HP Euroopan kärkeä tulostuksen hallintapalveluissa

Quocircan raportti tulostuksen hallintapalveluista antaa HP:lle tunnustusta strategisesta visiosta ja kattavasta palveluvalikoimasta

Helsinki, 5.1.2011 – HP ilmoitti tänään, että tutkimuslaitos Quocirca on luokitellut yhtiön Euroopan johtaviin tulostuksen hallintapalveluiden tarjoajiin.

Quocirca julkaisee vuosittain raportin tulostuksen hallintapalveluiden markkinanäkymistä Euroopassa. Raportti antaa katsauksen alan kilpailutilanteeseen ja kasvuun Euroopassa sekä tuo esille alan johtajien heikkouksia ja vahvuuksia. Arvioitavat palveluntarjoajat valittiin niiden kokemuksen, pätevyyden ja toimitusalueen laajuuden perusteella. Quocirca analysoi ja luokitteli yhtiöitä niiden markkina-aseman vahvuuden(1) ja palveluvalikoiman kattavuuden perusteella(2).

HP:n valinta alan kärkikaartiin on tunnustus sekä yhtiön strategisesta visiosta että Euroopan laajuisten palveluiden kattavuudesta. Tutkimusyhtiö kiitteli myös HP:n merkittäviä investointeja tulostuksen hallintapalveluiden valikoimaan ja infrastruktuuriin. HP:n valikoimaan kuuluu erilaisia täydentäviä palveluita, kuten työnkulun hallintapalveluita sekä liiketoimintaprosessien ja asiakirjatoimintojen ulkoistamispalveluita.

Arnold Marty, HP:n EMEA-alueen Imaging and Printing Groupin Managed Enterprise Solutions -yksikön Vice President ja General Manager, sanoo raportin olevan tärkeä osoitus HP:n vakiintuneesta johtoasemasta kasvavalla sektorilla.

”Maailmanlaajuisesti HP hallinnoi tulostusympäristöä jo yli 2 700 yrityksessä, joista tuhat sijaitsee EMEA-alueella. HP:n tulostuksen hallintapalvelut tuottavat asiakasyrityksille säästöjä aina 28:sta 48 prosenttiin saakka”, hän kertoo.

Marty selittää asiakasyritysten alkaneen yhä enenevässä määrin ajatella tulostuksen hallintapalveluita strategisena ratkaisuna, joka vaikuttaa positiivisesti paitsi liikevaihtoon myös yrityksen toimintaan yleisemmin.

“IT-yritys Logica solmi viime vuonna HP:n kanssa sopimuksen tulostuksen hallintapalveluiden toimittamisesta, ja yrityksen tulostuksen energiakulut pienenivät 32 prosentilla. HP:n vertikaaliset, työnkulkua helpottavat ratkaisut tuovat työprosesseihin tarkkuutta ja nopeuttavat lainahakemusten käsittelyä pankeissa, korvausvaatimusten käsittelyä vakuutusyhtiöissä sekä oikeudenkäyntejä tuomioistuimissa”, Marty jatkaa.

Tulostuksen hallintapalveluiden valikoima laajenee

HP:n tulostuksen hallintapalveluiden valikoima laajeni hiljattain, kun yhtiö julkisti HP and TROY Secure Document Printing -sovelluksen, jolla voi tulostaa tärkeät mustavalkoasiakirjat suojattuina tavalliselle paperille, HP PCL5 LaserJet -yritystulostinta tai monitoimilaitetta käyttäen.

Sovellus on palvelinpohjainen. Sen avulla tulostusjonolle voi määrittää erilaisia turva-asetuksia ja tiedostot voi suojata ennen tulostamista. Tehokkaalla ohjelmistoratkaisulla voi lisätä ainutlaatuisia suojausominaisuuksia mihin tahansa yksittäisellä tai verkkoon liitetyllä lasertulostimella tulostettavaan asiakirjaan edullisesti ja joustavasti.

Marty kertoo täydentävien sovellusten olevan olennaisia apuvälineitä yrityksille, jotka haluavat hallita kaikkia kuvankäsittely- ja tulostusympäristönsä osa-alueita entistä tehokkaammin.

”Quocircalta saamamme tunnustus kertoo jälleen tulostuksen hallintapalveluidemme tehokkuudesta sekä sitoutumisestamme asiakasyritysten tuottavuuden lisäämiseen tulostusympäristön optimaalisen hallinnan avulla.”

Lisätietoja HP:n tulostuksen hallintapalveluista osoitteessa www.hp.com/go/printforward.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Markkina-aseman vahvuuden määrittelylle on yhdeksän kriteeriä: yritysasiakkaat, strategia, palveluiden kehittyneisyys, taloudellinen vahvuus, palveluiden maantieteellinen kattavuus, tulostuksen hallintapalveluiden liikevaihto ja kasvu, uskottavuus markkinoilla, kumppanuudet, sekä investoinnit ja resurssien vahvuus.
(2) Palveluvalikoiman kattavuudelle on seitsemän kriteeriä: palveluiden modulaarisuus, help desk -käyttötuen toimivuus, CRD-/tulostinhuonetuki, palveluiden laajuus ja syvyys, tuki kolmannen osapuolen tuotteille ja integraatio kolmannen osapuolen sovellusten kanssa sekä mobiilin tulostuksen tuki.

Mari Porri
Hewlett-Packard Oy