HP julkistaa uusia pöytä- ja mobiilityöasemia ammattilaiskäyttöön

HP:n luotettaviin ja tehokkaisiin työasemiin voi itse valita sopivimman kokoonpanon

HELSINKI, 26.4.2011 – HP laajensi tänään alan johtavaa HP Z -työasemien tuoteperhettään edullisilla HP Z210 -työasemilla. Uusia tulokkaita ovat myös HP Elitebook 8760w ja 8560w, jotka täydentävät yhtiön tehokkaiden mobiilityöasemien valikoimaa. Uudet mallit ovat osoitus HP:n jatkuvasta panostuksesta pöytä- ja mobiilityöasemien kehittämiseen, ja HP:llä onkin tutkimusyhtiö IDC:n mittausten mukaan(1) johtava markkinaosuus työasemissa.

Muunnettavana minitornitietokoneena tai erittäin kompaktina Small Form Factor (SFF) -kokoonpanona saatavat HP Z210 -mallit soveltuvat erityisesti asiakkaille, jotka käyttävät paljon tietokoneavusteisia suunnittelutyökaluja, digitaalisen median tai lääketieteen sovelluksia sekä tehokkaita toimistosovelluksia. Edulliset ja luotettavat HP Z210 -työasemat nostavat työasemien suorituskyvyn rimaa.

Uudet mobiilityöasemat ovat ideaaleja työvälineitä paljon tehoa vaativille ja sisällöntuotantoon erikoistuneille asiakkaille, jotka kaipaavat työaseman suorituskykyä kannettavassa muodossa.

• HP:n suorituskykyisimmässä mobiilityöasemassa HP EliteBook 8760w:ssä on 43,9 senttimetrin diagonaalinen teräväpiirtonäyttö (HD) ja videomuistia jopa 4 gigatavua. Grafiikkaratkaisuksi on tarjolla joko erittäin suorituskykyinen AMD FirePro -näytönohjain tai NVIDIA Quadro professional -grafiikkaratkaisut. Lisäksi laitteeseen voi ensimmäisenä HP:n mobiilityöasemana konfiguroida kolme kovalevyä sekä RAID 5 -tuen.
  •  HP EliteBook 8560w -mobiilityöasemassa on 39,6 senttimetrin diagonaalinen HD-näyttö, ja laitteeseen voi valita joko AMD FirePro -näytönohjaimen yhden gigatavun videomuistilla tai NVIDIA Quadro -grafiikkaratkaisut kahden gigatavun videomuistilla. Molempiin HP EliteBook-uutuuksiin voi valita myös HP DreamColor -näytön, joka toistaa yli miljardi aktiivista väriä poikkeuksellisen tarkasti. HP DreamColor -näyttö soveltuu erinomaisesti ammattilaisille, jotka käsittelevät digitaalisen median materiaalia sekä painoon menevää aineistoa.

“Yhä useampi nopeasti kasvavilla aloilla työskentelevistä asiakkaistamme valitsee työvälineekseen HP:n työaseman, jotta voisi vastata alansa alati kehittyviin vaatimuksiin”, kertoo HP:n EMEA-alueen Personal Systems Groupin Client Solutions and Workstations Business -yksikön johtaja Kobi Elbaz. ”Uudet edulliset ja luotettavat HP Z210 -työasemat vastaavat näihin vaatimuksiin ja näyttävät miksi HP on työasemien markkinajohtaja. HP:n EliteBook-mobiilityöasemissa puolestaan yhdistyvät innovatiivinen muotoilu ja luotettava teknologia, ja ne auttavat vaativimpiakin suunnittelun, animaation ja teknisten alojen ammattilaisia pitämään luovuuttaan yllä.”

Tehokkaita ja luotettavia työasemia edulliseen hintaan

HP Z210 -työasemiin voi valita sopivat grafiikkaratkaisut useiden ammattilaistasoisten vaihtoehtojen joukosta. 2D-grafiikkaratkaisuja on saatavana niin AMD:ltä kuin NVIDIA:lta, ja molempiin sisältyy mahdollisuus käyttää tuplanäytönohjainta, jolloin laitteisiin voi liittää jopa neljä 2D-näyttöä. 3D-grafiikkaratkaisuksi on valittavana joko suorittimeen integroitu seuraavan sukupolven Intel HD Graphics -näytönohjainpiiri, joka pienentää ammattilaistasoisten 3D-grafiikoiden alkukustannuksia, tai perus- ja keskitason 3D-grafiikkaratkaisuja NVIDIA:lta ja AMD:ltä.

