HP parantaa kevytpäätteidensä suorituskykyä uusilla ominaisuuksilla

Yhtiö vahvistaa asemaansa Windows-pohjaisten kevytpäätteiden markkinajohtajana virtualisoitujen Microsoft-ympäristöjen päivityksillä

HELSINKI, 26.5.2011 – HP julkisti tänään HP t5740e -kevytpäätteestä ja HP MultiSeat -tietojenkäsittelyratkaisusta päivitetyt versiot, joissa hyödynnetään uusia, suorituskykyä huimasti parantavia laitteisto- ja ohjelmistoratkaisuja.

HP t5740, yksi maailman myydyimmistä kevytpäätteistä, on nyt entistä reagoivampi ja tarjoaa yhä upeampia multimediaelämyksiä, joista voi halutessaan nauttia jopa 15 prosenttia aiempaa matalammalla suorittimen käyttöasteella uusien laitteistopohjaisten grafiikkakiihdyttimien ansiosta.

HP MultiSeat -tietojenkäsittelyratkaisuun voi valita joko HP t100- tai t150 Zero Client -kevytpäätteet, jotka voi nyt yhdistää suorituskykyiseen HP Compaq MultiSeat ms6200 -pöytäkoneeseen. HP MultiSeat -ratkaisun avulla yhteen tehokkaaseen ja luotettavaan HP:n yrityspöytäkoneeseen voi liittää jopa kymmenen kevytpäätettä, joiden käyttäjät voivat kaikki työskennellä itsenäisesti tutussa Windows-ympäristössä.

Uutuustuotteet vahvistavat HP:n asemaa maailman johtavana kevytpäätteiden toimittajana(1).

HP t5740e -kevytpäätteellä pöytäkoneen veroinen käyttökokemus

HP t5740e -laitteessa on tuplaydin Intel® Atom -suorittimet ja Microsoft® Windows® Embedded Standard 7 -käyttöjärjestelmä, jotka yhdessä nostavat laitteen käyttökokemuksen pöytäkoneen tasolle. Laite tukee RDP 7.1-, Microsoft RemoteFX-, Citrix- ja VMware-virtualisointiratkaisuja, joiden ansiosta erilaisten sovellusten sekä useiden samanaikaisten käyttöympäristöjen käyttöönotto on vaivatonta.

HP t5740e sopii erityisesti finanssialan organisaatioille ja viranomaistahoille, jotka kaipaavat edistyksellisiä turvallisuus- ja multimediaominaisuuksia. Uusia valinnaisia ominaisuuksia ovat:

• Broadcom Crystal HD mini-PCIe -laitteistokiihdytin, joka parantaa videotoisto-ominaisuuksia ja grafiikkaratkaisujen suorituskykyä. Samalla se vapauttaa suoritinkapasiteettia yrityksille tärkeimpien sovellusten käyttöön.
  • Tuki jopa neljälle digitaaliselle näytölle AMD FirePro 2270 Dual Head PCIe- ja ATI FirePro 2460 Quad Head PCIe -korteilla, jotka niin ikään parantavat grafiikkaratkaisujen suorituskykyä ja sitä kautta käyttäjän tuottavuutta.

”HP t5740e -kevytpäätteen uudet ominaisuudet ovat oiva osoitus siitä, miksi HP on markkinajohtaja kevytpäätteiden myynnissä, ja myy Windows-pohjaisia kevytpäätteitä enemmän kuin viisi suurinta kilpailijaamme yhteensä”, kertoo HP:n EMEA-alueen Client Solutions and Workstations Business -yksikön johtaja Kobi Elbaz. ”Mikään toinen markkinoilla oleva kevytpääte ei tarjoa vastaavaa suorituskykyä yhtä kilpailukykyiseen hintaan.”

Laajennettu HP MultiSeat -valikoima

Lisäämällä HP MultiSeat -tietojenkäsittelyratkaisun laitevalikoimaan HP Compaq ms6200 -pöytäkoneen, HP:sta tulee ensimmäinen yhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen täysin lisensoidun ja tuetun, täyden palvelun Microsoft Windows MultiPoint Server 2011 -ratkaisun. Tehokkaassa keskuspalvelimen virkaa toimittavassa HP Compaq ms6200 -pöytäkoneessa on erittäin suorituskykyinen toisen sukupolven Intel Core™ i5 -suoritin(2).

Windows MultiPoint Server 2011 -käyttöjärjestelmä ja HP ms6200 -pöytäkone yhdessä tarjoavat mahdollisuuden monipuolisempaan työskentelyyn kiihdyttämällä Flash- ja QuickTime-sovelluksia. Lisäksi MultiSeatin päivityksiin kuuluvat:

• Käyttäjätilin edut sekä lisäturvaa ja joustavuutta tuovat uniikit IP/MAC-osoitteet jopa kymmenelle yhtäaikaiselle käyttäjälle.
  • USB-avaimet, jotka rajoittavat pääsyä HP t150 Zero Client -kevytpäätteiden tietoihin.

Saatavuus

• HP t5740e -kevytpäätteen uudet, suorituskykyä parantavat ominaisuudet ovat saatavana elokuussa.

Lisätietoja HP:n kevytpäätteistä ja virtualisointiratkaisuista osoitteissa www.hp.com/go/thincomputing ja www.hp.com/go/clientvirtualization.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Q410 Enterprise Client Device Tracker, IDC, helmikuu 2011.
(2) 64-bittinen tietojenkäsittely Intel-ympäristössä vaatii tietokonejärjestelmän, jonka prosessori, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset tukevat Intel 64 -arkkitehtuuria. Suorittimet eivät toimi (32-bittinen toiminta mukaan lukien) ilman Intel 64 -arkkitehtuuria tukevaa BIOS-ohjelmistoa. Suorituskyky vaihtelee laitekokoonpanon ja ohjelmistomääritysten mukaan. Lisätietoja osoitteessa
www.intel.com/info/em64t. Dual/Quad/Triple Core on suunniteltu parantamaan tiettyjen ohjelmistotuotteiden suorituskykyä. Kaikki asiakkaat ja ohjelmistosovellukset eivät välttämättä hyödy teknologian käytöstä.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,