Osuuskuntien jäsenten verotuksen muutos astui voimaan

Eduskunta hyväksyi 10.12.2014 täysistunnossa hallituksen lainmuutosesityksen osuuskuntien jäsenten verotuksen muuttamisesta. Lainmuutos astui voimaan 1.1.2015.

Lainmuutoksen myötä alle 5 000 euron suuruisista osuuskoroista 25 prosenttia on veronalaista pääomatuloa ja 75 prosenttia verotonta tuloa. Sen sijaan 5 000 euron ylittävältä osuudelta 15 prosenttia osuuskorosta on verotonta tuloa ja 85 prosenttia veronalaista pääomatuloa.

Metsäliitto Osuuskunnan osalta tämä koskee sääntömääräisistä osuuksista ja lisäosuuksista maksettavia korkoja.

Vuodelta 2013 Metsäliitto Osuuskunta maksoi korkoja osuussijoituksille yhteensä 44,5 miljoonaa euroa.

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.