Flybe lähtee sponsoroimaan IFK Mariehamnia

Flybe, Pohjoismaiden uusin lentoyhtiö ja Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö, on julkistanut tänään ensimmäisen Pohjoismaisen sponsorointisopimuksensa jalkapallon Veikkausliigaa pelaavan IFK Mariehamnin kanssa. Flybe Europen kaupallinen johtaja Fred Kochak ja IFK Mariehamnin seurajohtaja Peter Mattsson allekirjoittivat tänään sponsorointisopimuksen juhlallisin menoin Maarianhaminan lentokentällä pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Pelien sponsoroinnin lisäksi Flyben ja IFK Mariehamnin välinen sopimus pitää sisällään lentoyhtiön laajan näkyvyyden Wiklöf Holding Arenalla. Osana sopimusta seuran faneilla on myös mahdollisuus voittaa ilmaisia lentolippuja IFK:n kotipeleissä. Paikallisten yhteisöjen toimintaa tukemalla ja paikallisia urheilujoukkueita kehittämällä Flybe haluaa osoittaa sitoutuneisuuttaan niille alueille, joilla se toimii. Kotimaassaan Isossa-Britanniassa Flybe on sponsoroinut useita menestyksekkäitä jalkapallojoukkueita aina Valioliigasta paikallisiin seuroihin.

”Olen erittäin ylpeä voidessani julkistaa uuden sponsorointisopimuksen IFK Mariehamnin kanssa. Yhteistyö vahvistaa sitoutumistamme tarjota pysyviä ja edullisia lentoja Ahvenanmaan ja Helsingin välillä sekä tarjota lentojemme kautta ahvenanmaalaisille matkustajille jatkoyhteyksiä vielä laajemmalla alueella”, Fred Kochak kertoi lehdistötilaisuudessa.

Vuonna 1919 perustettu Mariehamn IFK tavoittelee kaudella 2012 suomenmestaruutta yhdessä 11 muun Veikkausliigajoukkueen kanssa. Viime kaudella seura sijoittui sarjataulukon puoliväliin. Mariehamn IFK:n kausi pyörähti käyntiin Helsingissä 15.4. vierasottelulla HJK:ta vastaan. Ensimmäinen kotiottelu pelataan Flyben värittämällä Wiklöf Holding Arenalla Maarianhaminassa 19.4., jolloin vastaan tulee KuPS.

”On hienoa, että Flyben kaltainen iso kansainvälinen yritys tukee paikallisia yhteisöjä. Flyben tuki on meille todella tärkeää ja mahdollistaa meille keskittymisen pääasiaan, eli urheiluun. Arvostamme Flyben tukea ja odotamme yhteistyömme alkua innostunein mielin”, IFK Mariehamnin seurajohtaja Peter Mattsson sanoo.

”Olemme sitoutuneet tarjoamaan laadukasta ja asiantuntevaa palvelua tämän ainutlaatuisen saariston asukkaille ja tavoitteenamme on tehdä Flybesta ahvenanmaalaisten ensisijainen matkustusvaihtoehto. Odotamme myös innolla, että pääsemme tukemaan IFK:n pyrkimystä nousta kärkisijoille Veikkausliigassa niin tänä vuonna kuin tulevaisuudessa”, Kochak lisää.

Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk(a)miltton.fi

Lyhyesti Flybesta:
- Flybe on Euroopan johtava alueellinen lentoyhtiö. Se lentää 18 maassa yhteensä 204 reittiä operoiden 96 lentokentältä, joista 36 sijaitsee Iso-Britanniassa ja 60 muualla Euroopassa * (Kaikki myynnissä olevat reitit, maaliskuu 2012–lokakuu 2012).
- Flybe on Iso-Britannian suosituin kotimainen lentoyhtiö. Sen matkustajamäärät Lontoon Gatwickin lentokentällä ylittävät kilpailijoiden matkustajaluvut, ja se lentää neljä kertaa enemmän kotimaanlentoja kuin mikään muu lentoyhtiö.* (CAA:n tilastot, 2011)
- Flybe listautui Lontoon pörssiin joulukuussa 2010.
- Palkintoja:
2011 Amerikkalainen Aviation Week -julkaisu palkitsi Flyben hallituksen puheenjohtajan, toimitusjohtaja Jim Frenchin Commercial Air Transport -palkinnolla ja kutsui hänet Iso-Britannian matkailualan parhaimmistoa esittelevään Hall Of Fameen.
2011 Flybe palkittiin toistamiseen Best Short-Haul Airline -palkinnolla Business Travel Awards -kilpailussa.
2010 Yhtiö palkittiin sekä Best Short-Haul Airline -palkinnolla että Best Environmental Airline -palkinnolla Business Travel Awards -kilpailussa.

- Flybe perusti elokuussa 2011 Finnairin kanssa yhteisyrityksen, joka hankki omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin. Flybella on uudessa yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- Flybe solmi codeshare-sopimuksen Air Francen kanssa heinäkuussa 2010.Flybe tilasi Embraerilta 140 Embraer 175 - ja E-family -konetta heinäkuussa 2010. Ensimmäinen kone-erä saapui joulukuussa 2011.
- Flybe on suurin säännöllisiä reittejä lentävä lentoyhtiö Belfastin, Birminghamin, Cardiffin, Exeterin, Mansaaren, Manchesterin, Manstonin, Newquayn ja Southamptonin kentillä (CAA:n tilastot, tammikuu 2012).
- Flyben 12 miljoonaa puntaa maksanut koulutuskeskus Exeterissä valmistui maaliskuussa 2011.
- Flybe lanseerasi ilmailualan ensimmäisen ympäristöohjelman vuonna 2007.
- Flybe perusti ensimmäisenä halpalentoyhtiönä Iso-Britanniassa kanta-asiakasohjelman Rewards4all, joka on avoin kaikille matkustajille.
- Flybe allekirjoitti merkittävän franchising-sopimuksen skotlantilaisen alueellisen lentoyhtiön Loganairin kanssa maaliskuussa 2008. Sopimus oli ensimmäinen laatuaan halpalentoyhtiöille.

* 30 reitillä ja 11 lentokentällä Flyben lentopalvelut tuottaa sen franchising-kumppani Loganair.