Alkuperäiset HP LaserJet -värikasetit jälleen kilpailijoitaan parempia puolueettomassa tutkimuksessa(1)

HELSINKI, 17.2.2011 – HP julkaisi tänään tulokset puolueettomasta tutkimuksesta(1), jossa HP:n alkuperäiset LaserJet-värikasetit päihittivät muiden valmistajien yhteensopivat värikasetit testin jokaisella osa-alueella.

Tutkimuksessa verrattiin 216 kilpailevaa, EMEA-alueella myytävää värikasettia alkuperäisiin HP LaserJet -värikasetteihin. Testissä oli mukana yhdeksän suurinta uudelleenvalmistettujen ja yhteensopivien värikasettien valmistajaa. Tulokset puhuvat puolestaan:

• HP:n alkuperäiset värikasetit läpäisivät kaikki testin osa-alueet(2) ongelmitta, kun taas kilpailevista värikaseteista 41,7 prosenttia osoittautui viallisiksi.
  • HP-värikaseteilla tulostetuista sivuista 97 % soveltui kaikkiin käyttötarkoituksiin niin asiakkaille, myyjille kuin alihankkijoille. Vain 61 % kilpailevien värikasettien tulosteista ylsi samaan lopputulokseen.
  • Jopa 87 kappaletta muiden valmistajien 216 värikasetista tuotti tulosteita, joista vähintään puolet oli täysin käyttökelvottomia tai soveltui vain sisäiseen käyttöön.
  • Testauksessa alkuperäisten HP:n värikasettien värijauhe tarttui paperille moitteetta, kun taas kilpailevilla värikaseteilla oli tarttumisessa ongelmia. Jos värijauhe ei tartu paperiin kunnolla, saattaa tulostusjälki naarmuuntua herkästi tai värijauhe sotkea muita sivuja.
  • Useimmat kilpailevat värikasetit tulostivat vaaleampaa tekstiä ja grafiikoita kuin HP-värikasetit.

HP LaserJet & Enterprise Solutions, GTMU Imaging & Printing Groupin markkinointijohtaja Luis Casado kehottaakin kuluttajia kiinnittämään tulostustarvikkeiden ostopäätöksiä tehdessään huomiota tuotteiden laatuun, luotettavuuteen ja tuottavuuteen, jotka kaikki vaikuttavat tuotteiden ajan myötä kertyviin kokonaiskuluihin.

”Tutkimustulokset osoittavat, että alkuperäiset HP:n tulostustarvikkeet tuottavat poikkeuksetta laadukkaampia tulosteita ja luovat sitä kautta tuotteliaamman työympäristön kuin muiden valmistajien kilpailevat tuotteet”, Casado sanoo. ”Ostaessaan HP:n alkuperäisiä tuotteita asiakas voi olla varma sijoituksensa tuottavuudesta. Kilpailevien värikasettien kustannukset voivat käytössä nousta jopa tuplasti suuremmiksi kuin HP-värikasettien kustannukset, kun ottaa huomioon kilpailijoiden epäluotettavan ja epätasaisen suoritustason(3)”.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) HP:n tilaamassa, QualityLogicin vuonna 2010 suorittamassa tutkimuksessa verrattiin HP:n alkuperäisiä mustavalkoisia LaserJet-värikasetteja (HP 36A ja 64A) yhdeksän muun valmistajan HP LaserJet P1505 ja P4015 -laitteiden kanssa yhteensopiviin, EMEA-alueelta saataviin värikasetteihin. Lisätietoja osoitteessa www.qualitylogic.com/EMEAmonotonertest.pdf.
(2) Tutkimuksessa ilmenneitä vikoja:
       Käyttökelvoton jo toimitettaessa (DOA):
           värikasetit, joissa esiintyi merkittäviä värijauhevuotoja (1 cm3 tai enemmän) asennuksen yhteydessä tai sen jälkeen,
           värikasetit, joilla pystyi tulostamaan enintään 10 sivua ennen tulostusjäljen heikkenemistä käyttökelvottomaksi,
           värikasetit, jotka tulostivat heti aluksi sivuja, jotka soveltuivat vain rajoitettuihin käyttötarkoituksiin, eikä niiden tulostusjälki parantunut,
           värikasetit, joissa oli rikkinäisiä tai puuttuvia osia, tai jotka eivät asennuksen jälkeen suostuneet tulostamaan lainkaan.
      Ennenaikainen vikaantuminen (EEOL): värikasetit, joilla tulostettujen sivujen määrä oli vähemmän kuin 75 % kyseisen merkin ja mallin keskimääräisestä sivumäärästä.
      Heikkolaatuiset värikasetit (LQ): värikasetit, joiden tulosteista vähintään puolet luokiteltiin vain rajoitettuun käyttöön soveltuviksi tai käyttökelvottomiksi.
(3) HP:n kustannuslaskelma perustuu em. QualityLogicin tutkimuksen tuloksiin (alaviite 1). Lisätietoja osoitteessa
www.qualitylogic.com/EMEAmonotonertest.pdf. Laskelmissa on otettu huomioon kasettien vaihtokustannukset, uudet tulosteet ja arvioidut työvoimakustannukset. Oletuksena on, että asiakas tulostaa yhtä paljon sivuja ulkoiseen jakeluun, sisäiseen jakeluun ja omaan käyttöön. Työvoimakustannukset perustuvat Mercerin vuoden 2009 Global Pay Study -tutkimuksen tuloksiin. HP-kasetin ostohinnaksi on oletettu 140 € ja uudelleenvalmistetun kasetin hinnaksi 42 % edullisempi hinta. Todelliset hinnat, kustannukset ja säästöt saattavat vaihdella.

Ari-Matti Purhonen
ari-matti.purhonen@hp.com