HP julkistaa hienomekaniikalla huippuunsa hiottuja yrityskannettavia

HELSINKI, 9.3.2011 – HP täydentää yrityskannettavien tuotevalikoimaansa laitteilla, jotka hyödyntävät uusia, tehoa ja tuottavuutta lisääviä teknologioita. Uutuuskannettavien kehittynyt muotoilu parantaa laitteiden laatua ja luotettavuutta.

Yhtiön uudella “FORGE”-muotoiluideologialla (Form Optimized Richness Green Endurance) luodaan HP:n yrityskannettavien aikaa kestävä ja vankka rakenne, jonka hienomekaniikalla viimeistellyt kestävyysominaisuudet takaavat täyden luotettavuuden ympäristöystävällisesti. Hienomekaniikkaa edustavat alumiinisaranat, titaanista ja metalliseoksesta valetut näytön salvat sekä HP DisplaySafe -suojakehys.

Uudet tuotteet ja palvelut:

• HP EliteBook 8460p ja 8560p -kannettavissa on avaruusaluksista inspiraationsa saanut HP DuraCase -kuori, joka on armeijan MIL-STD 810G -standardien mukainen(1). Viehättävä ja laadukas platinanvärinen kuori on suunniteltu kestämään kovaa kulutusta. EliteBook 8460p -kannettavassa on alan johtava, jopa 32 tunnin akkukesto(2).
  • HP ProBook 6360b, 6460b ja 6560b -kannettavien kokoonpanoissa on valinnanvaraa niin suorittimien, grafiikkaratkaisujen kuin akun suhteen. Lisäksi valittavana on täysin uusi 13,3-tuumainen diagonaalinen näyttö. ProBook b-sarjan uutuuslaitteissa on likaahylkivä ja kulutuksenkestävä hopeanvalkoinen kuori.
  • HP ProBook s-sarjan 4230s, 4330s, 4430s, 4530s ja 4730s -kannettavat ovat saatavana useassa eri koossa aina ultrakevyestä kannettavasta pöytäkoneen korvaajaksi, ja siksi ne ovat erinomaisia työvälineitä pk-yrityksille.

“Vaikka HP on markkinajohtaja yrityskannettavissa, olemme nostaneet rimaa entisestään täysin uusitulla yrityskannettavien valikoimallamme”, kertoo Dan Florenza, HP:n Personal Systems Groupin Business Notebooks -yksikön Vice President. “Täysmetalliset EliteBooks-kannettavamme ovat armeijan standardien mukaisia ja ylittävät varmasti asiakkaidemme odotukset kestävyyden suhteen.”

HP EliteBook p-sarja ­– Ensiluokkaista suorituskykyä sekä kestävää ja optimoitua muotoilua yrityskäyttöön

Selkeälinjaiset, vankat ja modernit HP EliteBook 8460p ja EliteBook 8560p -kannettavat ovat luovan suunnittelun ja hienomekaniikan huipentumia. Laitteissa on LED-taustavalaistu diagonaalinen teräväpiirtonäyttö (HD)(3), joka on 8460p-mallissa 14-tuumainen ja 8560p-mallissa 15,6-tuumainen. Suurikokoisten näyttöjen ansiosta työnteko EliteBook p-sarjan uutuuksilla on tehokasta ja miellyttävää.

HP:n EliteBook p-sarja tarjoaa optimaalista suorituskykyä yrityskäyttöön toisen sukupolven Intel® Core™ i7 -neliydinsuorittimilla sekä Core i7, i5 ja i3 -kaksoisydinsuorittimilla(4). Grafiikkaratkaisuksi on valittavissa joko UMA-teknologia tai erillinen, huipputehokas ja monipuolinen AMD Radeon HD 6470M -näytönohjain. Kannettavissa on lisäksi uudet USB 3.0 -portit sekä USB 2.0 -latausportti. Käyttäjä voi valita itselleen sopivimman vaihtoehdon useista erilaisista langattomista liitettävyysvaihtoehdoista sekä käyttöjärjestelmistä. Lisäksi valittavana on joko HDD-asema (Hard Disk Drive) tai SSD-asema (Solid State Drive).

