Vauriotakuu Michelin X Works -renkaalle

Michelin antaa nyt ilmaisen vauriotakuun MICHELIN X WORKS -renkaille. Näitä vankkarakenteisia renkaita käytetään varsinkin rakennustyömailla ja työmaakuljetuksissa. Vauriotakuu koskee kaikkia tahattomia vaurioita, joita ei pystytä korjaamaan, ja se annetaan renkaille, joissa on vähintään 50 prosenttia kulutuspintaa jäljellä.

Michelin tarjoaa nyt uudenlaisen vauriotakuun MICHELIN X Works -sarjan renkaille. Näitä renkaita käytetään rakennustyömailla ja työmaakuljetuksissa, missä rengasvaurioiden vaara on suuri. Vauriotakuu koskee sekä ensiasennettuja että jälkiasennettuja X Works -renkaita.

MICHELIN X Works -sarjaan kuuluu 12 tuotetta: kuusi eturengasta, neljä vetorengasta ja kaksi perävaununrengasta. Vauriotakuun piiriin kuuluvat vuoden 2015 aikana ostetut MICHELIN X Works -sarjan renkaat, jotka on valmistettu aikaisintaan vuonna 2011 tai myöhemmin.

Vauriotakuu on maksuton ja antaa hyvän turvan kuljetusliikkeen rengasinvestoinnille. Mikäli MICHELIN X Works -rengas vaurioituu korjauskelvottomaksi, rengasliike maksaa asiakkaalleen korvauksen hyvityksenä. Saadakseen takuun kuljetusliikkeen tulee rekisteröityä internetissä ja aktivoida takuu. Tämä käy helposti luomalla oman asiakastilin MyAccount -välilehdellä osoitteessa kuljetus.michelin.fi

Työmaakuljetukset tapahtuvat vaihtelevassa maastossa aina asfaltti- tai sorapäällysteisiltä teiltä räjäytysalueille. Siksi kuljetusyrittäjän on varustettava ajoneuvonsa tukevilla ja kulutusta kestävillä renkailla.

MICHELIN X Works on sekä tukeva että turvallinen rengas, ja lisäksi sillä on pitkä käyttöikä. Uuden vauriotakuun ansiosta kuljetukset vaativissa olosuhteissa ovat nyt riskittömämpiä, kun rengaskustannukset pysyvät kurissa myös vaurion sattuessa.

Taloudellisesti epävarmoina aikoina on tavallista, että rengasinvestointeja pyritään pienentämään tinkimällä renkaiden laadusta. Tuloksena saattaa kuitenkin olla vain kasvaneet rengaskulut suuremman vaurioalttiuden vuoksi. Huonompilaatuiset renkaat vaurioituvat helpommin, ja rengasrikon myötä kasvaa kalliin työnseisauksen riski. Panostamalla korkeaan laatuun riski pienenee. Aktivoimalla Michelinin uuden vauriotakuun kuljetusyrittäjä saa lisäturvaa ja mielenrauhaa, kun renkaiden vaurioitumisesta ei välttämättä koidu merkittäviä kustannuksia. Vauriotakuun voi aktivoida kirjautumalla omalle MyAccount-tilille joko uusien renkaiden oston yhteydessä tai jälkikäteen rekisteröimällä renkaat takuusopimuksen piiriin. Takuun voimassaolon edellytyksenä on, että renkaissa on jäljellä 50 prosenttia kulutuspintaa.

Rengasjälleenmyyjälle Michelinin vauriotakuu antaa tilaisuuden tarjota korkeatasoista rengaspalvelua asiakkailleen. Myydessään MICHELIN X Works -renkaat ja liittäessään niihin maksuttoman vauriotakuun jälleenmyyjä luo asiakkaaseensa entistä luottamuksellisemman suhteen.

Vauriotakuun saa myös ostaessaan uuden ajoneuvon MICHELIN X Works -renkailla. Se merkitsee, että myös autokauppiaalle on edullista suositella Michelinin renkaita, sillä näin tehdessään hän voi tarjota takuun sekä itse ajoneuvolle että renkaille.

Vauriotakuun aktivoiminen MyAccount-tilillä tapahtuu seuraavasti:

• Kuljetusyrittäjä rekisteröityy MyAccount-tililleen internet-sivustolla http://kuljetus.michelin.fi
  • Rengasrikon sattuessa kuljetusyrittäjä hakee takuukorvausta neljällä klikkauksella ja jättää vaurioituneen renkaan jälleenmyyjälle
  • Rengasliikkeen tarkastettua vaurion kuljetusyrittäjä saa sähköpostilla vahvistuksen siitä, että takuu kattaa vaurion, sekä tiedon korvaussumman suuruudesta
  • Korvaussumma on kuljetusyrittäjän käytettävissä jälleenmyyjän antamana hyvityksenä

Tehokkaampaa työskentelyä MICHELIN X Works -renkailla

-       Tehokkaasti vettä poistava ja savea puhdistava rengaskuvio
-       Erikoismuotoiltu V-pintakuvio estää kiviä takertumasta kuviopalojen väliin
-       Vahva rakenne kestää hyvin vaurioita ja kuviopalojen pyöristetyt kulmat vähentävät kuvion repeytymisen vaaraa
-       Erittäin vankka, tiheiden teräsvaijerien tukema runkorakenne
-       Kuluttavia olosuhteita hyvin kestävä, tiiviskuvioinen kulutuspinnan keskiosa
-       Vahvistetut kyljet, jotka sietävät rankkaa rasitusta