HP Z210 SFF -työasema on 65 prosenttia pienempi kuin HP Z210 CMT. Kumpaankin malliin on tarjolla erittäin tehokkaita yrityskäyttöön suunnattuja suorittimia – valikoimaan kuuluvat Intel® Xeon® E3 sekä toisen sukupolven Intel Core™ i3, i5 ja i7 -suorittimet. Uudet suoritinvaihtoehdot lyövät PC-tason suorittimet laudalta ja parantavat suorituskykyä jopa 20 prosentilla edellisen sukupolven suorittimiin verrattuna(2).

HP Z210 -työasemat on suunniteltu helppokäyttöisiksi, eikä kummankaan kokoonpanovaihtoehdon kasaamiseen tarvita työkaluja, minkä vuoksi laitteita on erityisen helppo huoltaa. HP:n työasemissa on entistä suurempi ja nopeampi ECC-muisti, mikä parantaa tietoturvaa ja auttaa ehkäisemään järjestelmän romahduksia sekä tietojen vahingoittumista eliminoimalla yhden bitin virheet. Tämä on erityisen tärkeä ominaisuus asiakkaille, jotka käyttävät paljon tehtäväkriittisiä sovelluksia.

Tehokas työasema, joka kulkee mukanasi

HP EliteBook 8760w ja 8560w -mobiilityöasemien suunnittelussa on panostettu kestävyyden parantamiseen, ja molemmissa uutuuksissa on tarkasti viimeistellyt, alumiini-metalliseoksesta valmistetut saranat sekä titaani-metalliseoksesta valetut näytön salvat. Uusi harjatun punametallin sävyinen näytön kansi on osa lentokoneista inspiraationsa saanutta HP DuraCase -suojakoteloa, joka on suunniteltu kestämään liikkuvan työn mukanaan tuomia haasteita, kuten pudotuksia, pölyä, korkeusvaihteluita sekä korkeita lämpötiloja.

Molempiin HP EliteBook-työasemiin voi valita HP DreamColor -näytön, joka toistaa yli miljardi aktiivista väriä – jopa 64 kertaa enemmän kuin normaalinäyttö. HP DreamColor -näyttö käyttää 30-bittistä LCD-paneelia, jolla se mahdollistaa HP EliteBook w-sarjan ainutlaatuisen tarkan värien toiston työvaiheesta toiseen. HP Mobile Display Assistant -ohjelmistolla ja valinnaisella HP Advanced Profiling Solution -ohjelmalla voi hallita ja säätää HP DreamColor -näyttöä ja sen värejä vieläkin tarkemmin.

HP EliteBook 8760w ja 8560w -mobiilityöasemat on suunniteltu suorituskykyisiksi työvälineiksi liikkuvalle työntekijälle, sekä tukemaan siirtymistä professionaalisiin 3D-sovelluksiin. Laitteissa on tehokkaat toisen sukupolven Intel® Core™ i7 ja i5 -kaksi- ja neliydinprosessorit. Uutuudet tukevat vPro-teknologiaa sekä RAM-muistia aina 32 gigatavuun asti.

HP EliteBook -mobiilityöasemissa on useita vaihtoehtoja ulkoisten muistilaitteiden liittämiselle, kuten USB 3.0 -liitäntä, eSATA-portti sekä USB 2.0 -latausportteja.

HP EliteBook w-sarjassa on käytössä NVIDIA:n ISV-sertifioidut grafiikkaratkaisut, ja videomuistia on tarjolla yhdestä gigatavusta aina neljään asti.

HP:n mobiilityöasemiin on saatavilla intuitiivinen HP Performance Advisor -järjestelmä, joka optimoi konfiguroinnin sekä grafiikkaratkaisut, ja varmistaa, että ohjelmistot toimivat ongelmitta.

Hinnat ja saatavuus

• HP EliteBook 8760w ja 8560w alkaen 1 999 €, saatavana kesäkuussa.
  • Uudet HP Z210 -työasemat alkaen 1 180 €, saatavana kesäkuussa.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Lähde: Worldwide Workstation Tracker, Q4 2010, IDC.
(2) Perustuu HP:n laboratoriossa suoritettuihin vertailututkimuksiin, joissa työasemasovelluksista mukana olivat Proe Wildfire, SolidWorks 2007, AutoCad 2010, 3DS Max V9, Maya 2009, Lightwave sekä NX4 SpecAPC. Tutkimuksessa verrattiin HP Z200 -työasemaa Intel® Core i5-680/Intel® Xeon® X3480 -suorittimella HP Z210 -työasemaan, jossa oli Intel Core i7-2600/Intel Xeon E3-1280 -suoritin. Laitteet konfiguroitiin mahdollisimman samankaltaisiksi.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,