HP auttaa yritysasiakkaita ja mobiilityöntekijöitä nostamaan tuottavuuttaan

HP:n uusilla Officejet-laitteilla voi tulostaa ammattilaistasoisia tulosteita niin työpaikalla kuin sen ulkopuolella

HELSINKI, 18.4.2011 – HP julkisti tänään kaksi yrityksille suunnattua mustesuihkutulostinta. Uutuudet on tarkoitettu parantamaan tuottavuutta etätöiden ja liikkeellä työskentelyn lisääntyessä jatkuvasti.

Ennusteiden mukaan vuoteen 2015 mennessä 85 prosenttia maailman työvoimasta tekee töitä myös liikkeellä(1). HP Officejet Pro 8000 -yritystulostimella ja HP Officejet 100 -mobiilitulostimella ammattilaistasoisten asiakirjojen tulostaminen onnistuu niin toimistolla kuin sen ulkopuolella.

“Liikkeellä työskentelyn ja etätyön lisääntyminen ovat viime vuosina muuttaneet yritysmaailmaa merkittävästi. Vastaavasti myös teknologiavaatimukset ovat muuttuneet. Asiakkaiden odotukset tulostuksen suhteen ovat korkeammalla kuin koskaan aiemmin”, kertoo HP:n Imaging ja Printing Groupin Senior Vice President Stephen Nigro. “HP:n Officejet-tuoteperhe tarjoaa ominaisuuksia, joita kaikenkokoisissa yrityksissä todella arvostetaan. Uudet Officejet-mustesuihkutulostimet auttavat asiakasyrityksiä menestymään ja vahvistavat edelleen HP:n markkinoiden johtavaa tuotevalikoimaa.”

HP Officejet 100 – Mobiilitulostin kattavin ominaisuuksin

Kompaktilla ja kestävällä HP Officejet 100 -mobiilitulostimella tulostus onnistuu myös liikkeellä ollessa. Laitteessa on monia mobiilityöskentelyä tehostavia ominaisuuksia:

• Tehokkaan ja pitkäkestoisen litiumioniakun ansiosta laite tulostaa jopa 500 sivua yhdellä latauksella. Tulostimen mukana tulee myös 65 watin virta-adapteri, joka on yhteensopiva valikoitujen HP:n kannettavien kanssa.
  • Sisäänrakennetun langattoman Bluetooth®-teknologian ansiosta korkealaatuisten asiakirjojen tulostus onnistuu kannettavilla tietokoneilla, Windows Mobile® ja HP webOS -laitteilla, sekä BlackBerry- ja Nokian Symbian-älypuhelimilla(2).
  • HP Officejet 100 -mobiilitulostimessa on 50 arkin paperialusta, ja se tulostaa mustavalkodokumentteja jopa 22 sivua minuutissa (s/min) ja väritulosteita 18 s/min. ISO-tulostusnopeudet ovat jopa 5 s/min mustavalkotulosteille ja 3,5 s/min väritulosteille(3).
  • Tulostimen voi liittää PictBridge-yhteensopivaan laitteeseen, jolloin valokuvausliikkeen laatua vastaavia 10 x 15 senttimetrin kuvia voi tulostaa ilman tulostusrajoja kaikkialla(2, 4).
  • HP Officejet 100 säästää energiaa ja sen akunkesto on erityisen pitkä. Laite on ENERGY STAR® -standardin mukainen ja sammuu automaattisesti, kun sitä ei käytetä.

HP Officejet Pro 8000 – helposti integroitava ja hallittava yritystulostin

Tulostamisen tukipalveluiden tarjoaminen on entistä suurempi haaste IT-henkilöstölle etätyön, liikkuvan työn ja haarakonttorien yleistyessä nopealla tahdilla. HP vastaa haasteisiin esittelemällä ensimmäisen Officejet Pro -yritystulostimen, jossa on sisäänrakennettu tuki HP:n tulostuksen hallintatyökaluille. Verkkoliitännöillä varustettu HP Officejet Pro 8000 -yritystulostin tarjoaa monia mahdollisuuksia tulostusympäristön kehittämiseen:

