Bimi® – Uusi vihreä yhdistelmävihannes on huipputerveellinen eikä tuota lainkaan ruokahävikkiä

Tämän kesän supervihanneksessa yhdistyy kaksi vihreää kasvista. Bimi, alun perin Japanista kotoisin oleva vihannes, on kehitetty perinteisen kasviristeytystekniikan avulla. Ideana oli kehittää maukas vihervihannes yhdistämällä parsakaali ja pinaattikiinankaali. Lopputuloksena saatiin aikaan makea ja pehmeävartinen kaaleihin kuuluva varsivihannes, jossa on miellyttävä tekstuuri.

Bimin maku on mieto ja tunnistettava, ja tekstuuri muistuttaa enemmän parsaa kuin parsakaalia. Bimin kaikki osat ovat syötäviä. Kontrastina esimerkiksi parsakaalin joskus puiseen, syömäkelvottomaan varteen, ei Bimistä synny lainkaan ruokahävikkiä.

Bimi on maukas vaihtoehto perinteisille vihreille vihanneksille, ja sen ravintoarvot ovat kohdillaan – 100 g annos sisältää päivittäisen annoksen c-vitamiinia. Bimi sisältää myös paljon A-vitamiinia, rautaa, B6-vitamiinia ja kalsiumia. Kyseessä on myös varsin kevyt herkku; 100 g annoksessa on vain 38 kilokaloria.

Sen lisäksi, että Bimi on maukas, helposti valmistettava ja täynnä ravinteita, sillä saa jokaiseen ateriaan lisää vihreää väriä. Sen valmistukseen on lukemattomia mahdollisuuksia: kuullota, keitä, wokkaa, höyrytä, friteeraa tai grillaa. Bimi maistuu hyvälle myös raakana, esimerkiksi erilaisissa salaateissa tai sellaisenaan välipalana.

Bimi on saatavilla hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista. Arvio kuluttajahinnasta 1,98 €

Lisätiedot, reseptit ja kuvat:
Juuli Laitinen, Miltton
juuli.laitinen@miltton.fi

Maukkaita reseptejä liitteenä
Lisää tietoa ja inspiroivia reseptejä: www.Bimi.co.uk