Kansanedustaja Kari Tolvanen Mielenterveyden keskusliiton puheenjohtajaksi

Mielenterveyden keskusliiton liittokokous valitsi uudeksi puheenjohtajakseen kansanedustaja Kari Tolvasen, joka on toiminut viime vuosina Eduskunnan mielenterveyspoliittisen neuvottelukunnan puheenjohtajana.

Tolvanen painottaa ennaltaehkäisevän mielenterveystyön merkitystä korjaavien palvelujen ohella. Mielenterveyspotilaiden ja –kuntoutujien kuntoutumisen tukeminen on edullista myös yhteiskunnan näkökulmasta.

-       Itsemurhia on edelleen aivan liikaa. Suomesta puuttuu yhä itsemurhien ehkäisyohjelma, jollainen on muissa Pohjoismaissa´. Tämä on meille häpeätahra, Tolvanen sanoo.

Tolvanen painottaa sitä, että vaikka hän tulee seuraavat kolme vuotta olemaan Mielenterveyden keskusliiton keulakuva, yhteistyöllä asioita saadaan eteenpäin ja varsinkin kentän tuki on tärkeää.

Liittokokous on Mielenterveyden keskusliiton ylin päättävä elin, joka kokoontuu joka kolmas vuosi.

Lisätietoja:     Kari Tolvanen, puh, 040 583 5501

Mielenterveyden keskusliitto ry on mielenterveyspotilaiden ja -kuntoutujien sekä heidän läheistensä itsenäinen kansalaisjärjestö. Siihen kuuluu 190 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea ja niiden kautta yli 22 000 henkilöjäsentä. Liittokokous on sen ylin päättävä elin. Mielenterveyden keskusliitto on Euroopan suurin mielenterveysalan kansalaisjärjestö. www.mtkl.fi

Mielenterveyden keskusliiton toiminnan päärahoittaja on Raha-automaattiyhdistys. Lisätietoja: www.ray.fi