MICHELIN XADN+ – uusi, kevyt ja kestävä rengas nivedumppereihin

MICHELIN XADN+ on uusi, nivelohjattaviin dumppereihin tarkoitettu rengas, joka ensiesiteltiin tämänvuotisilla Intermat-messuilla Pariisissa. Rengas tulee Pohjoismaissa myyntiin koossa 29.5 R 25 tänä kesänä.

– MICHELIN XADN+ on osoitus siitä, kuinka myös työkoneiden renkaiden tuotekehityksessä ja valmistuksessa voidaan soveltaa ympäristöä vähemmän rasittavia ratkaisuja. MICHELIN XADN+ -renkaan edistyksellinen valmistusteknologia vähentää raaka-ainetarvetta peräti 14 kg verrattuna vastaavaan edeltävään rengasmalliin. Pienempi raaka-aineiden kulutus valmistuksessa merkitsee loppupäässä myös pienempää kierrätysjärjestelmän kuormitusta, Arne Skoldén, Michelinin pohjoismainen teollisuus- ja työkonerenkaiden markkinointipäällikkö kertoo.

Niveldumppereita käytetään maansiirtotöihin muun muassa moottoriteiden rakennuksessa, rautatie- ja padonrakennuksessa sekä muussa infrastruktuuri-rakentamisessa, sillä ne ovat monipuolisia työkoneita ja soveltuvat käyttöön monilla erilaisilla alustoilla. Liikkuvien työmaiden peruspiirteitä on, että työskentelyolosuhteet vaihtelevat paikasta toiseen – joskus jopa samallakin työmaalla. Renkaiden tehtävä on varmistaa koneen kulku niin pehmeällä ja epätasaisella alustalla kuin kallioleikkaustyömailla, jotka ovat tyypillisiä niveldumpperien työmaa-alueilla.

Uusi MICHELIN XADN+ korvaa vuonna 1996 markkinoille tulleen XADN –renkaan. Vaikka mallin nimeen on tullut vain plusmerkki lisää, kyseessä on rakenteeltaan aivan uudenlainen rengas.

MICHELIN XADN+ auttaa merkittävästi niveldumpperien monipuolisten ominaisuuksien hyödyntämistä vahvan ja tehokkaan rakenteensa ansiosta:

• Renkaan vahvat sivut suojaavat sitä entistä paremmin vaurioitumiselta
  • Parempi vetokyky pehmeällä alustalla samalla kun maan painuminen renkaan alla on vähäisempää
  • Uuden kumiseoksen ansiosta kahdeksasta jopa 15 prosenttiin pidempi käyttöikä.

Työkonerenkaiden myynti ja tekninen tuki, Michelin Nordic Suomi: Juha Immonen, puhelin: 0400 524 025, s-posti: juha.immonen@fi.michelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic Suomi: Meri Simula
Puhelin: 040 180 95 76, S-posti: meri.simula@fi.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 111 000 työntekijää – joista 300 Pohjoismaissa - ja myyntiorganisaatio yli 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com, www.michelin.fi