Virranlähteeksi uusiin EliteBook p-sarjan kannettaviin voi valita niin 3-, 6- kuin 9-kennoisen akun riippuen siitä, kaipaako kevyttä vai pitkäkestoista akkua. Lisäksi saatavilla on HP Long Life -akku(5), jolla on markkinoiden pisin käyttöikä. Myös HP:n uudet Extended Life Notebook- ja Ultra-Capacity Notebook -akut sopivat EliteBook p-sarjan laitteisiin. Uudella HP Ultra-Capacity Notebook -akulla EliteBook 8460p -kannettavalla voi saavuttaa jopa 32 tunnin akkukeston(2).

HP EliteBook p-sarjan laitteet on helppo yhdistää HP 90W - tai HP 120W Advanced -telakointiasemiin(5), jolloin kannettaviin voi liittää ulkoisen näytön ja näppäimistön, ja käyttää niitä pöytäkoneina ilman erillisten lisälaitteiden kytkemistä. EliteBook p-sarjan laitteiden mukana tulee myös SRS Premium Sound -äänentoistoteknologia, joka tarjoaa optimoidut asetukset ääni- ja multimediasovelluksille.

HP ProBook b-sarja – Tyylikkäät ja tuottavuutta lisäävät uutuuskannettavat

Uudet HP ProBook 6360b, HP ProBook 6460b ja HP ProBook 6560b ovat loistavia valintoja käyttäjälle, joka kaipaa kannettavalta tietokoneeltaan tyylikästä muotoilua, monipuolisia kokoonpanovaihtoehtoja sekä yritystoiminnalle olennaisia ominaisuuksia.

HP ProBook b-sarjan laitteiden näytön kotelo on valmistettu lasikuulapuhalletusta alumiinista, ja runkorakenne on magnesiumilla vahvistettua ABS-muovia. Koneen pohjassa on pieni poistokanava, jonka kautta näppäimistölle vahingossa kaatunut neste vuotaa laitteen läpi vahingoittamatta sitä. Näppäimistöalusta on valmistettu kokonaan alumiinista, ja se on siksi entistä tyylikkäämpi ja miellyttävämmän tuntuinen. Uusiin ominaisuuksiin kuuluu myös näyttöpaneelille lisäsuojaa antava HP DisplaySafe -näytönkehys sekä tarkkaan sovitettu ja luotettava näytön salpa.

HP ProBook b-sarjan laitteet on varustettu diagonaalisella LED-taustavalaistulla HD-näytöllä(3), joka 6360b-mallissa on 13,3-tuumainen, 6460b-mallissa 14-tuumainen ja 6560b-mallissa 15,6-tuumainen. Suoritinvaihtoehtoja on tarjolla useita erilaisia, kuten toisen sukupolven kahden ytimen Intel Core i7, i5 ja i3 -suorittimet tai Intel Celeron® -suoritin(4). ProBook b-sarjan laitteet sopivat yrityksille, jotka kaipaavat yksinkertaisia multimediatoimintoja, sillä niihin kuuluu mediakortinlukija, SRS Premium Sound -äänentoistoteknologia, erilliset laukaisunäppäimet sekä kosketuslevyn muodossa oleva virtanäppäin.

HP ProBook s-sarja – Tyyliä ja edullisia lisäturvaominaisuuksia pienyrityksille

HP ProBook s-sarjan edullisissa kannettavissa tyylikäs muotoilu ja yrityksille olennaisimmat ominaisuudet kulkevat käsi kädessä. Diagonaalisella näytöllä varustetut HP ProBook 4230s (12,1 tuumaa), ProBook 4330s (13,3 tuumaa), ProBook 4430s (14 tuumaa), ProBook 4530s (15,6 tuumaa) ja ProBook 4730s (17,3 tuumaa) on kaikki viimeistelty upean näköisellä ja kestävällä harjatulla alumiinipinnalla, joka on väriltään metallinharmaa. Pienyrityksille suunnattuihin uutuuslaitteisiin voi valita suorittimeksi toisen sukupolven tehokkaan ja nopean Intel Core i7, i5 tai i3 -suorittimen tai Intel Celeron -suorittimen(4).

