HP julkistaa uusia elegantteja pöytätietokoneita kuluttajille

Pavilion-uutuuksiin kuuluu linjakkaita ja moderneja keskusyksiköitä sekä ultraohut näyttö

HELSINKI, 27.5.2011 – HP julkisti tänään uusia kuluttajille suunnattuja Pavilion-pöytäkoneita, joissa yhdistyvät viimeisimmät teknologiat ja elegantti muotoilu. Selkeät linjat, pehmeät muodot ja kontrasteja luovat materiaalit vastaavat nykykuluttajien toiveisiin tyylin suhteen.

Metalliseen taustaan kiinnitetty kiiltävän musta etupaneeli luo uusiin keskusyksiköihin syvyysvaikutelmaa, ja portit ja asemat ovat piilossa liukuvien paneelien alla, jolloin kokonaisilme on siisti ja viimeistelty. Tietyissä malleissa tietokoneen yläosaan on liitetty erityinen alusta, jonka USB 3.0 -porttien avulla älypuhelinten, digitaalikameroiden ja mp3-soitinten lataus onnistuu kätevästi.

“Kuluttajat haluavat pöytäkoneidensa olevan tehokkaita ja helposti laajennettavia, mutta myös tyylikkäitä ja kodin sisustukseen sopivia”, sanoo HP:n maailmanlaajuisen Desktop PC Business -yksikön Chief Design Strategist Randall Martin. ”HP:n uusissa pöytäkoneissa on sekä intuitiivisia toimintoja että elegantti ulkomuoto, eikä kuluttajien tarvitse valita tietokonetta, joka on joko tehokkailla ominaisuuksilla varustettu tai tyylikäs.”

Monipuolinen muotoilu, tehokkaat ominaisuudet

Elegantin muotoilun lisäksi uusissa HP Pavilion -pöytäkoneissa on tehokkaat suorittimet ja grafiikkaratkaisut, jotka tekevät koneista erittäin miellyttäviä käyttää. Lisäksi valikoituihin malleihin on nyt saatavilla innovatiivisia teknologioita, kuten laadukkaan äänentoiston takaava Beats Audio sekä pöytäkoneen ja kannettavan helposti yhdistävä HP LinkUp.

HP:n ja Beats by Dr. Dre™:n yhteistyönä kehittämän laadukkaan äänentoistoteknologian BeatsAudion avulla musiikin ystävät voivat kuunnella lempimusiikkiaan artistin tarkoittamalla tavalla. Kattavia digitaalisia yhteyksiä tarjoavan HP LinkUp -sovelluksen avulla käyttäjät pääsevät käsiksi kannettavalle tietokoneelle tallennettuihin sisältöihin ja ohjelmiin pöytätietokoneella ilman monimutkaisia synkronointeja tai pelkoa tiedostojen sekoittumisesta. Kannettavaan tallennettujen sisältöjen käyttö ja muokkaus on miellyttävämpää pöytäkoneen suuremmalla näytöllä ja täyden koon näppäimistöllä.

HP Pavilion -pöytätietokoneiden valikoima:

• HP Pavilion p7 -sarjan pöytätietokoneet ovat edullinen vaihtoehto jokapäiväiseen käyttöön. Laitteissa on runsaasti kovalevytilaa valokuville, musiikille ja videoille. Integroidut grafiikkaratkaisut parantavat kuvanlaatua, ja sisäänrakennettu tuki monikanavaiselle surround-äänelle takaa laadukkaan äänentoiston.
  • HP Pavilion Slimline s5 -sarjan pöytätietokoneet mahtuvat pienimpäänkin tilaan, sillä ne ovat yli puolet pienempiä kuin normaalit pöytätietokoneet. Silti laitteet voi konfiguroida  vaativimmankin käyttäjän tarpeisiin suuren tallennustilan ja tehokkaiden suorittimien avulla.
  • HP Pavilion HPE h8 -sarjan laitteet ovat HP:n tehokkaimpia pöytätietokoneita, ja niihin saa Intel® Core™ i7 -suorittimet ja laadukkaat NVIDIA:n tai ATI:n grafiikkaratkaisut. Tyylikkäät ja yksinkertaisesti muotoillut HP Pavilion HPE h8 -sarjan pöytäkoneet tarjoavat äärimmäisen miellyttävän ja tehokkaan käyttökokemuksen. Sarjan laitteisiin voi lisätä useamman näytön, jolloin käyttäjien tuottavuus paranee.
  • HP 2311x -kuluttajanäyttö on ENERGY STAR® 5.0 -sertifioitu ja täyttää EPEAT®-hopeatason vaatimukset, eivätkä sen LED-taustavalot sisällä elohopeaa lainkaan. Ympäristöystävällisen ja uudella HDMI-liitännällä varustetun HP 2311x -näytön voi liittää mihin tahansa Pavilion-pöytäkoneeseen.

Hinnat ja saatavuus

• HP Pavilion h8 -sarjan pöytätietokoneet alkaen 899 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP Pavilion p7 -sarjan pöytätietokoneet alkaen 599 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP Pavilion Slimline s5 -sarjan pöytätietokoneet alkaen 499 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP 2311x -kuluttajanäyttö alkaen 189 euroa. Saatavana heinäkuussa.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,