HP julkistaa taulutietokoneen yrityskäyttöön

Smart Jacket -koteloiden avulla täydellinen käyttöympäristö

Helsinki, 3. lokakuuta 2012 — HP esitteli tänään HP ElitePad 900 -taulutietokoneen, jossa kaunis muotoilu yhdistyy yrityskäytössä tarvittaviin ominaisuuksiin, toimivuuteen ja tukeen.

Yrityksien, terveydenhuoltoalan ja kaupan käyttöön suunniteltuihin taulutietokoneisiin saa lisävarusteena HP ElitePad Smart Jacket -kotelon(1), joka lisää liitäntämahdollisuuksia, pidentää akun kestoaikaa ja mahdollistaa täydentäviä erityistoimintoja.

HP ElitePad on erittäin ohut ja kevyt taulutietokone, jonka Microsoft® Windows 8 -käyttöjärjestelmä(2)pitää järjestelmävastaavat tyytyväisinä ja jonka muotoilu saa työntekijät ihastumaan. Sen käytettävyys, entistäkin parempi turvallisuus ja hallinnoitavuus ovat tuttuja HP Elite -sarjan tietokoneista, ja sen akku on testattu yli 115 000 käyttötunnilla.

"Monet organisaatiot joutuvat tinkimään muotoilusta toimivuuden hyväksi päättäessään laitehankinnoistaan. HP ElitePad osoittaa, että tyylikkyys ja käytettävyys on mahdollista yhdistää IT-vaatimusten edellyttämiin toimintoihin, ja että kaiken voi saada kerralla”, HP:n Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan Personal Computer Business Unit -yksikön johtaja Gerwald van der Gijp sanoo.

Taulutietokone yrityskäyttöön

Ergonomisesti muotoillussa HP ElitePadissa on 25,7 cm:n (10,1") näyttö. Laite painaa vain 0,68(3)kiloa ja on ainoastaan 9,2 mm paksu. Laitteen 16:10 kuvasuhteen ansiosta näyttöalue on mahdollisimman suuri sekä perinteisiä toimisto-ohjelmia että videoita varten. Tarkasti valmistetussa ja huolellisesti viimeistellyssä HP ElitePadissa on käytetty ensiluokkaisia materiaaleja, kuten CNC-koneistettua alumiinia ja Corning®Gorilla® Glass 2 -lasia.

HP ElitePadeissa on uuden sukupolven Intel®-mobiiliprosessori, joka tuo pöytäkoneen tuottavuuden tien päälle, samalla Intel x86 -yhteensopivuus takaa nykyisten toimisto-ohjelmien tuen. Laite on optimoitu Windows 8 -käyttöjärjestelmää varten ja tukee kosketus-, kynäohjain- ja puheentunnistuskäyttöä. HP ElitePad on erittäin energiatehokas ja käyttömukavuudeltaan älypuhelimien luokkaa. Se on yhteensopiva perinteisten Windows-sovellusten kanssa ja voidaan helposti liittää olemassa oleviin IT-ympäristöihin.

Ainutlaatuiset, tuottavuutta lisäävät HP Smart Jacket -kotelot ja erityisesti HP Elite Padille suunnitellut lisälaitteet laajentavat laitteen käyttömahdollisuudet toimivana yrityskäyttöratkaisuna(1):

• HP ElitePad Productivity Jacket -kotelossa on sisäänrakennettu näppäimistö, liitäntäportteja, SD-kortinlukija ja säädettävä katselukulma.
  • HP ElitePad Expansion Jacket -kotelossa on lisäksi USB- ja HDMI-portit sekä muita liitäntöjä, jotka helpottavat laitteen käyttöä tien päällä. Lisävarusteena saatava HP ElitePad Jacket -lisäakku(4)lisää käyttöaikaa entisestään.
  • HP ElitePad Rugged Jacket -kansi suojaa laitetta, ja HP ElitePad Docking Station -telakkaan liitetty näppäimistö ja näyttö tekevät laitteesta yrityskäyttöön soveltuvan työaseman. Myös laitteen akku latautuu telakassa ja sen avulla voit myös käyttää taulutietokonetta toisena näyttönä.
  • HP Executive Tablet Pen -kynäohjaimen avulla voi kirjoittaa viestejä ja muistiinpanoja omalla käsialalla suoraan näytölle, ja tallentaa tai muuntaa tekstin käytettäväksi muissa sovelluksissa.
Runsaasti työkaluja mobiilityöskentelyyn ja pelaamiseen

