HP julkistaa uusia kevytpäätteitä ja näyttöjä

Uudet kevytpäätteet ja näytöt parantavat tuotteliaisuutta, suorituskykyä ja energiatehokkuutta

HELSINKI, 12.1.2011 – HP julkisti tänään uusia tehokkaita kevytpäätteitä ja näyttöjä. Uutuuksien avulla niin pienet kuin suuret yritykset voivat parantaa tuottavuuttaan ja pienentää käyttämänsä teknologian ympäristövaikutuksia.

Tietoa uutuuksista:

• HP:n uudet t5550, t5565 ja t5570 Thin Client -kevytpäätteet sopivat erityisesti yrityksille, jotka pyrkivät ympäristöystävällisyyteen ja etsivät luotettavaa, helppokäyttöistä laitteistoa virtualisoidun ja pilvipalveluita hyödyntävän järjestelmänsä perustaksi(1).
  • Sulavalinjaiset ja modernit HP Compaq -yritysnäytöt sopivat asiakkaille, jotka kaipaavat monipuolisin säädöin varusteltuja, energiaa säästäviä näyttöjä.

”Tänään julkistetut uutuudet laajentavat palkittua yritystuotteiden valikoimaamme uusimmilla teknologioilla, jotka on luotu edistämään yritystoimintaa”, sanoi Charl Snyman, HP Personal Systems Groupin EMEA-alueen Vice President ja General Manager. ”HP:n uutuustuotteet ovat energiatehokkaita, luotettavia ja helppokäyttöisiä, ja ne luovat pohjaa tulevaisuuden pöytätietokoneympäristöille sekä virtualisoiduille järjestelmille”.

Ratkaisuja jokaiseen virtualisoituun ympäristöön

Uusien HP t5550, t5565 ja t5570 Thin Client -kevytpäätteiden avulla yritykset voivat luoda tehokkaan ja tuotteliaan virtualisoidun järjestelmän, joka hyödyntää pilvipalveluita ja on erittäin ympäristöystävällinen. HP:n t5500-sarjan laitteet ovat ensimmäisinä kevytpäätteinä täyttäneet EPEAT®-standardin kultatason vaatimukset(3), ja ne ovat lisäksi saaneet ENERGY STAR® -merkinnän. Laitteissa ei ole käytetty lainkaan BFR- tai PVC-aineita (brominoituja palonestoaineita tai polyvinyyliklorideja)(2), ja yli kolmannes koteloon käytetystä muovista on kierrätettyä.

HP on maailman johtava kevytpäätteiden toimittaja(4), ja asiakkaat odottavat HP:n kevytpäätteiltä PC-tasoista suorituskykyä. Uudet t5500-sarjan kevytpäätteet toimivat useilla erilaisilla käyttöjärjestelmillä. Laitteisiin kuuluva Superscalar VIA Nano U3500 CPU tehostaa streamattavan median ja multimedian siirtoa, ja laitteiston tukema VX900 Integrated Graphics Processor dekoodaa multimediamateriaalin perinteisen pöytäkoneen tehokkuudella(5). PC-tasoista käyttökokemusta täydentävät kahden digitaalisen näytön tuki, kuusi USB-porttia sekä HP Universal Print Driver -ohjain.

Kevytpäätteitä käyttävät asiakkaat voivat nukkua yönsä rauhassa tietäen, että edistyneet turvallisuusominaisuudet, kuten Symantec Endpoint Protection -palomuurisovellus, Enhanced Write Filter -ominaisuus ja suojattu USB-lokero pitävät tietokoneen sisällöt turvassa. Valinnaisena ominaisuutena on lisäksi mahdollista saada yritystason langattomat yhteydet (6).

Energiatehokkaat HP t5500-sarjan kevytpäätteet saa nopeasti toimintavalmiiksi HP:n Easy Tools -järjestelmänhallintatyökalun avulla. Käyttöönotto ja konfigurointi käy helposti neljän yksinkertaisen vaiheen kautta. Uusiin kevytpäätteisiin on valmiiksi asennettu uusimmat Citrix-, VMWare- ja Microsoft-plug-init, joten laitteista saa heti kaiken hyödyn irti.

