MICHELIN avasi kuluttajapalvelun rengaskysymyksiä varten

Michelin on avannut markkinoiden ensimmäisen, myös puhelimitse toimivan suomenkielisen palvelun rengasasioista kiinnostuneille kuluttajille.

Michelin-kuluttajapalvelu on tarkoitettu kaikille, joilla on kysyttävää renkaista yleensä, renkaiden ominaisuuksista tai rengasliikkeistä ja niiden palveluista. Asiakaspalvelu vastaa lisäksi kysymyksiin renkaita koskevista säännöksistä ja niiden muutoksista. Kysymykset voivat liittyä kaikkiin renkaisiin 2-pyöräisistä kuorma-autoihin ja maatalouskoneisiin, tai vaikkapa Michelin hotelli- ja ravintolaoppaisiin ja karttoihin.

Puhelinpalvelu antaa myös neuvoja ja vinkkejä renkaiden oikeasta käytöstä, huolenpidosta ja säilytyksestä sekä käsittelee henkilöauton renkaita koskevia kuluttajareklamaatioita. Kuluttajapalvelu toimii samalla myös kuluttajan ja Michelinin välisenä suorana kanavana, jonka kautta tuotekehitys- ja markkinointiosastot saavat entistä paremmin tietoa siitä, mitä ominaisuuksia kuluttajat renkailtaan edellyttävät ja minkä tyyppiset renkaat heitä kiinnostavat.

- Olemme tutkineet asiaa ja havainneet, että kuluttajilla on halua ja mielenkiintoa olla suoraan yhteydessä Micheliniin. Sen vuoksi olemme kehittäneet tämän kuluttajapalvelun, johon voi olla yhteydessä sekä puhelimitse että internet-sivustomme kautta. Palvelu on kuluttajalle täysin ilmainen, kertoo Petra Holmström, joka vastaa kuluttajapalvelun toiminnasta.

Kuluttajapalvelu on nyt ollut toiminnassa kaksi kuukautta, ja tähän mennessä yleisimmät kysymykset koskevat turvallisuutta, polttoaineen säästöä ja renkaan käyttöikää sekä neuvoja rengasvalinnan helpottamiseksi.

Michelinin kuluttajapalvelu on käytettävissä

• Puhelimitse numerossa 00800 7090 7070 maanantaista perjantaihin klo 11-16 (lounasaikaan klo 13-14 suljettu)
  • Internetissä¨www.michelin.fi, sivun alaosassa lenkki ”Kysy rengasasiantuntijaltamme” – kysymyksen voi kirjoittaa aukeavaan ikkunaan.

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic Suomi: Meri Simula
Puhelin: 040 180 95 76, S-posti: meri.simula@fi.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 111 000 työntekijää ja myyntiorganisaatio 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Yhtiöllä on 70 tuotantolaitosta 18 maassa kaikilla viidellä mantereella. Tutkimusta ja tuotekehitystä tehdään yhtiön teknologiakeskuksissa Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Japanissa.Yhtiön Ivalossa sijaitsevassa testikeskuksessa kehitetään ja testataan  pohjoismaisille markkinoille tarkoitettuja henkilö- ja kuorma-autonrenkaita. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com, www.michelin.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Michelin on johtava rengasvalmistaja, joka on omistautunut ihmisten ja tavaroiden liikkuvuuden parantamiseen kestävän kehityksen periaatetta kunnioittaen. Michelin valmistaa ja myy renkaita kaiken tyyppisiin ajoneuvoihin ja tarjoaa innovatiivisia liiketoiminnan tukipalveluita sekä digitaalisia sovelluksia matkailuun. Lisäksi Michelin julkaisee matkaoppaita, hotelli- ja ravintolaoppaita sekä kaupunki- ja tiekarttoja. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa ja sillä on paikallinen organisaatio 170 maassa; henkilöstön määrä on 112 300. Michelinillä on 68 tehdasta 17 maassa sekä tuotekehityksestä ja tutkimuksesta vastaava teknologiakeskus, jonka yksiköt sijaitsevat Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. (www.michelin.com, www.michelin.fi)