HP tuo markkinoille ensimmäiset 4G/LTE-verkkoa käyttävät kannettavat tietokoneet

Helsinki, 24.1.2011 – HP julkisti Las Vegasin kansainvälisillä CES-messuilla (Consumer Electronics Show) alan ensimmäiset langatonta 4G/LTE-laajakaistaverkkoa käyttävät kannettavat tietokoneet; HP Pavilion dm1-3000 sarjan kannettavan sekä Compaq CQ10-600 sarjan-minikannettavan.

Uutuuskannettavilla netin selailu on 4G/LTE-verkon suuremman kaistanleveyden ja pienen latenssin ansiosta ennennäkemättömän nopeaa. 4G-mobiiliverkon peittoalueella verkkosisällöt latautuvat 5–12 megabitin sekuntivauhdilla, ja tiedostojen lähetysnopeudet liikkuvat 2–5 megabitin sekuntivauhdin välillä. HP Pavilion dm1-3000 sarjan laitteella voi streamata teräväpiirtosisältöjä (HD)(1), pelata pelejä, käydä videokeskusteluja sekä ladata musiikkia, valokuvia ja videoita muutamassa sekunnissa minuuttien sijaan. Pienen, ohuen ja tyylikkään Compaq CQ10-600 sarjan -minikannettavan avulla yhteydenpito liikkeelläkin on helppoa, ja musiikki, valokuvat ja muut tärkeät tiedostot kulkevat aina mukana.

”On hienoa tarjota kuluttajille ensimmäiset Verizon Wirelessin 4G/LTE-verkossa toimivat Netbook- ja minikannettavat”, kertoi HP PSG:n Pohjois-Amerikan palveluntarjoajien Vice President Todd Achilles. ”HP:n ja Verizon Wirelessin yhteistyön tuloksena asiakkaamme saavat kokea millaista tietokoneen käyttö liikkeellä voi parhaimmillaan olla, kun käytössä on kompakti ja tyylikäs kannettava ja uskomattomat laajakaistanopeudet”.

HP Pavilion dm1-3000 sarja

HP Pavilion dm1-3000 sarja tarjoaa suorituskykyä liikkuville tietokoneen käyttäjille. Reilun kahden sentin paksuisessa 11,6-tuumaisessa kannettavassa on käytössä HP:n CoolSense-teknologia, joka saa koneen tuntumaan huomattavasti edeltäjiään viileämmältä, sekä edistyksellisen laitteiston että älykkään viilennysohjelmiston voimin. HP Pavilion dm1-3000 sarjan -kannettavassa on hyödynnetty AMD:n viimeisintä VISION-teknologiaa sekä Fusion APU -piiriä (Accelerated Processing Unit), jossa Microsoft® DirectX 11 -rajapintaa tukeva grafiikkapiiri yhdistetään pääsuorittimeen.

HP Pavilion dm1-3000 sarjan kannettavassa on 9,5 tunnin akkukesto(2), 320 gigatavun(3) muisti, HDMI-portti, täysikokoinen Island-tyylinen näppäimistö, useita eri formaatteja tukeva digitaalisen median kortinlukija sekä GPS-paikannin karttapalveluita ja navigointia varten(4). Lisäksi laitteella voi nauttia HD-kuvasta(1) 1080p-resoluutiolla sekä laadukkaasta äänentoistosta Dolby Advanced Audio -järjestelmällä.

Compaq CQ10-600 sarja

Compaq CQ10-600 sarjan -minikannettavassa koko, paino ja suorituskyky ovat täydellisessä tasapainossa. Ohut ja tyylikäs laite sopii loistavasti netin selailuun ja viihteestä nauttimiseen. Reilun kahden sentin paksuisessa minikannettavassa on 10,1 tuuman diagonaalinen häikäisemätön laajakuva-LED-näyttö. Compaq CQ10-600 sisältää energiatehokkaan ja luotettavan Intel® Atom N455 -suorittimen, kuusikennoisen 8,5 tuntia kestävän akun, web-kameran sekä useita eri formaatteja tukevan digitaalisen median kortinlukijan. Nettiyhteyden voi muodostaa käyttäen joko WLAN-verkkoa tai langatonta 4G/LTE-verkkoa. Compaq CQ10-600 -kannettavalla kaikki tarpeellinen kulkee mukana.

Sekä HP Pavilion dm1-3000 että Compaq CQ10-600 voidaan muuttaa WLAN-pisteeksi, jolloin muilla WiFi-laitteilla voi muodostaa yhteyden tietokoneen Internet Connection Sharing -ohjelmaan.

Hinnat ja saatavuus
HP Pavilion dm1-3000 sarjan mallit alkaen 599 euroa (sis. ALV). Saatavana maaliskuussa

HP Compaq CQ10-600 sarjan osalta aikatauluja Suomen osalta ei ole vielä vahvistettu.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com

(1) HD-kuvan katseleminen vaatii HD-materiaalia.
(2) Akun kesto riippuu tuotemallista, kokoonpanosta, ladatuista sovelluksista, erityisominaisuuksista, käytöstä, langattomasta toiminnasta sekä virranhallinta-asetuksista. Akun enimmäiskesto lyhenee käytön ja ajan myötä. MobileMark07 -akkukriteerit ja lisätietoja osoitteessa
www.bapco.com/products/mobilemark2007 .
(3) Formatoitu kapasiteetti on käytännössä pienempi. Osa levytilasta on varattu järjestelmän palautusohjelmiston käyttöön - kannettavilla tietokoneilla enintään 20 Gt (Windows 7), 8 Gt (XP ja XP Pro), 12 Gt (Vista ja MCE) ja pöytäkoneilla enintään 14 Gt (Windows 7), 10 Gt (Vista, XP ja XP Pro) tai 12 Gt (MCE). Kiintolevyasemissa Gt = gigatavu = miljardi bittiä.
(4) GPS vaatii esteettömän yhteyden useampaan satelliittiin. Toiminnassa saattaa ilmetä häiriöitä, jos/kun laitetta käytetään sisätiloissa, siltojen alla tai tiiviisti rakennetuilla kaupunkialueilla. Lisäksi GPS vaatii HP:n mobiililaajakaistan ja HP Connection Managerin. HP tarjoaa molemmat palvelut. Laajakaista myydään erikseen. Tarkista palvelun saatavuus ja kattavuus paikalliselta palveluntarjoajalta.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,
liisa.strandvall@hp.com

Hewlett-Packard Oy
Piispankalliontie 17
Kuvapyynnöt:
hp@miltton.fi

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.