MICHELIN –RENKAAT NESTE OIL RALLISSA 2011

Renkaat joutuvat entiseen tapaan kovalle koetukselle suomalaisilla sorateillä, ja lisänä on monia uusiakin haasteita. Neste Oil Rallissa 2011 vain kolme kaikkiaan 22 erikoiskokeesta on samoja kuin vuonna 2010, ja Lahti muuttuu nyt ensimmäistä kertaa Jyväskylän rinnalle rallikaupungiksi, mikä vaatii logistiikalta joustavuutta.

Rengas on avainasemassa sorateillä, joilla nopeus nousee jopa 180 km/h vauhtiin suoralla. Odotettavissa on töyssyjä, kuoppia, hyppyjä ja piileviä kiviä sekä metsäosuuksilla yllättäviä puiden taakse kätkeytyviä mutkia . MICHELIN varustaa partneriensa tiimit nyt toista kertaa tällä kilpailukaudella uusilla, suorituskyvyltään vakuuttavilla MICHELIN LATITUDE Cross S1 -renkailla. Neste Oil Rallissa käytetään pehmeää kumiseosta. Rengaskoko on 17/65 R 15.

LATITUDE Cross S1 on kehitetty juuri Neste Oil Rallin kaltaisiin olosuhteisiin, joissa pidon on oltava erittäin hyvä, varsinkin jos tienpinnat ovat kosteat. Renkaan rakenne kestää iskuja eikä lähde luistoon rullaavien irtokivien päällä, joita usein tulee esiin tien pinnan alta varsinkin osuuksilla, jotka ajetaan kahdesti.

MICHELIN pyrkii tarjoamaan partneriensa tiimeille Neste Oil Rallissa parhaan mahdollisen kompromissin pidon (renkaan vetokyky ja pito kaarteissa) ja kestävyyden suhteen. Neste Oil Ralli on yksi kolmesta osakilpailusta Argentiinan ja Iso-Britannian lisäksi, joissa MICHELIN käyttää pehmeää kumiseosta.

LATITUDE Cross S1 -rengas saa toisen kerran tällä kaudella osoittaa pitonsa, kestävyytensä ja kykynsä totella kuljettajan liikkeitä epävarmoissakin sääolosuhteissa. Kostean ja sateisen sään sekä pehmeän, hiekkaisen ja irtokivisen ajopinnan yhdistelmä muuttuu äkkiä painajaiseksi, ellei renkaan toimivuuteen voi luottaa. Koko rallin ajan MICHELIN tarkkailee ja kerää tietoa renkaiden suorituskyvystä. Tätä tietoa käytetään hyväksi kehitettäessa jälleen uusia renkaita seuraavalle WRC-kaudelle.

MICHELININ LOGISTIIKKA NESTE OIL RALLISSA 2011

Kalusto varikolla                                                                       Miehistö

3 rekkaa (1 600 kpl                                                                      1 rallipäällikkö

MICHELIN LATITUDE Cross S1 -renkaita)                               1 järjestelijä