Hublet mullistaa tablettitietokonemarkkinat tuomalla tabletin täysin uusiin ympäristöihin

Vuonna 2014 perustettu suomalainen startup tarjoaa tablettipalvelun sinne, missä tablettien yhteiskäyttöä on työlästä hallinnoida tai se ei ole kustannustehokasta. Hublet on tyylikäs, turvallinen ja äärimmäisen helppokäyttöinen. Palvelu on ideaali niin julkisille kuin yksityisillekin organisaatioille aina koulutuspalveluista kirjastoihin, sairaaloihin ja hotelleihin.

Tabletteja on ennen hallinnoitu tabletti kerrallaan. Julkisessa ympäristössä lainattujen tablettien seuraaminen ja henkilökohtaisten tietojen poistaminen on ollut haastavaa. Hubletissa se on automaattista ja turvallista. Palvelu mahdollistaa erilaisten sisältöprofiilien luomisen ja samaa laitetta voidaan käyttää erilaisiin käyttötarkoituksiin eri lainakerroilla.

Hublet on ensimmäinen yritys, joka tarjoaa julkisissa tiloissa hyödynnettävissä olevaa tablettikokonaisuutta. Yrityksen kilpailuetu on pilvipalvelu, joka mahdollistaa sisällönhallinnan jaetuissa tableteissa. Tuotetta on pilotoitu keväästä 2015. Tuotteen myynti alkaa vuoden 2016 alusta. Hublet tavoittelee selkeää markkinajohtajuutta Pohjoismaissa ja Iso-Britanniassa sekä julkisten tilojen että koulumaailman tablettipalveluiden johtajuutta.

• Yhtiö on juuri käynnistänyt haun joukkorahoitusta varten yhteistyössä Invesdorin kanssa.

• Yhtiötä on pääomitettu nykyisten osakkaiden toimesta 700 000 eurolla ja tämän lisäksi se saa rahoitusta Tekesiltä, Ely-keskukselta sekä Finnveralta. Toimitusjohtaja Saila Laitinen on toiminut yli 20 vuoden ajan vaativissa kansainvälisissä tehtävissä aina aloittelevista yrityksistä Nokiaan.

• Yritykseen investoinut Kyösti Kakkonen tunnetaan Tokmanni-konsernin perustajana ja entisenä toimitusjohtajana sekä on nykyään tunnettu lukuisista luottamustehtävistään eri toimielimissä.

Lisätietoa joukkorahoituskampanjasta:

Saila Laitinen, toimitusjohtaja

Puh: 040-7228583

saila.laitinen@hublet.fi

Ariel Nemes, hallituksen puheenjohtaja

Puh: 040-5067756

ariel.nemes@proxum.fi

Hublet yrityksenä

Hublet on vuonna 2014 perustettu suomalainen startup, joka tarjoaa tablettipalvelua yksityisiin ja julkisiin organisaatioihin jaettuun käyttöön. Palvelu perustuu pilvipalveluun, joka mahdollistaa tablettien kustannustehokkaan ja turvallisen hallinnoinnin sekä yksinkertaisen sisällönjaon riippumatta käyttöympäristöstä. Hublet tavoittelee selkeää markkinajohtajuutta Pohjoismaissa ja Iso-Britanniassa sekä julkisten tilojen että koulumaailman tablettipalveluiden johtajuutta.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.