HP julkistaa uusia, suorituskykyisiä yritysratkaisuja

Mukana Smart Zero Client ja yhden kaapelin Power Over Ethernet (PoE)

SHANGHAI, 11. toukokuuta 2012 – HP julkistaa suorituskykyisiä yrityskäyttöön tarkoitettuja tuotteita, joissa on runsaasti virrankulutusta vähentäviä sekä turvallisuutta ja suorituskykyä lisääviä ominaisuuksia kaikenlaisten yrityskäyttäjien tarpeisiin.

Esimerkkejä nyt esitellyistä yrityskäyttöön tarkoitetuista tuotteista:

• Tehokkaassa HP t410 All-in-One (AiO) Smart Zero Client  päätteessä on uusi, innovatiivinen yhden kaapelin Power over Ethernet (PoE)  tekniikka, mutta samalla myös poikkeukselliset multimediaominaisuudet ja PC-tietokoneen tuntu.
  • Lukuisilla tavoilla muokattavassa, tehokkaassa HP RP7  monitoimikassajärjestelmässä yhdistyvät näppärä ja elegantti muotoilu sekä luotettava suorituskyky, jota voidaan hyödyntää monenlaisissa vähittäismyynti-, majoitus- ja ravitsemusliikkeissä – vaate- ja elektroniikkamyymälöiden kaltaisista erikoisliikkeistä tavarataloihin, hotelleihin ja ravintoloihin.
  • Kapasitiivisella, heijastettavalla monikosketusnäytöllä varustetut HP L6015tm ja L6017tm Retail Touch Monitor  kosketuskassapäätteet sopivat erityisesti vähittäismyynti-, majoitus- ja ravitsemusliikkeisiin, joissa tarvitaan intuitiivista, helposti tunnistettavaa käyttöliittymää. Kosketusvapaa HP L6010  kassapääte taas on ihanteellinen ympäristössä, jossa tilaa on vähän – se on myös helposti integroitavissa kassajärjestelmiin, jolloin sitä voidaan käyttää tyylikkäänä asiakaspäätteenä.
  • Uusissa, suorituskykyisissä HP Z220 tehotyöasemissa - ja HP EliteBook kannettavissa tehotyöasemissa  on runsaasti luotettavia ammattilaistason ominaisuuksia, jotka sopivat vaativaan ammattikäyttöön – videoiden editointiin, mekaaniseen tietokoneavusteiseen suunnitteluun (MCAD), arkkitehdeille, insinööreille ja rakennusalalle, opetus- ja terveydenhuoltoalalle sekä julkishallinnon palveluihin.

Pienempi virrankulutus, entistä parempi suorituskyky
Esimerkiksi opetus-, terveydenhuolto- ja vähittäismyyntialalle tarkoitettu HP t410 AiO toimii 13 watin tehotasolla PoE(1)-yhteydellä tarjoten erinomaista energiatehokkuutta yrityskäyttöön. Laitteessa on 47 cm:n (18,5”) näyttö ja tehokas smart zero client -pääte yhtenä tilaa säästävänä kokonaisuutena, minkä vuoksi se sopii erityisen hyvin esimerkiksi kouluihin, puhelinpalvelukeskuksiin ja muihin ympäristöihin, joissa tilaa on vähän ja virransaanti rajoitettua. HP t410 AiO ei tarvitse ulkoista virtalähdettä, sillä se saa käyttövirran Ethernet-yhteyden kautta. Selkeämpi ja luotettavampi virransyöttö vaatii myös vähemmän asentamista ja johtojen vetämistä.

HP t410 AiO tukee erilaisia protokollia, ja sen voi ohjelmoida uudelleen lennossa. Itsestään jäljittävän tekniikan ansiosta laite ottaa automaattisesti yhteyden verkkoon ja etsii asiakkaan olemassa olevan verkkoympäristön riippumatta siitä, onko sen tuottanut Citrix, Microsoft vai VMware. Yritykset, joissa on käytössä useita erilaisia infrastruktuureja, voivat käyttää HP t410 AiOa niissä kaikissa.

HP t410 AiO mahdollistaa täysipainoisen tietojenkäsittelyn innovatiivisen sirulla olevan järjestelmänsä ansiosta. Siinä on myös suorituskykyinen ja energiatehokas ARM®-prosessoritekniikka ja integroitu Digital Signage -prosessori, joiden ansiosta HP t410 AiOlla voidaan toistaa koko ruudun kokoisia teräväpiirtovideoita(2), grafiikkasisältöä ja mediaa suorituskyvystä tinkimättä.

Muokattavia ominaisuuksia erilaisiin vähittäismyyntiympäristöihin
Kosketusnäytöllä toimiva HP RP7 on tyylikäs työjuhta, jossa ovat mukana kaikki tavaratalojen, à la carte  ravintoloiden, hotellien ja muiden vähittäismyyntiyritysten tarvitsemat ominaisuudet näppärässä pakkauksessa. HP RP7 sopii erityisen hyvin vähittäismyynti-, majoitus- ja ravitsemusliikkeisiin, jotka tarvitsevat kassajärjestelmän antamaa kilpailuetua. Sen muotoilu on tyylikästä ja eleganttia, ja joustavuutensa ansiosta sitä voidaan käyttää vuorovaikutteisena opastusjärjestelmänä tai palvelupisteenä, mutta se kestää myös vaativat olosuhteet.  Kaikenlaisia myymäläympäristöjä varten muokattavissa olevaan laitteeseen saa myös jalustan, ja lisäksi se on mahdollista integroida myyntitiskiin, jolloin ilme on tyylikäs ja viimeistelty. HP RP7 -laitteeseen saa myös erilaisia VESA-teollisuusstandardin mukaisia jalustoja, joiden avulla laite voidaan kiinnittää seinään tai pöytään – juuri sinne, missä sitä tarvitaan.

