Micheliniltä uusia renkaita pitkän matkan kuljetuksiin

Michelinin energiatehokkaasta MICHELIN X® LineTM EnergyTM kuljetuskaluston rengasmallista tulee nyt markkinoille kaksi uutta kokoa. Uudet 80- ja 65-sarjan renkaat täydentävät valikoimaa, jossa vuoden 2013 alkupuolella esiteltiin 70- ja 55-sarjan renkaat. 80-sarjan renkaat ovat saatavissa jo tänä keväänä, ja 65-sarja tulee myyntiin syyskuussa 2014. Volvo Group on valinnut nämä uudet renkaat kalustonsa usean mallin ensiasennusrenkaiksi.

Kokovalikoiman nyt täydentyessä Michelin voi tarjota entistä useammalle kuljetusyritykselle MICHELIN X Line Energy –renkaan tehokasta suorituskykyä. Koko 315/80 R 22.5 on tarkoitettu ensisijaisesti etuakselille ( X line Energy Z ) ja vetoakselille ( X line Energy D ); perävaunuissa taas koko 385/65 R 22.5 ( X Line Energy T ) on nykyisin yksi kaikkein kysytyimmistä kuorma-autonrenkaiden jälkimarkkinoilla.

MICHELIN X Line Energy –renkaat tuovat kuljetusliikkeelle säästöä sekä pienemmän polttoaineenkulutuksen että pidemmän käyttöiän kautta. Michelin on verrannut uusia renkaita vastaaviin edeltäviin renkaisiin lukuisissa testeissä, ja pystyy osoittamaan, että 80- ja 65-sarjan MICHELIN X Line Energy – renkailla saavutetaan renkaan koko käyttöiän aikana keskimäärin 0,4 litran polttoainesäästö 100 kilometrillä. Vastaavasti renkaiden ollessa uudet kertyy polttoainesäästöä jopa 0,7 litraa 100 kilometrillä.

TÜV SÜD Automotive puolestaan testasi MICHELIN X Line Energyn 70- ja 55-sarjan renkaita markkinoiden muita, vastaavia premium-renkaita vastaan. Testi osoitti, että eniten polttoainetta kuluttavaan verrokki-renkaaseen nähden Michelin-renkailla saatiin peräti 1,84 litraa säästöä sadalla kilometrillä. Kun verrokkirenkaina käytettiin neljää tärkeintä kilpailijaa, Michelin säästi 1,2 litraa polttoainetta sadalla kilometrillä kilpailijoiden keskikulutukseen verrattuna. Valitsemalla polttoainetehokkaimman rengasratkaisun kuljetusliike voi rahassa laskettuna säästää noin 1 700 euroa vuodessa ajoneuvoa kohden.

Renkailla saavutettava kilometritulos on toinen kuljetusliikkeiden käyttökustannuksiin olennaisesti vaikuttava tekijä. Edeltävän sukupolven MICHELIN X Energy SaverGreen -renkaaseen verrattuna on uusien MICHELIN X Line Energy 80- ja 65-sarjan samankokoisten renkaiden kilometritulos vetoakselilla jopa 5 prosenttia suurempi; perävaununrenkailla ero edeltävään malliin on peräti 14 prosenttia.

Entistä parempi suorituskyky
MICHELIN XLineEnergy-renkaiden suorituskyky perustuu Michelinin edistyksellisiin ratkaisuihin sekä rakenteen että kumiteknologian alueilla. Pitkänmatkan kuljetuksiin tarkoitettu matalan vierintävastuksen vetorengas X Line Energy D onkin ainoana kategoriassaan saanut Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF) hyväksynnän osoituksena hyvistä pito-ominaisuuksistaan myös lumipeitteisillä teillä.

Energiatehokkuusluokitus rengasetiketissä
Rengaskoko 315/80 R 22,5 sijoittuu polttoainetehokkuudessa luokkaan B ja koko 385/65 R 22.5 luokkaan A.

Luokkansa hiljaisin
MICHELIN XLineEnergy -renkaiden ulkoinen vierintämelu on luokkansa hiljaisin: 69 desibeliä koossa 315/80 R 22,5 ja 70 desibeliä koossa 385/65 R 22.5.

Michelinin "multi-life"-strategian mukaisesti uudet renkaat voidaan paitsi jälkiurittaa, myös pinnoittaa ja jälleen urittaa. Vuodesta 2015 alkaen renkaille on saatavissa MICHELIN Remix –tehdasuusinta, jolloin pinnoitetun renkaan suorituskyky saadaan uuden renkaan veroiseksi.

Lisätietoja:
Raskaan kaluston myyntipäällikkö, Michelin Nordic Suomi: Jukka Rinne
Puhelin: 0400 550 722, s-posti: jukka.rinne@fi.michelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 113 400 työntekijää – joista 300 Pohjoismaissa - ja myyntiorganisaatio yli 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com, www.michelin.fi

Avainsanat: