Discover Weekly -toiminnon kautta on kuunneltu jo lähes viisi miljardia kappaletta sen lanseeraamisen jälkeen

Jo yli 40 miljoonaa käyttäjää on käyttänyt Spotifyn Discover Weekly -toimintoa

Luit oikein. Jo yli 40 miljoonaa musiikkifania on löytänyt Discover Weekly -toiminnon, ja sen kautta on kuunneltu yli 5 miljardia kappaletta sen jälkeen, kun toiminto lanseerattiin kesäkuussa 2015. Aina maanantai-aamuisin päivittyvä Discover Weekly tarjoaa käyttäjälle räätälöidyt musiikkisuositukset, eli täydellisen paketin viikoittain vaihtuvaa kuratoitua musiikkia. Vihdoin ainakin yksi hyvä syy odottaa maanantaita!

Näin Spotifyn käyttäjät ovat ottaneet toiminnon omakseen:

• Yli puolet kaikista Discover Weekly -toiminnon käyttöön ottaneista on palannut toiminnon pariin seuraavana maanantaina.
  • Yli puolet Discover Weekly -käyttäjistä kuuntelee ainakin kymmenen kappaletta tarjotulta soittolistalta.
  • Yli puolet Discover Weekly -toiminnon käyttäjistä tallentaa ainakin yhden suositellun kappaleen omalle soittolistalleen.
  • Discover Weekly on suosituin 25-34-vuotiaiden Spotify-käyttäjien keskuudessa, mutta tätä ikäryhmää seuraa heti toisena 55+-vuotiaiden ryhmä.
  • Kolme kuunnelluinta genreä Discover Weekly -toiminnossa sen lanseeraamisen jälkeen ovat olleet 1) pop 2) indietronica 2) indie pop.

Discover Weekly ei ainoastaan tarjoa kuuntelijoille personoituja musiikkilistoja, vaan myös auttaa artisteja matkalla tähteyteen. Spotifyssa on yli 8000 artistia, joiden viimeisen kuukauden ajan kertyneistä kuuntelijoista yli puolet tuli Discover Weekly -toiminnon kautta. Useat artistit ovatkin kertoneet palvelun olevan tärkeä kanava uusien fanien löytämisessä. Artistit kuten BØRNS ja Halsey ovat saavuttaneet yli miljoona uutta kuuntelukertaa toiminnon avulla. Pienemmät artistit, kuten Transviolet, TastyTreat ja Safakash — joilla kaikilla yli puolet kuuntelijoista tulee Discover Weekly -toiminnon kautta — ovat todella onnistuneet kasvattamaan fanikuntaansa toiminnon avulla.

Discover Weekly -toiminnon kautta kuunnelluimmat suomalaisartistit ovat:

1.     Poju
2.     Redrama
3.     ItaloBrothers
4.     K-System
5.     Jonne Aaron

Spotify haluaa kiittää tuhannesti kaikkia niitä käyttäjiä, jotka ovat tehneet Discover Weekly -toiminnosta menestyksekkään. Koko Discover Weekly -tiimi ei voisi olla enemmän innoissaan kaikesta palvelun avulla löydetystä, kuunnellusta ja jaetusta musiikista. Luvassa on varmasti monia menestyksekkäitä maanantaita uusien musiikkilöytöjen parissa. Ja on hyvä muistaa, että mitä enemmän palvelua käyttää, sitä osuvammiksi sen suositukset muuttuvat.

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 30 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com