Brittiläinen tyyliguru Gok Wan saapuu Suomeen lanseeraamaan GW by Gok Wan -kehysmalliston

Tyyligurun mukaan asukokonaisuuden valinta voi lähteä silmälaseista eikä päinvastoin

Brittiläinen tyyliguru ja Nätti nakuna -ohjelmasta tunnettu Gok Wan saapuu Helsinkiin 6.11. lanseeraamaan yksinoikeudella Specsaversille suunnittelemansa GW by Gok Wan -kehysmalliston. Toista kertaa Suomessa vieraileva tv-tähti stailaa vierailunsa aikana silmälasit tunnetuille julkisuuden henkilöille ja vierailee Helsingin kauppakeskus Forumin Specsavers-myymälässä.

Gok Wan saapuu 6.11. Suomeen lanseeraamaan yksinoikeudella Specsaversille suunnittelemansa retrovaikutteisen ja rohkeaa muotokieltä edustavan kehysmalliston. Gok Wan on itsekin tunnettu rohkeasta silmälasityylistään ja intohimoisena silmälasien käyttäjänä hän uskoo oikeanlaisten kehysten olevan tehokas tyylikeino niin arkeen kuin juhlaan.

- Jos katseeseen täytyy saada ryhtiä nopeasti, ei ole hyvin istuvien kehysten voittanutta keinoa. Silmälasien taakse ei enää piilouduta vaan ne ovat osa pukeutumista. Silmälasit voivat jopa toimia lähtökohtana koko asukokonaisuuden valinnassa, eikä päinvastoin, Gok toteaa.

Suomalaisten kasvoille enemmän väriä ja rohkeampia kehysvalintoja

Toista kertaa Suomessa vieraileva tv-tähti toivoo näkevänsä myös Suomen katukuvassa enemmän väriä ja rohkeampia kehysvalintoja. Gokin mukaan kehykset pitäisi sääntöjen mukaan valita päinvastaisiksi kuin kantajansa kasvojen muoto, mutta sääntöä voi myös tietoisesti rikkoa – tärkeintä on kehysten istuvuus ja oman persoonallisen tyylin löytäminen.

- Lähtökohtaisesti pyöreisiin kasvoihin suositellaan kulmikkaita kehysmalleja. Oman ja persoonallisen tyylin löytäminen on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Kunhan kehykset istuvat hyvin kasvoillesi, saavat sinut hymyilemään ja sopivat tyyliisi, voit rikkoa sääntöjä ja seurata juuri sinua kiinnostavia muotitrendejä, Gok summaa.

Vuonna 1974 syntynyt Gok Wan on todellinen tyylin ja muodin moniottelija: oman televisiosarjan lisäksi hän on tunnettu huippustylisti sekä meikki- ja hiustaiteilija. Suomessa Gok Wan on tullut tutuksi etenkin Nätti nakuna -televisiosarjasta, jossa hän stailaa naisille uuden vaatekaapin, opettaa heitä hyödyntämään parhaita puoliaan omassa ulkonäössään sekä jakaa helppoja, mutta käytännöllisiä tyylivinkkejä niin arkeen kuin juhlaan. Kotimaassaan Iso-Britanniassa Gok Wan on tunnettu myös hyväntekeväisyystyöstä, sillä hän toimii jo viidettä vuotta Kidscape-järjestön lähettiläänä ja auttaa keräämään varoja koulukiusaamisen ennaltaehkäisemiseksi.

Suomen-vierailun aikana Gok Wan stailaa tunnettuja julkisuuden henkilöitä 6.11. aamupäivällä Miltton Showroomilla järjestettävässä lehdistötilaisuudessa. Myöhemmin iltapäivällä Gok stailaa myös kuluttajia Helsingin Forumin Specsavers-myymälässä.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi
Tuotetiedustelut, Specsavers Finland, 010 218 4380

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.meriläinen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.