HP ProBook s-sarjan kannettavat on optimoitu multimediakäyttöön kotona ja toimistossa. Laitteissa on roiskesuojattu näppäimistö täysalumiinialustassa, eleitä tunnistava kosketuslevy sekä integroitu HD-webbikamera(3) valinnaisilla dual-array-mikrofoneilla(5) ja SRS Premium Sound -äänentoistoteknologialla. Kannettaviin voi valita joko Power Expressin vuorottelevat(6) tai integroidut grafiikkaratkaisut. Tuottavuutta lisäävät laitteiden USB 3.0 -portti, mediakortinlukija sekä sormenjälkitunnistin.

HP Professional Innovations

HP kehittää jatkuvasti innovaatioita, jotka parantavat tuottavuutta ja tekevät teknologian käytöstä yksinkertaisempaa.

HP QuickWebin(7) uusimman version lähtökohtana on se, että käyttäjien pitää päästä verkkoon nopeasti voidakseen esimerkiksi selailla nettiä tai lähettää sähköpostia ilman, että heidän täytyy odotella kun kone ja selaimet käynnistyvät. Sovelluksen uusimpaan versioon kuuluu nettiselain, offline-tilassa toimiva sähköpostipalvelu, Skypen videokeskustelupalvelut sekä erilaisia widget-sovelluksia, jotka kertovat muun muassa sään, pörssikurssit ja sosiaalisen median päivitykset.

Päivitetty HP Connection Manager on ohjelmistosovellus, joka hallinnoi integroituja mobiililaajakaistayhteyksiä sekä raportoi Ethernet- ja Wi-Fi-yhteyksien tilasta. Nyt sovellus tukee 3G-, 4G-, Wi-Fi- ja Ethernet-yhteyksiä useimmissa verkoissa Windows® 7 -, Windows Vista® - ja Windows XP -käyttöjärjestelmissä. Lisäksi se on uudistettu toimimaan yhdessä HP Client Automation -ohjelman kanssa. Yrityksen IT-johto voi nyt keskitetysti hallinnoida ja valvoa mobiililaajakaistan käyttöä verkkoonsa kuuluvissa päätelaitteissa, joissa on HP:n mobiililaajakaistamoduuli. Matkapuhelimessa langaton Bluetooth®-yhteys yhdessä kasvojentunnistuksen kanssa takaavat mutkattoman pääsyn Windowsiin ja verkkosivustoille(10).

HP Power Assistant(11) -ohjelma pidentää akkukestoa ja pienentää samalla energiankulutusta uuden yksinkertaisen käyttöliittymän avulla. Integroitu ohjelma mittaa ja kirjaa tietokoneen ja siihen liitettyjen HP-näyttöjen (maksimissaan yhteensä viiden näytön) käyttämän energian määrän(12). Käyttäjät voivat suunnitella ja seurata omasta tietokoneen käytöstä aiheutuvaa energiankulutustaan kellon ympäri.

Hinnat ja saatavuus(13,14)

• HP EliteBook 8460p ja 8560p alkaen 1399 € ja 1549 € (sis. ALV). Saatavana huhtikuussa.
  • HP ProBook b-sarjan laitteet alkaen 899 € (sis. ALV). Saatavana huhtikuussa.
  • HP ProBook s-sarjan laitteet alkaen 699 € (sis. ALV). Saatavana maaliskuussa.

Lisätietoa tuotteista, teknisiä tietoja sekä kuvia osoitteessa www.hp.com/personal.

