Finlaysonin kevät jatkaa suurta mallistouudistusta

Kodintekstiilivalmistaja Finlaysonin kevät-kesä 2018 -mallisto jatkaa mallistouudistusta, jossa kuosit jakautuvat ihaniin, jänniin ja tyylikkäisiin maailmoihin, ja voimakkaiden painokuosien rinnalla nähdään sekä hillitympiä kuoseja että struktuuripintaisia tekstiilejä. Malliston uutuuksiin kuuluvat verhomallisto ja Rudolf Koivun kuvituksiin perustuvat kuosit. Finlayson tuo markkinoille lisäksi uuden Tom of Finland -malliston.

Finlayson esittelee osana kevät-kesä 2018 -mallistoa uuden verhomalliston, josta löytyy sekä yksivärisiä että kuviollisia puuvilla- ja pellavaverhoja. Muita tuoteuutuuksia ovat muun muassa lelusäkit, canvaskassit sekä meikki- ja toilettilaukut. Uusi mallisto tarjoaa aiempaa monipuolisemman valikoiman tekstiilejä ja tuotteita kodin eri käyttötarkoituksiin.

Kuoseista ensisiintymisensä tekevät Rudolf Koivun rakastettuihin kuvituksiin perustuvat Papukaija (1938), Kirkassilmä (1941), Metsän kesä (1941) sekä Lotta ja Harakka (1941). Mallistosta löytyy myös entistä laajempi valikoima struktuuripintaisia tekstiilejä, joissa kuosin sijaan pääosassa ovat mielenkiintoiset tekstuurit. Näitä ovat esimerkiksi rennon farkkuhenkinen Reno-sarja ja pellavainen Lino-sarja, johon kuuluu pussilakanoiden lisäksi myös kylpyhuonetekstiilejä, torkkupeitto ja koristetyynyt.

Kevät-kesä -mallistomme jatkaa aloittamaamme mallistouudistusta. Voimakkaat painokuosit tulevat aina olemaan lähellä sydäntämme, mutta olemme tuoneet niiden rinnalle entistä enemmän hillittyjä painokuoseja ja suosittuja struktuuripintaisia tekstiilejä. Mallisto on monipuolinen ja taipuu lukemattomiin yhdistelmiin. Uskomme, että tämä mallisto avaa meille oven yhä useampiin koteihin”, kertoo Petri Pesonen, Finlaysonin luova johtaja.

Kevät-kesä 18 -malliston tuotteet tulevat myyntiin 8.1.2018 alkaen Finlaysonin omiin myymälöihin ja verkkokauppaan sekä jälleenmyyjien valikoimiin.

Uusi Tom of Finland ’Street Style’ -mallisto vie kaupungin yöelämän sykkeeseen

Finlaysonin Tom of Finland -tuotteet ovat herättäneet Suomessa ja maailmalla valtavasti kiinnostusta. Nyt Finlayson ja Tom of Finland -säätiö jatkavat yhteistyötään julkaisemalla uuden Street Style -malliston, joka aloittaa vuosittain ilmestyvien Tom of Finland -mallistojen sarjan.

”Tom of Finland on ajankohtaisempi kuin koskaan: meidän pitää jatkaa ihmisoikeuksien, suvaitsevuuden ja avoimuuden puolesta puhumista”, sanoo Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.

Suunnittelija Sami Vulli vie Tom of Finlandin hahmot uudessa Street Style -mallistossa kaupungin sykkeeseen. Malliston vahvat värit ja graffitit luovat urbaanin tunnelman, joka ei jätä kylmäksi. Street Style -mallistoon kuuluvat pussilakana ja tyynyliina, kangaskassi ja koristetyynynpäällinen sekä valikoima tekstiilejä kylpyhuoneeseen ja keittiöön.

”Tom of Finlandin maailmassa on suunnittelijalle valtavasti ammennettavaa. Olen iloinen, että pääsemme jatkamaan Tom of Finlandin tarinaa useiden mallistojen ajan ja pitämään tekstiiliemme avulla tärkeitä aiheita esillä maailmanlaajuisesti”, sanoo Vulli.

Uutta Tom of Finland -mallistoa valmistetaan rajattu erä, jonka loputtua tuotteet poistuvat valikoimasta uuden malliston tieltä. Tom of Finland ’Street Style’ -malliston tuotteet tulevat myyntiin 1.11.2017 Finlaysonin omiin myymälöihin ja verkkokauppaan sekä jälleenmyyjien valikoimiin.

Tuotetiedot ja kuvatiedustelut:
pr@finlayson.fi

Kevät-kesä 18 -malliston kuvat:
Salasana: f1820y

Tom of Finland ’Street Style’ -malliston kuvat:

Lisätiedot:
Petri Pesonen, luova johtaja, Finlayson Oy
p. 0400 603 306 tai sähköposti petri.pesonen@finlayson.fi

Sami Vulli, suunnittelija, Finlayson Oy
p. 0400 707 360 tai sähköposti sami.vulli@finlayson.fi

www.finlayson.fi

Instagram: Finlayson_est.1820
Facebook: Finlayson
Twitter: Finlaysonsuomi
Snapchat: finlayson_1820

Vuonna 1820 perustettu Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Skotlantilainen James Finlayson tupsahti vuonna 1820 Tampereelle, jossa silloin oli pari tuulen pieksemää tupaa ja valjastamaton koski. Muutaman vuosikymmenen kuluttua samalla paikalla oli Pohjoismaiden suurin teollinen yritys, jolla oli oma kirkko, sairaala, koulu ja palokunta. Tänä päivänä Finlaysonilla ollaan vakuuttuneita siitä, että ainoa oikea tapa kunnioittaa yrityksen historiaa, on toimia yhtä vastuullisesti, rohkeasti ja ennakkoluulottomasti kuin sen varhaiset omistajat. Finlaysonilla on Suomessa ja Ruotsissa yhteensä 26 omaa myymälää ja kolme shop-in-shopia. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 35 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 267 henkilöä.