HP ElitePad -taulutietokoneen etuosassa on 1080 pikselin videokamera ja takana 8 megapikselin kamera LED-salamalla. Laittessa on myös CyberLink YouCam -ohjelmisto, joiden avulla on helppo pitää yhteyttä kasvokkain, luoda HD(5)-tasoisia videoita verkkoon ja tallentaa koulutusvideoita ilman korkeita tuotantokustannuksia.

Mukana on myös HP Labs -tutkimuskeskuksen tuottama uusi HP PageLift(6) -sovellus, joka terävöittää ja valaisee automaattisesti kirjoitustaulusta, paperimuotoisesta sopimuksesta tai muusta dokumentista otetun kuvan. Sovelluksen avulla kuvan voi jakaa suoraan ilman editointia.

HP ElitePadistä voi helposti tulostaa mihin tahansa ePrint-yhteensopivaan HP-tulostimeen tai verkkoon liitettyyn HP-tulostimeen. Ajureita ei tarvitse ladata. HP ePrint -ohjelmisto(7)mahdollistaa etätulostuksen yli 24 000 julkisesta paikasta, muun muassa hotelleista ja liiketiloista(8). HP Wireless Hotspot -sovelluksen avulla käyttäjät voivat jakaa langattoman netti- ja verkkoyhteyden(9), joka helpottaa myös pienryhmien yhteydenpitoa.

Käyttökokemusta tehostaa myös CyberLink Media Suite, jonka käyttöliittymän avulla audio- ja videosisältöä on yhtä helppoa hallinnoida ja luoda kuin muillakin HP:n yrityskäyttöön tarkoitetuilla tietokoneilla. Lisäksi SRS Audion täyteläisen äänentoiston äänitys- ja kuunteluominaisuuksia voi hyödyntää stereomikrofoni- ja kuulokeliitäntöjen kautta.

Tietojenhallintaa helpottaa Evernote, joka kaappaa, tallentaa ja synkronoi eri laitteiden kautta saatuja tietoja. Sen hakutoiminto on hämmästyttävän nopea. Skitch-ohjelma puolestaan helpottaa yhteydenpitoa varustamalla kuvat nopeasti teksteillä tai merkinnöillä.

Hallittavuus, käyttöönotto ja IT-ympäristön turvallisuus

HP ElitePadin pitkä elinkaari, vakaa ohjelmistoimage , kolmen vuoden rajoitettu takuu ja HP Global Series Support ovat kaikki ominaisuuksia, joita IT-johtajat odottavat yrityskäyttöön tarkoitetulta taulutietokoneelta. HP ElitePad on täysin huollettavissa, ja lisävarusteena on saatavilla ainutlaatuinen huoltotyökalu, jonka avulla itse huoltotöitä tekevät saavat yhtenäisen kuoren auki ja pääsevät käsittelemään paneelia, akkua ja emolevyä. Tämä lyhentää aikaa, jonka huollettava laite on pois käytöstä ja auttaa pitämään yhtiölle tärkeät tiedot ja laitteet yhtiön sisällä(10).

Yritykset arvostavat taatusti myös tietoja, laitteita ja käyttötietoja suojaavaa HP Client Security -ympäristöä(11), joka sisältää HP BIOS Protection-, Security Manager- ja HP Drive Encryption -tekniikat. Turvallisuutta lisäävät myös Device Access Manager-, Computrace-(12)ja Sparekey-sovellukset.

x86 -yhteensopivuuden ansiosta laitteiden käyttöönotto on vaivatonta, ja HP Client Management varmistaa jatkuvan tuen ja helpon ylläpidon. Myös LANDesk Management Suite -tekniikka lisää turvallisuutta ja helpottaa ylläpitoa. Sen avulla kadonneiden laitteiden tietoja voidaan paikantaa ja suojata, kaapata SIM-kortin tietoja etänä WWAN:n aktivointia varten(13)ja lukita tai poistaa tietoja täysin tai osittain.

