Bristol-Myers Squibbin syöpälääke Yervoy (ipilimumabi) sai Prix Galien vuosikymmenen löytö -bioteknologiapalkinnon

Palkinto on kunnianosoitus Bristol-Myers Squibbin innovatiivisuudelle immuno-onkologiassa.

Prix Galien -palkinto annetaan tunnustuksena huomattavista terveyttä edistävistä saavutuksista, jotka perustuvat innovatiivisten hoitojen kehittämiseen. Arvostettuun palkintolautakuntaan kuuluu mm. Nobel-palkinnon saajia.

Bristol-Myers Squibb on saanut immuno-onkologisista hoidoistaan  jo kolme Prix Galien palkintoa.

Bristol-Myers Squibb sai Yhdysvaltojen Prix Galien “vuosikymmenen löytö” -bioteknologiapalkinnon syöpälääke Yervoylle (ipilimumabi), joka on rekombinantti, humaani monoklonaalinen vasta-aine. Bristol-Myers Squibb saa tämän erityisen palkinnon tunnustuksena Yervoyn tutkimus- ja kehitystyöstä. Yervoy on hyväksytty tällä hetkellä yli 50 maassa metastaattisen tai leikkaushoidon ulottumattomissa olevaan melanoomaan. Palkinnolla kunnioitetaan myös Bristol-Myers Squibbin ponnisteluja tuoda innovatiivinen uusi syövänhoitotapa, immuno-onkologia, useisiin eri syöpiin.

Prix Galien -palkinto annetaan tunnustuksena huomattavista terveyttä edistävistä saavutuksista, jotka perustuvat innovatiivisten hoitojen kehittämiseen. Palkintolautakuntaan kuuluu mm. Nobel-palkinnon saajia. Palkintoseremonia oli New Yorkissa lokakuun lopulla.

Tämä on jo kolmas Prix Galien -palkinto Bristol-Myers Squibbille, joka on ainoana yrityksenä saanut Prix Galien palkinnon kahdelle immuno-onkologialääkkeelle: Vuonna 2012 Yervoy (ipilimumabi) sai parhaan bioteknologiatuotteen palkinnon ja vuonna 2015 saman palkinnon sai BMS:n toinen syöpälääke Opdivo.

BMS:n lääketieteellinen johtaja Pia Annunen, pia.annunen@bms.com , puh. 050 4491002

Viestintäpäällikkö Pirjo Mäenpää, pirjo.maenpaa@bms.com , puh. 050 3466366

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.