• HP Universal Print Driver -ajurin ja HP Web JetAdmin -hallintasovelluksen avulla laitteen integrointi muuhun tulostusympäristöön käy vaivattomasti. Näin tuottavuus paranee ja IT-ympäristön hallinnointikulut pienenevät.
  • HP Officejet Pro 8000 on yhteensopiva olemassa olevien IT-infrastruktuurien ja käyttöympäristöjen kanssa. Laite tukee muun muassa SAP-, Windows Cluster Server ja Citrix® Server -järjestelmiä.
  • Laite tulostaa ammattilaistasoisia väritulosteita lasertulostimia jopa puolta pienemmillä kustannuksilla ja energiakuluilla(5). ENERGY STAR -hyväksytyn HP Officejet Pro 8000:n automaattinen kaksipuolinen tulostus pudottaa paperinkulutuksen jopa puoleen, minkä lisäksi laite kuluttaa jopa 80 prosenttia vähemmän tarvikkeita ja pakkausmateriaalia kuin värilasertulostimet(6).
  • Tulostin tukee HP ePrint Enterprise -palvelua, jonka avulla on mahdollista tulostaa BlackBerry- tai HP webOS -laitteista yrityksen verkkotulostimiin tai tuhansiin HP:n ePrint Mobile -tulostuspisteisiin(7, 8).
  • Tulostimessa on automaattinen kaksipuoleinen tulostus, 15 000 sivun kuukausikapasiteetti, korkeat ISO-tulostusnopeudet (jopa 13 s/min mustavalkotulosteille ja 8,5 s/min väritulosteille(3)), 250 sivun paperialusta (laajennettavissa 500 sivuun), verkkovalmiudet sisäänrakennetulla ethernet-liitännällä, hi-speed USB 2.0 -liitäntä sekä tukipalvelut.
  • HP Officejet Pro 8000 tukee HP PCL 6 ja HP PCL 5c -vakiokieliä sekä HP Postscript 3 -emulointia ja 80 skaalautuvaa TrueType-fonttia(9). Lisää fontteja voi ladata suoraan tulostimeen.
  • Erilliset musteet ja patruunoiden suuri kapasiteetti tuovat tehoa toistuvaan tulostukseen ja vähentävät keskeytyksiä. HP:n Officejet-pigmenttimusteilla ja ColorLok®-paperilla saa aikaan vedenkestäviä tulosteita.
  • Lisäksi laitteessa on edistyksellisiä turvaominaisuuksia, kuten salasanasuojattu Embedded Web Server (EWS), SSL/HTTPS-uudelleenohjaus, palomuuri sekä tapahtumaloki.

Hinnat ja saatavuus(10)

HP Officejet 100 -mobiilitulostin on saatavana EMEA-alueella HP:ltä sekä valtuutetuilta jälleenmyyjiltä hintaan 279 €.

HP Officejet Pro 8000 -yritystulostin on saatavana EMEA-alueella HP:ltä ja valtuutetuilta jälleenmyyjiltä hintaan 199 €, sekä HP:n tulostuksen hallintapalveluiden pay-per-use-sopimuksella.

Lisätietoja sekä HP Officejet 100 -mobiilitulostimesta että HP Officejet Pro 8000 -yritystulostimesta löytyy osoitteesta www.hp.com/officejetpro.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) “The Rise Of  Wannabe And Maverick Mobile Workers”, Forrester  Research, Inc., 16.2.2011.
(2) Kannettaviin tarvitaan Bluetooth-valmius.
(3) Ensimmäisen sivun tai ensimmäisten ISO-testisivujen jälkeen. Lisätietoa osoitteesta
www.hp.com/go/printerclaims.
(4) Ainoastaan valokuvapaperille.
(5) Suurin osa värilasertulostimista, jotka maksoivat alle 200 € (sisältää ALV:n) heinäkuussa 2010. Lisätietoa osoitteesta
www.hp.com/officejetpro. OJ Pro ISO perustuu ISO-standardien mukaisiin tulostuskapasiteetin mittauksiin. Mittaus tehtiin jatkuvalla tulostuksella tehokkaimpia mustepatruunoita käyttäen. Lisätietoja osoitteesta: www.hp.com/go/learnaboutsupplies. HP mittasi energiankulutuksen ENERGY STAR -ohjelman TEC-testausmenetelmän kriteerien mukaan.
(6) Vertailussa suurin osa värilasertulostimista, jotka maksoivat alle 200 € (sisältää ALV:n) heinäkuussa 2010. Laskelmissa verrattiin tarvikkeiden ja pakkausmateriaalien painoa tietylle sivumäärälle, joka saatiin ISO-standardien mukaisissa jatkuvan tulostuksen mittauksissa.
(7) HP:n ePrint Enterprise -palvelu vaatii Internet-yhteydellä ja sähköpostivalmiudella varustetun BlackBerry-älypuhelimen, jossa on OS4.5-käyttöjärjestelmä (tai uudempi), tai HP WebOS -laitteen, jossa on webOS 1.45 tai 2.0. Lisäksi tarvitaan erikseen hankittava Internet-palvelu, HP ePrint Enterprise -ohjelmisto sekä HP ePrint -sovellus. HP ePrint Enterprise -palvelu toimii PCL5/6-, PCL3- ja PCL3GUI-tulostimilla (HP ja kilpailevat merkit). BlackBerry vaatii BlackBerry Enterprise Serverin (BES) käyttöönoton. HP webOS -sovellus saatavana heinäkuussa 2011.
(8) HP ePrint -sovelluksen käyttö Mobile Print -pisteissä vaatii internet-yhteydellä ja sähköpostiominaisuudella varustetun älypuhelimen, jossa on langaton internetyhteys ja HP:n ePrint-sovellus. HP Mobile Print -pisteiden saatavuus ja tulostuskustannukset vaihtelevat. Lista soveltuvista älypuhelimista ja käyttöjärjestelmistä osoitteessa
http://www.hp.com/go/eprintmobile. HP webOS -sovellus saatavana heinäkuussa 2011.
(9) Microsoft® Windows® (80 fonttia). HP PCL 6 (45 skaalattavaa TrueType™ -fonttia ja yksi bittikarttafontti), HP PCL 5e ja PostScript® 3™ -emulointi (sisältää 35 sisäänrakennettua PostScript-fonttia).
(10) Arvioitu EMEA-alueen hinta. Todelliset myyntihinnat saattavat vaihdella.

Ari-Matti Purhonen
ari-matti.purhonen@hp.com