Saatavuus
HP ElitePad 900:n odotetaan tulevan saataville tammikuussa 2013.

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkishallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaidensa palvelemiseksi. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) osoitteeessa http://www.hp.com.

(1) Saatavilla erikseen tai lisälaitteena.
(2) Järjestelmä on Windows 8 -sertifioitu ja tukee uutta Windows Store -käyttöliittymää. Näytön resoluutio ei riitä Windows Storen käyttöliittymän Snap-tekniikkaan, jonka avulla kahta Windows Store -sovellusta voi katsella samanaikaisesti, mutta ominaisuus voidaan ottaa käyttöön liittämällä laitteeseen ulkoinen näyttö, jonka resoluutio on 1 366 x 768 tai korkeampi.
(3) Paino vaihtelee laitteiston kokoonpanon mukaan.
(4) Edellyttää lisätarvikkeena saatavaa HP Smart Jacket -koteloa ja lisäakkua.
(5) HD-tasoinen kuva edellyttää HD-sisältöä.
(6) Edellyttää Windows 8 Pro -käyttöjärjestelmää.
(7) Edellyttää internetyhteyttä HP:n tulostimeen, jossa on web-ominaisuus, sekä HP ePrint -tilin rekisteröintiä (luettelo yhteensopivista tulostimista, tuetuista dokumentti- ja kuvatiedostoista sekä muita tietoja HP ePrint -palvelusta osoitteessa www.hp.com/go/eprintcenter). Edellyttää lisätarvikkeena saatavilla olevaa laajakaistamoduulia. Käyttö edellyttää erikseen saatavaa laajakaistaliittymää. Tarkista saatavuus paikallisilta palveluntarjoajilta. Erikseen hankitut datansiirtopalvelut ja datan käyttö voivat olla maksullisia. Tulostuksen ja yhteyksien nopeudet voivat vaihdella.
(8) HP ePrint -palvelun käyttö HP Public Print -tiloissa edellyttää internet- ja sähköpostiyhteyksiä tukevaa älypuhelinta tai taulutietokonetta, jossa on erikseen hankittu laajakaistaliittymä sekä HP ePrint- ohjelmisto. Saatavuus ja tulostuksen hinta vaihtelevat. Luettelo soveltuvista älypuhelimista ja taulutietokoneiden käyttöjärjestelmistä osoitteessa www.hp.com/go/eprintmobile.
(9) HP Wireless Hotspot -sovellus edellyttää toimivaa internetyhteyttä ja erikseen hankittua datansiirtopalvelua. Kun HP Mobile Hotspot on aktivoituna, laitteen sovellukset käyttävät samaa datansiirtopalvelua. Mobile Hotspotin käyttö saattaa aiheuttaa lisäkustannuksia. Tarkista yksityiskohdat siirtopalvelun ehdoista. Edellyttää Microsoft Windows 8 -käyttöjärjestelmää.
(10) Saatavilla vain HP Authorized Service Providers- ja HP Self-Maintainers -käyttäjille. Lisätietoja osoitteessa www.hp.com/partners/SMprogram.
(11) Edellyttää Microsoft Windows -käyttöjärjestelmää ja on käyttäjän määriteltävä.
(12) Käyttäjän on aktivoitava Computrace hankkiessaan palvelun. Palvelu on hankittavissa jopa useiden vuosien sopimuksella. Rajoitettu huolto. Tarkista Absoluten saatavuus maittain.
(13) Käyttö edellyttää erikseen hankittavaa laajakaistaliittymää. Tarkista saatavuus paikallisilta jälleenmyyjiltä.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,