Metsäliitto Osuuskunnalle 425 miljoonan euron syndikoitu laina

Metsäliitto-konserni pörssitiedote 22.12.2010 klo 16

Metsäliitto Osuuskunta on tänään allekirjoittanut yhteensä 425 miljoonan euron sitovan syndikoidun luottosopimuksen. Järjestelyyn osallistuu kaikkiaan seitsemän pankkia ja lainalla korvataan olemassa olevaa 560 miljoonan euron lainaa. Luoton laina-aika päättyy huhtikuussa 2014 ja se on tarkoitettu uudelleenrahoittamaan erääntyvä laina sekä konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin.

”Samalla kun hyödynnämme vallitsevia markkinaolosuhteita ja pidennämme lainan maturiteettia, pienenämme myös velkarahoituksen osuutta. Tämä on mahdollista, koska omat toimemme ovat vahvistaneet taloudellista suorituskykyämme”, sanoo talousjohtaja Vesa-Pekka Takala.

Luottosopimuksen pääjärjestäjät ovat DnB Nor, Nordea, Pohjola ja Swedbank. Danske, SEB ja NyKredit osallistuvat järjestelyyn järjestäjinä.

Lisätiedot:
Vesa-Pekka Takala, Metsäliitto-konsernin talousjohtaja, puh. 010 465 4260

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.