Ben & Jerry’s Non Dairy -jäätelösarja saapuu Suomeen!

Ben & Jerry’s lanseeraa kolme uutta jäätelömakua… ilman maitoa!

Jäätelöyritys vahvistaa, että maidottomat Non Dairy -sarjan jäätelöt saapuvat Suomeen.

Huomio kaikki jäätelöfanit, jotka eivät voi – tai halua – nauttia maitotuotteita: pitkä odotuksenne on nyt ohi! On aika kohottaa lusikat juhlistamaan uutta Ben & Jerry’s Non Dairy -jäätelösarjaa, joka saapuu kauppoihin lähipäivinä.

Fanit voivat pian sukeltaa överiherkullisiin jäätelöpurkkeihin ja kokea ne kaikki herkkupalat ja -kastikkeet, joista Ben & Jerry’s tunnetaan, tällä kertaa mantelipohjaisessa ja vegaanisertifioidussa muodossa.

Jo vuosien ajan maidottomia Ben & Jerry’s -jäätelöitä kaipaavat fanit ovat joutuneet katsomaan sivusta muiden jäätelönautiskelua ja jääneet itse ilman. Nyt asioihin on tullut muutos, ja he pääsevät mukaan herkkuhetkiin! Tarjolla on kaksi Ben & Jerry’s -suosikkimakua ja yksi vain maidottomaan sarjaan kehitelty maapähkinävoin ja keksipalojen yhdistelmä. Paljon herkkupaloja? Check. Ihania makuyhdistelmiä? Check. Ja kaikki täysin maidotonta ja vegaanista? Check. Emme vitsaile.

Ben & Jerry’s Non Dairy -sarjaan kuuluu kolme makua:

•  Chocolate Fudge Brownie: Täyteläinen yhdistelmä maidotonta suklaajäätelöä ja suklaabrowniepaloja. Pehmeät browniet ovat tulleet jäätelöihimme newyorkilaisesta Greyston Bakery -leipomosta jo 80-luvulta asti. Greyston työllistää ja tukee henkilöitä, joiden on vaikea saada työtä muualta. Tämän jäätelöherkun tähtinä ovat Greystonin vegaaniset browniet.
  •  Chunky Monkey: Apinoimme maailmalta tuttua klassikkoamme Chunky Monkey -jäätelöä, ja tämä yhdistelmä maidotonta banaanijäätelöä, saksanpähkinöitä ja suklaisia paloja meni aivan banaaneiksi!

Vielä makeammiksi uutuudet tekee se, että ne ovat Suomessa ensimmäisiä Reilun kaupan merkillä varustettuja maidottomia jäätelöitä. Ben & Jerry’s Non Dairy -jäätelöt siis sekä maistuvat hyvältä että tekevät hyvää!

“Fanimme heittivät meille haasteen maidottomasta jäätelöstä ja tartuimme siihen innolla. Olikin melkoinen haaste varmistaa, että nämä maut täyttävät korkeat odotukset siitä, mitä Ben & Jerry’s -jäätelöiltä odotetaan, kaikkine herkkupaloine ja makuyhdistelmineen”, kertoo makuguru Andrea Ball. ”Olemme nyt todella innoissamme, kun odotus on vihdoin ohi. Lusikat valmiiksi!”

Ben & Jerry’s Non Dairy -sarjan jäätelöt saapuvat Keskon ja S-ryhmän ruokakauppoihin viikon 29 lopulla. Uutuuksien suositushinnat 7,59€.

Syödessäsi hyvää, teet hyvää: Ben & Jerry’s -jäätelö on vastuullinen valinta

Jo 1970-luvulla, kun Ben ja Jerry perustivat jäätelömyymälän vanhalle huoltoasemalle Vermontissa, heillä oli selkeä tavoite: valmistaa parasta mahdollista jäätelöä mahdollisimman mukavalla tavalla. He uskoivat, että yrityksillä on vastuu parantaa elämänlaatua kaikilla niillä alueilla, joita sen toiminta koskettaa. Tämä tavoite ohjaa toimintaa edelleen, ja Ben & Jerry’s-jäätelöön valitaan vain laadukkaimmat ja vastuullisimmat raaka-aineet.

Kuten kaikki Ben & Jerry’s -jäätelöt, myös maidottomat uutuudet kantavat ylpeinä kyljessään Reilun kaupan merkkiä. Se kertoo, että raaka-aineiden viljelijät ovat saaneet tuotteistaan reilun hinnan ja Reilun kaupan lisää yhteisönsä sosiaaliseen tai taloudelliseen kehittämiseen.

Myös kaikki Ben & Jerry’s -jäätelöissä maistuvat suklaabrowniet on hankittu vastuullisesti: ne tulevat New Yorkista Greyston Bakery -leipomosta. Greyston työllistää ja tukee henkilöitä, joiden on vaikea saada työtä muualta. Heidän tunnuslauseensa on: emme palkkaa ihmisiä leipomaan brownieita, vaan leivomme brownieita voidaksemme palkata ihmisiä.

Lisätietoja jäätelöuutuuksista:

Reetta Wallén,
viestinnän suunnittelija
PR / Miltton Oy
reetta.wallen@miltton.fi

Kerry Thorpe
PR Manager / Ben & Jerry’s Europe
+44 7826 927 120
kerry.thorpe@benjerry.com

Lisää tietoa uutuuksista löytyy myös osoitteesta www.benjerry.fi.

Kuvamateriaali: