Muutoksia Metsäliitto-konsernin johdossa

Metsäliitto-konserni pörssitiedote 18.10.2011 klo 13

DI Timo Karinen (45) on nimitetty Metsäliiton Puutuoteteollisuuden toimialajohtajaksi ja Metsäliitto-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Karinen raportoi konsernin pääjohtaja Kari Jordanille.

Timo Karinen on viimeksi toiminut Puutuoteteollisuuden sahateollisuuden johtajana ja talousjohtajana sekä sitä ennen Metsä-Botnian liiketoiminnan kehitysjohtajana.

Ole Salvén, joka on hoitanut tehtävää vuodesta 2005 lähtien ja myötävaikuttanut merkittävästi konsernin rakennemuutoksen onnistumiseen Puutuoteteollisuudessa, jatkaa konsernin palveluksessa maaliskuun 2012 loppuun saakka varmistaen tehtävien siirron seuraajalleen.

Viestintäjohtaja Anne-Mari Achrén, Metsäliitto-konserni, puh. 010 465 4541

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.