Lisätietoa HP:n tuotteista ja palveluista pienyrityksille saatavilla @HP_SmallBiz -Twitter-kanavalta, Small Biz Nation -LinkedIn-ryhmästä sekä HP for Small Business -Facebook-sivulta.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Testeillä ei pyritty osoittamaan, että laitteet täyttävät puolustusvoimien sopimusvaatimukset tai ovat sopivia sotilaskäyttöön. Testitulokset eivät takaa, että laitteet toimivat jatkossa näissä olosuhteissa.
(2) 32 tunnin akkukesto vaatii erikseen myytävän HP BB09 Ultra Extended Life Notebook -akun, HP BIOS:in sekä Intelin grafiikka-ajurin viimeisimmän version. Kannettavan kokoonpanoon täytyy kuulua Intelin grafiikkaratkaisut, valinnainen Intelin 160 GB SSD -asema, HP LED HD -näyttö sekä Windows 7 -käyttöjärjestelmä. Akkukesto riippuu tuotemallista, konfiguraatiosta, ladatuista sovelluksista, erityisominaisuuksista, käytöstä, langattomasta toimivuudesta sekä virta-asetuksista. Akun enimmäiskesto lyhenee käytön ja ajan myötä.
(3) HD-kuvan katseleminen edellyttää HD-materiaalia.
(4) 64-bittinen tietojenkäsittely Intel-ympäristössä vaatii tietokonejärjestelmän, jonka prosessori, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset tukevat Intel 64 -arkkitehtuuria. Prosessorit eivät toimi (32-bittinen toiminta mukaan lukien) ilman Intel 64 -arkkitehtuuria tukevaa BIOS-ohjelmistoa. Suorituskyky vaihtelee laitekokoonpanon ja ohjelmistomääritysten mukaan. Lisätietoja osoitteessa
www.intel.com/info/em64t. Dual Core on suunniteltu parantamaan tiettyjen ohjelmistotuotteiden suorituskykyä; kaikki asiakkaat eivät välttämättä hyödy teknologian käytöstä. Muistikapasiteettien maksimit toteutuvat 64-bittisellä käyttöjärjestelmällä. Intelin numerointi ei kerro paremmasta suorituskyvystä.
(5) Myydään erikseen tai lisäominaisuutena.
(6) Power Expressin vuorottelevat grafiikat vaativat toimiakseen erilliset grafiikkaratkaisut, jotka tulevat myyntiin toukokuussa. Kaikissa s-sarjan laitteissa (paitsi 4730s-mallissa) on käytössä UMA-teknologia. Koska HP ProBook 4730s -laitteessa on käytössä vain erilliset grafiikkaratkaisut, tulee laite myyntiin toukokuussa.
(7) HP QuickWeb on käytettävissä, kun kannettava on poissa päältä Windows XP-, Windows Vista- tai Windows 7 -pohjaisissa järjestelmissä; ei tueta horrostilassa. Vaaditaan internet-yhteys. Ajoitus voi vaihdella järjestelmän kokoonpanosta riippuen. Toiminnon ottamiseksi käyttöön akun poistamisen jälkeen kannettava pitää käynnistää uudelleen, ennen kuin sen käyttöä jatketaan.
(8) Vaatii erikseen myytävän langattoman tukiaseman ja internet-yhteyden. Julkisia langattomia tukiasemia rajoitetusti.
(9) Langaton käyttö vaatii erikseen hankittavan palvelusopimuksen. Tarkista palvelun saatavuus ja kattavuus paikalliselta palveluntarjoajalta. Yhteysnopeudet vaihtelevat sijainnista, ympäristöstä, verkosta sekä muista tekijöistä riippuen.
(10) Vaatii Microsoft Windowsia tukevan matkapuhelimen.
(11) Virrankulutus- ja kululaskelmat ovat arvioita. Tulokset perustuvat muuttujiin, joita ovat esim. käyttäjän antamat tiedot, aika jonka tietokone on eri virtatiloissa (päällä, valmiustilassa, horrostilassa, poissa päältä), aika joka tietokonetta käytetään akulla tai verkkovirralla, laitteistokokoonpano, sähkön hinta ja sähköntarjoaja. HP neuvoo asiakkaitaan käyttämään HP Power Assistant -työkalun tietoja vain viitteellisesti ja vahvistamaan ympäristövaikutuksensa. Ympäristölaskelmat perustuvat Yhdysvaltain ympäristönsuojeluviraston vuoden 2007 eGrid-tietoihin, jotka ovat nähtävissä osoitteessa
www.epa.gov/egrid/. Tulokset vaihtelevat alueen mukaan.
(12) Vaatii AMD:n erillisiä grafiikkaratkaisuja käyttävän kokoonpanon.
(13) Arvioidut myyntihinnat. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.
(14) Kaikki mallit eivät ole saatavilla kaikilla alueilla.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,