Anna-Maria Mäkelästä Animagin uusi toimitusjohtaja

Konsernin toiminta laajenee lähiaikoina useilla uusilla klinikoilla

Suomen suurinta eläinlääkäriasemaketjua Animagia lähtee luotsaamaan Oral Hammaslääkärit Oyj:ssä liiketoimintajohtajana työskentelevä Anna-Maria Mäkelä. Animagi etenee vahvan kasvutavoitteensa mukaisesti ja tulee laajenemaan tulevien kuukausien aikana useilla uusilla klinikoilla.

Uusi toimitusjohtaja luottaa tulevassa työssään yhdessä tekemisen voimaan. Mäkelän mukaan Animagi tarjoaa mielekkään ja haastavan mahdollisuuden olla mukana luomassa uutta toimintamallia eläinlääkintäalalle.

- Näen Animagin äärimmäisen mielenkiintoisena mahdollisuutena. Organisaation suomalaiset juuret, ketjun sisäinen yhteishenki ja uuden mallin luominen eläinlääkintäpalveluiden alalle olivat minulle henkilökohtaisesti tärkeimmät syyt lähteä mukaan Animagin tiimiin, Mäkelä kertoo.

Mäkelällä on vahva kokemus asiantuntijapalvelualalta sekä ketjuorganisaation rakentamisesta. Hän on työskennellyt Mehiläisessä muun muassa palveluyksiköiden johtajana. Oralissa Mäkelä on ollut vuodesta 2007.

Kaksi kissaa omistava Mäkelä on asiakkaana huomannut, että monille eläinlääkäreille työ on kutsumusammatti.

- Eläinlääkärit tekevät työtään suurella sydämellä ja sitä haluamme vaalia Animagissa. Valtakunnallisena ketjuna voimme entisestään laajentaa palveluvalikoimaamme ja toimia lääketieteellisenä edelläkävijänä, mutta samalla pitää tiukasti kiinni lämminhenkisestä asiakaspalvelusta, Mäkelä sanoo.

Kevään aikana ketjun valtakunnallinen peitto laajenee

Animagi aloitti toimintansa marraskuussa 2012. Ketjusta tuli heti perustamisensa alkumetreillä Suomen suurin alan toimija. Neuvotteluja ketjuun liittyvien klinikoiden kanssa on käyty koko ajan ja kevään aikana Animagi laajeneekin useilla uusilla eläinlääkäriasemilla.

- Toimintamme on lähtenyt käyntiin kiitettävästi. Alussa asettamamme kasvutavoitteet klinikoiden määrän ja liikevaihdon suhteen ovat hyvin realistisia. Katsomme luottavaisina tulevaisuuteen, Animagin hallituksen puheenjohtaja Martti Kiuru kertoo.

Mäkelällä on Kiurun mukaan erinomaiset valmiudet lähteä kasvattamaan ketjun toimintaa entisestään.

- Anna-Marialla on arvokasta kokemusta yrityskulttuurien integraatiosta sekä muutoksen ja kasvun johtamisesta. Hän on asiantuntijapalvelualan osaaja, jolla on paljon annettavaa myös asiakaspalvelun kehittämiseen, toteaa Animagi-konsernin hallituksen puheenjohtaja Martti Kiuru.

Mäkelä aloittaa uudessa toimitusjohtajan tehtävässä viimeistään kesän 2013 aikana.

Anna-Maria Mäkelä, Animagin toimitusjohtaja, +358 50 404 4950
Martti Kiuru, Animagin hallituksen puheenjohtaja, +358 40 581 1545, martti.kiuru@jenio.fi

Animagi on Suomen suurin eläinlääkintäpalveluita tuottava ketju, jolla on 13 klinikkaa kahdeksalla paikkakunnalla. Konsernin liikevaihto on yli 13 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee tällä hetkellä noin 160 henkilöä, joista yli 60 on eläinlääkäreitä. Animagi perustettiin vuonna 2012. Konsernin tarkoituksena on laajentaa eläinlääkintäalan palveluvalikoimaa ja tarjota asiakkaille yhä asiantuntevampaa lääketieteellistä osaamista yhdistettynä lämminhenkiseen asiakaspalveluun.