HP RP7:ssä on 38,1 cm:n (15”) tai 43,2 cm:n (17”) kosketusominaisuudella varustettu näyttö, jonka tiivis rakenne suojaa sitä vedeltä, pölyltä ja muilta ympäristöhaitoilta. Laitteeseen voidaan myös lisätä magneettikortinlukija, web-kamera tai sormenjälkitunnistin sekä kaksirivinen tai 25,4 cm:n (10”) asiakasnäyttö myyntikampanjoiden tehoa lisäämään.

Uusissa 38,1 cm:n (15”) ja 43,2 cm:n (17”) HP L6015tm ja L6017tm Retail Touch Monitor  kosketuskassapäätteissä on kapasitiivinen, heijastettava monikosketusnäyttö, jonka ansiosta palveluissa liikkuminen ja vuorovaikutteisten ominaisuuksien käyttö on joustavaa. Ihanteellinen kestävyys ja käytettävyys on pakattu tyylikkääseen ja moderniin ulkokuoreen. Kosketusvapaa, 25,4 cm:n (10”) HP L6010 Retail Monitor -kassapääte on suunniteltu herättämään ihastusta, ja se sopii täydellisesti mainos- ja kampanjatarkoituksiin. Se on ihanteellinen asiakasnäyttö paikkoihin, jossa tilaa on vähän, ja se voidaan myös helposti integroida kassajärjestelmän asiakaspäätteeksi.

Tehoa ja suorituskykyä ammattilaisille
HP Z220 tehotyöasemien uusi tekniikka parantaa järjestelmän kokonaissuorituskykyä ja energiatehokkuutta. Ne näyttävät edelleen mallia muille lähtötason työasemille, ja niissä on loistava hinta-laatusuhde vaativaan ammattikäyttöön, kuten videoiden editointiin, mekaaniseen tietokoneavusteiseen suunnitteluun (MCAD), arkkitehdeille, insinööreille ja rakennusalalle, opetus- ja terveydenhuoltoalalle ja julkishallinnon käyttöön – ylipäätään kaikkiin tilanteisiin, joissa tavanomainen pc-tietokone ei riitä. HP Z220 on saatavana joko monipuolisesti laajennettavana ja muokattavana minitornina (CMT) tai erittäin pienikokoisena yksikkönä ympäristöihin, joissa tilaa on vähän.

HP:n tehokkaimmassa kannettavassa HP EliteBook 8770w -tehotyöasemassa on 43,9 cm:n (17,3”) näyttö, huippulaadukkaat ammattilaistason grafiikat sekä valtavasti suoritustehoa ja muokattavuutta. Monipuolisessa, kannettavassa HP EliteBook 8570w -työasemassa on 39,6 cm:n (15,6”) näyttö, luokkansa parhaimpiin kuuluvat ammattilaistason grafiikat sekä runsaasti vakaata suoritustehoa. HP:n helpoimmin liikuteltavimmassa kannettavassa HP EliteBook 8470w -työasemassa on 35,6 cm:n (14”) teräväpiirtonäyttöön(1) optimoidut työasematasoiset grafiikat ja runsaasti suoritustehoa sekä yrityskäyttöön sopiva kestävä muotoilu. HP EliteBook kannettavat tehotyöasemat sopivat erityisesti rahoitusalan ammattilaisille, insinööreille, muotoilijoille ja arkkitehdeille sekä luovien alojen ammattilaisille videoiden editointiin, jälkituotantotyöhön, 3D-animointiin ja audiotuotantoon silloin, kun tarvitaan tehokasta mutta liikuteltavaa ratkaisua.

Kaikki HP:n tehotyöasemat toimivat eri aloille suunnattujen itsenäisten ohjelmistotoimittajien tuotteiden kanssa.

Saatavuus
HP t410 All-in-One Smart Zero Client  päätteet, HP RP7, HP L6015tm, L6017tm and L6010 Retail Monitor  kassapäätteet, HP Z220  tehotyöasemat ja HP EliteBook w-kannettavasarjan mallit ovat saatavana loppukesällä.

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaidensa palvelemiseksi. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) nettiosoitteeessa http://www.hp.com.

(1) PoE type 1  standardin mukaan PoE-kytkin voi välittää enintään 15,4 watin suuruista virtaa. Siihen, kuinka suuri osa 15,4 watin virrasta on liitetyn PoE-laitteen käytössä, vaikuttavat useat tekijät, esimerkiksi kaapeloinnin laatu ja pituus sekä fyysisten verkkoliitäntöjen laatu. Yli 100 metrin pituiset Ethernet-johdot vähentävät PoE-laitteen saatavana olevaa virtaa. Jos käyttäjän laitteisto ylittää 13 watin tehotason ja t410 AiO -laite havaitsee automaattisesti, että verkkokytkennässä on saatavana vapaata tehoa, se voi hyödyntää lisätehoa tai, siinä tapauksessa ettei lisätehoa ole saatavilla, laite himmentää näyttöä niin, että enintään 13 watin tehotasoa ei ylitetä.
(2) HD-tasoinen kuva edellyttää HD-sisältöä.

Toimituksen yhteystiedot

Liisa Strandvall,