Bussilippujen hinnat nousevat toukokuun alussa

Matkahuollon myymien bussilippujen hinnat nousevat 1. toukokuuta alkaen. Hintojen muutokseen vaikuttaa polttoaineen hinnan nousu.

Bussilippujen kuluttajahinnat muuttuvat 1. toukokuuta lukien. Kertalippujen hinnankorotus on 3 % ja 44 matkan vuosilippujen 4 %. Pääasiallinen syy korotukseen on polttoaineen hinnan voimakas nousu viimeisen puolen vuoden kuluessa. Linja-autoliikenteen kustannukset kohosivat vuonna 2010 yhteensä noin 5,9 %.

Edellisen kerran bussilippujen hinnat nousivat heinäkuussa 2010.

Ennen hinnankorotusta Matkahuollosta ostetut bussiliput kelpaavat lipputuotteissa mainitun kelpoisuusajan loppuun.

Heikki Kääriäinen, toimitusjohtaja, Linja-autoliitto, puh. 0400 413 007

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka missiona on olla luotetuin neuvonantaja pohjoismaisille yrityksille sekä kansainvälisille organisaatioille New Nordics -alueella. Miltton-ryhmän palveluksessa on yli 250 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2017 noin 23 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 20 %.