Bussiliikenteen kesäaikataulut voimaan

Bussiliikenne siirtyy kesäaikatauluihin pääosin 6. kesäkuuta. Ajantasaiset aikataulutiedot saa Matkahuollon internetsivujen aikatauluhausta sekä asiakaspalvelukeskuksen palvelunumerosta.

Bussiliikenteessä siirrytään noudattamaan kesäaikatauluja pääsääntöisesti maanantaina 6. kesäkuuta 2011. Kesäaikataulut tuovat muutoksia erityisesti koululaisia palveleviin vuoroihin, joista osa jää kesätauolle palaten jälleen koulujen alkaessa.

Kesän matkat kannattaa suunnitella jo hyvissä ajoin Matkahuollon aikatauluhaun avulla. Osoitteessa matkahuolto.fi toimiva aikatauluhaku kattaa kaikki Suomen pika-, vakio- ja lähiliikenteen bussivuorojen aikataulutiedot. Sen lisäksi Matkahuollon kaupunkikohtaisista reittioppaista löytyvät jo 21 kaupungin paikallisliikenteen tiedot.

Tien päällä suunnitelmia on myös helppo muuttaa, sillä kaikki aikataulut ovat puhelinsoiton päässä Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksen numerossa 0200 4000. Asiakaspalvelukeskus palvelee ma-pe klo 8–19. Muina aikoina palvelunumerossa aikataulutiedusteluihin vastaa Eniro Sentraali Oy. Puhelun hinta on 1,71 €/min + pvm. Kännykän käyttäjää palvelevat myös mobiiliaikataulut osoitteessa m.matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386 tai s-posti: jukka.ylitalo@matkahuolto.fi

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.