Mikael Silvennoinen Metsäliitto Osuuskunnan hallitukseen

Metsä Group pörssitiedote 6.11.2014 klo 9.00

Metsä Groupin emoyrityksen Metsäliitto Osuuskunnan hallintoneuvosto on valinnut 5.11. pidetyssä kokouksessa osuuskunnan hallituksen uudeksi jäseneksi 1.1.2015 alkaen kauppatieteiden maisteri Mikael Silvennoisen (58), joka toimii johdon suorahakuyhtiö IMS Talentin hallituksen puheenjohtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä Silvennoinen teki pitkän uran Pohjola-konsernin palveluksessa, viimeksi Pohjola Pankki Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 1997–2013.

Vuodesta 2006 lähtien hallituksessa ollut rahoitusneuvos Eino Halonen jättää hallituksen osuuskunnan sääntöjen mukaisesti täytettyään 65 vuotta.

Lisäksi kokouksessa päätettiin hallituksen puheenjohtajalle ja jäsenille vuonna 2015 maksettavista palkkioista seuraavasti: osuuskunnan hallituksen puheenjohtajan palkkio on 6 700 euroa kuukaudessa (5 800 euroa vuonna 2014) ja hallituksen jäsenten kuukausipalkkio 3 700 euroa (3 200 euroa vuonna 2014).

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205
Reeta Kaukiainen, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541, 050 522 0924

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.