WLED-näytöissä paranneltua teknologiaa, suorituskykyä ja muotoilua

Litteiden HP Compaq LA2006x ja LA2306x WLED Backlit LCD -laajakuvanäyttöjen suunnittelun kulmakivenä on elohopeaton WLED-valaistusteknologia, jonka avulla näytöt tuovat positiivisia vaikutuksia yritystoimintaan. HP:n uudet yrityskäyttöön tarkoitetut Advantage-näytöt sopivat kaikkiin yllä mainittuihin pöytätietokoneisiin.

Uusissa 50,8 ja 58,4 senttimetrin kokoisissa diagonaalisissa näytöissä on uusittu ergonominen liukutuki, jossa on monipuoliset korkeussäädöt sekä 90 asteen kääntö-, kallistus- ja kiertosäädöt. Näyttöjen digitaalinen DVI-liitäntä, DisplayPort ja sisäänrakennettu kahden portin USB-keskitin varmistavat edistykselliset liitäntämahdollisuudet. Täysi HD-resoluutio(7) ja dynaaminen kontrastisuhde 1 000 000:1 takaavat puolestaan täydellisen katselunautinnon.

Kaikkien uusien yritysnäyttöjen varustukseen kuuluu myös HP Display Assistant -ohjelmisto, jonka avulla voi säädellä kuvan laatua, kytkeä varkaudenesto-ominaisuuksia ja säästää energiaa. Kaikki näytöt ovat saaneet ENERGY STAR -merkinnän, EPEAT-rekisteröinnin(8) sekä TCO Displays -sertifikaatin.

Hinnat ja saatavuus(9)

• HP t5550, t5565 and t5570 Thin Client -kevytpäätteet alkaen 380 euroa (sis. ALV). Saatavana tammikuussa.
  •  HP Compaq LA2006x ja LA2306x WLED Backlit LCD -näytöt alkaen 205 euroa (sis ALV.) Saatavana tammikuussa.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut.
Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Vaatii verkko- ja internetyhteyden.
(2) HP:n yrityspöytäkoneet ovat BFR- ja PVC-vapaita (vapaita brominoiduista palonestoaineista ja polyvinyyliklorideista). Kehittyvä määritelmä on annettu julkaisussa "iNEMI Position Statement on the 'Definition of Low-Halogen Electronics (BFR/CFR/PVC-Free)’”. Muoviosat sisältävät <1 000 ppm (0,1 %) bromia (jos bromi on peräisin brominoiduista palonestoaineista) ja <1 000 ppm (0,1 %) klooria (jos kloori on peräisin klooratuista palonestoaineista, polyvinyyliklorideista tai PVC-kopolymeereistä). Kaikki piirilevyt ja substraatit sisältävät bromia ja/tai klooria yhteensä <1 500 ppm (0,15 %), jolloin kumpaakin on enimmillään 900 ppm (0,09 %). Huolto-osat eivät välttämättä ole BFR- ja PVC-vapaita.
(3) EPEAT-standardin kultataso maissa, joissa HP rekisteröi kevytpäätteensä. Katso kunkin maan rekisteröintitilanne osoitteesta
www.epeat.net.
(4) IDC, Q310 Enterprise Client Device Tracker, marraskuu 2010.
(5) Dekoodaukseen vaikuttaa tietokoneen käyttöjärjestelmä sekä sovittimien tuki streamattaville mediatiedostoille.
(6) Integroitu Wi-Fi saatavana tietyille malleille. Vaatii langattoman tukiaseman ja internet-yhteyden.
(7) Täysi HD-resoluutio saatavana vain HP Compaq LA2206x ja HP Compaq LA2306x -malleilla. Nämä näytöt toistavat 1080p-resoluution kuvaa. HD-kuvan katseleminen vaatii HD-materiaalia.
(8) EPEAT maissa, joissa HP rekisteröi näyttötuotteita myyntiin. Katso kunkin maan rekisteröintitilanne osoitteesta
www.epeat.net.
(9) Arvioidut myyntihinnat. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.

Yhteystiedot:

Liisa Strandvall