Concordia Bus muuttuu Nobinaksi

1. joulukuuta lähtien Pohjoismaiden suurin joukkoliikenneyhtiö Concordia Bus tullaan tuntemaan nimellä Nobina. Yhtenäinen identiteetti asemoi yhtiön asiakaslähtöisen joukkoliikenteen kehityksen eturintamaan kiristyvässä kilpailussa.

”Nobina juontuu latinan sanasta ’nobis’, tarkoittaen ’meitä’. Se sopii mainiosti visioomme, jonka mukaan ’kaikki haluavat matkustaa kanssamme’. Nimenmuutos ei itsessään ole tärkein asia, vaan se, että koko konserni tuodaan yhtenäisen identiteetin alle. Concordia Bus on tunnettu sekä vahvana paikallisena liikennöitsijänä että merkittävänä toimijana pohjoismaisilla markkinoilla, mutta edut konsernin yhdistämisestä yhden vahvan ja modernin tuotemerkin alle ovat huomattavat”, kertoo Concordia Bus Finlandin toimitusjohtaja Tom Ward. Nimenmuutoksen ohella yhtiö uusii myös graafisen ilmeensä. Uutta ilmettä aletaan käyttää joulukuun alusta. ”Suomen linja-automarkkinat avautuvat lähivuosina entisestään ja samalla kilpailu kovenee. Siksi on tärkeää luoda selkeä yhtenäinen identiteetti. Haluamme olla yhä houkuttelevampia asiakkaiden näkökulmasta sekä johtaa eturintamassa tulevaisuuden asiakaslähtöisen joukkoliikenteen kehittämistä. Tämä onnistuu parhaiten yhtenäisen nimen alla vahvassa pohjoismaisessa konsernissa”, toteaa Ward. Concordia Bus Finland on yksi Suomen johtavista linja-autoyrityksistä: • harjoittaa joukkoliikennettä pääkaupunkiseudulla noin 420 linja-autolla • on seudun toiseksi suurin liikennöitsijä 32 prosentin markkinaosuudella linja-autoliikenteestä.