Metsäliitto Osuuskunnan hallituksen puheenjohtajana jatkaa Martti Asunta

Metsä Group pörssitiedote 9.1.2014 klo 13.00

Metsä Groupin emoyrityksen Metsäliitto Osuuskunnan hallitus on valinnut järjestäytymiskokouksessaan metsänhoitaja, metsäneuvos Martti Asunnan jatkamaan hallituksen puheenjohtajana. Hän on ollut hallituksen jäsen vuodesta 2005 ja hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2008. Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Metsä Groupin pääjohtaja Kari Jordan.

Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana jatkaa Arto Hiltunen ja jäseninä Martti Asunta ja Eino Halonen.

Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajana jatkaa Martti Asunta ja jäseninä Eino Halonen ja Antti Tukeva.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.