BMW luo uniikin virtuaaliauton Gran Turismo® 6 -peliin

BMW Group Design on kehittänyt ainutlaatuisen autokonseptin 15-vuotiaan Gran Turismo® -videopelin kuudetta osaa varten.

BMW Vision Gran Turismo -virtuaaliauton ensiesiintyminen tullaan näkemään realistisesta grafiikastaan ja sadoista autenttisista kilpa-autoistaan tunnetun Gran Turismo® -pelisarjan viimeisimmässä versiossa.

BMW Vision Gran Turismo on futuristinen, urheilullinen coupé. Näyttävä auto on suunniteltu uniikiksi malliksi ainoastaan peliä varten, joten muotoilussa on hyödynnetty virtuaalimaailman sallimia vapauksia. Kilpailuominaisuudet ja virtaviivaiset elementit on jäljitelty hyödyntäen BMW Groupin aitoja automalleja ja kokemusta kilparadoilta, ja ne ovat avain lyömättömiin kierrosaikoihin ja auton hallittavuuteen pelissä.

“Gran Turismolle ja BMW:lle on yhteistä intohimo niin klassisiin kuin moderneihin automalleihin. Olemme seuranneet kilpa-ajopelien kehitystä alusta alkaen ja Gran Turismo 6:ssa visuaalisuus ja ajokokemuksen aitous todella vakuuttavat”, BMW:n muotoilusta vastaava johtaja Adrian van Hooydonk sanoo.

BMW Vision Gran Turismon luominen kertoo BMW:n kiinnostuksesta ja aktiivisesta osallistumisesta peliteollisuuteen. Gran Turismon pelaajat ympäri maailman pääsevät näkemään ja ennen kaikkea kokemaan interaktiivisesti BMW:n klassiset ja uudet mallit simulaatiotyyppisen pelityylin ansiosta. BMW Group Designille pelit tarjoavat luovan alustan innovatiivisille kokeiluille.

Palkitun Gran Turismo® -kilpa-ajopelin ensimmäinen osa julkaistiin PlayStationille vuonna 1998.  Kuudetta osaa varten suunnitellulla Vision Gran Turismo -mallilla BMW haluaa onnitella Polyphonya ja Sonya 15-vuotiaasta konseptista. BMW Vision Gran Turismo ilmestyy pelissä heti kun suunnitteluprosessi on saatu päätökseen.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup