Uusi MICHELIN X Works – työmaille ja työmaakuljetuksiin

MICHELIN X Works on suunniteltu rakennustyömaiden ja louhosten kuljetusliikenteeseen, ja se soveltuu myös työskentelyyn paikan päällä. Uusi kuorma-autonrengas on todella jykevärakenteinen ja kestää erittäin hyvin viiltovaurioita. Lisäksi sen kuormituskapasiteetti on erinomainen.

MICHELIN X Works on kokonaan uusi rengas, josta tulee ensi syyskuussa markkinoille koot 315/80 R 22.5 ja 13 R 22.5. Renkaan akselikantavuus on 8 tonnia yksittäis-asennuksessa, ja pariasennuksessa 13,4 tonnia; renkaan nopeusluokka on K eli 110 km/h. Renkaan runkoa tukevat erittäin tiheärakenteiset teräsvaijerit, ja tämän uuden rakenteen ansiosta rengas suoriutuu sekä työmaakuljetuksista että työskentelystä rakennustyömaiden ja kivilouhosten kuluttavissa olosuhteissa.

- Rengasrikon aiheuttama työnseisaus voi esimerkiksi rakennustyömaalla vaatia jopa 20 päivän työn, jotta menetetty aika saadaan takaisin. Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että rengas kestää erittäin kuluttavia olosuhteita, sanoo Tommi Larmas, raskaan kaluston renkaiden myyntipäällikkö, Michelin Nordic Suomi.

MICHELIN X Works –renkaassa myös kulutuspinta on suunniteltu vaikeisiin ja kuluttaviin olosuhteisiin. Uuden V-muotoisen pintakuvion ansiosta kivienpoisto on tehokasta. Erityismuotoiltu pintakuvio poistaa myös tehokkaasti vettä ja helpottaa ajoneuvon käsittelyä asfaltoimattomilla alueilla. Renkaan rakenteen ansiosta paino jakautuu tasaisesti koko maakosketusalueelle, jolloin kuluminen on tasaista ja hitaampaa. Renkaan käyttöikä on siten pidempi.

MICHELIN X Works voidaan uusia Remix-menetelmällä Michelinin omassa tehdasuusinnassa (noin 88% kaikista pinnoitettavista on/off-rungoista voidaan uusia Remix-menetelmällä). Remix-uusinnan etuna on paitsi kokonaistaloudellinen

rengashuolto, myös sen ympäristön rasitusta vähentävä vaikutus. Esimerkiksi kahden renkaan Remix-uusinta säästää 50 kiloa raaka-ainetta verrattuna kahden uuden renkaan valmistamiseen! Remix-uusittu rengas vastaa kuitenkin laadultaan ja suorituskyvyltään sataprosenttisesti uutta rengasta.

Tammikuussa 2012 MICHELIN X Works tulee myyntiin myös koossa 295/80 R22.5.

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic Suomi: Meri Simula
Puhelin: 040 180 95 76, S-posti: meri.simula@fi.michelin.com

Raskaan kaluston renkaiden myyntipäällikkö, Michelin Nordic Suomi:Tommi Larmas

Puhelin: 040 184 55 48, S-posti: tommi.larmas@fi.michelin.com