Haltianin Snowfox-paikannuspuhelin antaa lapsille vapauden seikkailla

Erityisesti leikki-ikäisille suunnattu Snowfox-paikannuspuhelin luo markkinoille täysin uudenlaisen tuotekategorian: Snowfox on kuin älypuhelin ilman sen haittoja. Pieni paikannuspuhelin kertoo lapsesi sijainnin reaaliaikaisesti ja mahdollistaa siihen soittamisen. Laite tulee myyntiin heinäkuussa.

Oululainen laitesuunnittelutalo Haltian on kehittänyt helppokäyttöisen, tulitikkuaskin kokoisen Snowfox-paikannuspuhelimen. Snowfox soveltuu kaikille perheille, joilla on nuoria päiväkoti- tai kouluikäisiä lapsia. Tähän asti saatavilla olevissa paikannuslaitteissa ei ole ollut mahdollisuutta ottaa lapseen yhteyttä.

Snowfox-paikannuspuhelin tuo aktiivisille perheille mielenrauhaa ja vapautta, sillä sen avulla vanhemmat ovat uskaltaneet päästää jopa 4-vuotiaat leikkimään lähileikkipuistoon.

”Vanhemmat haluavat päästää lapsensa ulos leikkimään, kehittymään ja seikkailemaan oma-aloitteisesti. Kuulemme kuitenkin jatkuvasti, että he eivät haluaisi ostaa lapselleen vielä ensimmäistä älypuhelinta, sillä lapset saattavat viihtyä näytön äärellä liiankin hyvin. Snowfox on tähän erittäin kätevä ratkaisu”, Haltianin myyntijohtaja Kari Kujala sanoo.

Snowfox-laitteeseen on mahdollista liittää useita perheenjäseniä. Tätä kautta laajennettu perhe voi osallistua lapsen elämään yhä aktiivisemmin.

Ylivoimaiset ominaisuudet

Nokia-lähtöisen Haltianin suunnittelijayhteisön kehittämä Snowfox-paikannuspuhelin on tarkka, huippuluokan gps-paikannin. Snowfox mahdollistaa perheen pienimpien sijainnin seuraamisen reaaliaikaisesti yhdessä Android- ja iOS-puhelimeen sopivan palvelun kanssa. Laite lähettää automaattisia ilmoituksia, kun lapsi saapuu tai lähtee tietystä paikasta, ja siihen voi määrittää alueet, joille lapsi ei saa mennä.

Pieni, kevyt ja säänkestävä paikannuspuhelin on poikkeuksellisen helppokäyttöinen, sillä siinä on yksi ainoa nappi, jolla lapsi voi pyytää huoltajaa soittamaan laitteeseen. Akku kestää yhdellä latauksella jopa viikon.

Tyylikäs laite onkin saanut kuluttajatesteissä loistavaa palautetta.

”Laite kulki kätevästi 5-vuotiaan tytön kaulassa, ja käyttö oli hänelle helppoa. Se toi myös omapäiselle ja helposti katoavalle pikkuneidille itselleen turvaa. Puhelin tuo mukanaan lieveilmiöitä, kuten pelaamisen, jonka kontrollointi voi olla vanhemmille vaikeaa. Siksi paikannin toimisi hyvin myös pienillä koululaisilla”, laitetta kokeillut perheenäiti kertoo.

Snowfox tulee Suomessa myyntiin heinäkuussa 2016 verkkokauppa.comiin. Hinta 149 e. Snowfox sisältää heti käyttövalmiin liittymän yhdellä kiinteällä 9,90€ kuukausihinnalla. Laitteen oston yhteydessä ensimmäisen kuukauden saa veloituksetta.

Snowfox on lisäksi jo lanseerannut kansainvälisen Indiegogo-joukkorahoituskampanjan, jonka tarkoituksena on kerätä varoja tuotteen lanseerauksen ja jakelun tueksi kansainvälisillä markkinoilla.

Lue lisää osoitteessa www.snowfoxfamily.com

Lisätiedot:

Myyntijohtaja Kari Kujala, Haltian

kari.kujala@haltian.com

Kristiina Äikäs, Miltton

kristiina.aikas@miltton.fi

Haltian Oy on oululainen, langattoman teknologian innovatiiviseen tuotekehitykseen ja tuotteistukseen erikoistunut korkean tason laitteisto-, ohjelmisto- ja tuotesuunnittelutalo. Pystymme tuotteistamaan kaikenlaiset sensori- ja mobiiliteknologian langattomat ratkaisut miniatyyrimekaniikoista teolliseen internetiin. Tällä hetkellä työllistämme jo lähes 80 työntekijää Oulun alueella, ja olemme yksi Pohjois-Suomen nopeimmin kasvavia yrityksiä. Haltian on perustettu vuonna 2012. Lisätietoja www.haltian.com