Sopimus Metsä Groupin biotuotetehtaan jätevedenpuhdistamosta allekirjoitettu

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy ja Aquaflow Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Äänekosken biotuotetehtaan biologisesta jätevedenpuhdistamosta.

Sopimuksen mukaan Aquaflow toimittaa biotuotetehtaalle modernin jätevedenpuhdistamon, joka perustuu moniportaiseen biologiseen puhdistusprosessiin ja kemialliseen jatkokäsittelyyn. Tavanomaista monivaiheisemman prosessin avulla puhdistamon häiriöherkkyys pienenee ja puhdistustulos paranee. Modernin puhdistusteknologian avulla biotuotetehdas pystyy toimimaan Äänekosken nykyisen sellutehtaan ympäristöluvan päästörajoissa ja jätevesilupaehtojen mukaisesti huolimatta lähes kolminkertaistuvasta sellun tuotantomäärästä.

Lue lisää biotuotetehtaan jätevedenpuhdistuksesta

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.