Uusi Michelin Pilot Road 4: Kolme eri versiota markkinoille tammikuussa 2014

• Michelin Pilot Road 4 moottoripyöränrengas sport touring, trail ja GT -pyöriin tulee markkinoille vuoden 2014 alussa.
  • Uusi BMW R 1200 RT varustetaan tehdasasennuksena uudella Pilot Road 4 GT -renkaalla.
  • Michelin on jälleen asettanut uudet rajat jarrutusmatkoille: märällä alustalla uuden renkaan jarrutusmatka on lyhyempi kuin millään sen tärkeimmistä kilpailijoista.

Vuonna 2014 Michelin tuo markkinoille kokonaan uuden sarjan moottoripyörän renkaita kolmessa versiossa: Michelin Pilot Road 4, Michelin Pilot Road 4 GT ja Michelin Pilot Road 4 Trail.

Nämä puhtaasti maantiekäyttöön tarkoitetut renkaat sopivat useimpiin yli 600 cc pyöräluokkiin. Niiden kehitystyössä ensi sijalla oli paras mahdollinen turvallisuus yleisimmissä ajo-olosuhteissa, varsinkin märillä teillä ja erityisesti jarrutuksessa.

Michelin varustaa myös uuden BMW R 1200 RT –pyörän Michelin Pilot Road 4 GT-renkaalla. Renkaan suorituskyvyn puolesta puhuu, että BMW valitsi sen uuteen pyöräänsä – kategoriansa best selleriin.

Lyhyesti ilmaistuna Michelin Pilot Road 4 antaa enemmän turvallisuutta kaikissa ajotilanteissa, ja sen lisäksi entistä pidemmän käyttöiän. Uusi rengasssarja konkretisoi Michelinin Total Performance -strategian, jonka ytimenä on jatkuvasti ja ilman kompromisseja parantaa renkaan ominaisuuksia suorituskyvyn kaikilla osa-alueilla.

Michelin Pilot Road 4 -renkailla Michelin pyrkii tarjoamaan mahdollisimman monelle motoristille turvallisen ajokokemuksen lähes kaikissa ajateltavissa olevissa olosuhteissa.

Markkinoille tulevat rengaskoot:

150/70 R 17
170/60 R 17

Lisätietoja:
Moottoripyöränrenkaiden myyntipäällikkö, Michelin Nordic Suomi:
Harri Hakkarainen, puhelin: 0400 445 453, sähköposti: harri.hakkarainen@fi.michelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 113 400 työntekijää – joista 300 Pohjoismaissa - ja myyntiorganisaatio yli 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com, www.michelin.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Michelin on johtava rengasvalmistaja, joka on omistautunut ihmisten ja tavaroiden liikkuvuuden parantamiseen kestävän kehityksen periaatetta kunnioittaen. Michelin valmistaa ja myy renkaita kaiken tyyppisiin ajoneuvoihin ja tarjoaa innovatiivisia liiketoiminnan tukipalveluita sekä digitaalisia sovelluksia matkailuun. Lisäksi Michelin julkaisee matkaoppaita, hotelli- ja ravintolaoppaita sekä kaupunki- ja tiekarttoja. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa ja sillä on paikallinen organisaatio 170 maassa; henkilöstön määrä on 112 300. Michelinillä on 68 tehdasta 17 maassa sekä tuotekehityksestä ja tutkimuksesta vastaava teknologiakeskus, jonka yksiköt sijaitsevat Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. (www.michelin.com, www.michelin.fi)