Jatkuvasti kasvava kauppakeskus Forum jatkaa strategiansa toteuttamista avaamalla katutasoon Pohjoismaiden suurimman kahvilaketjun kahvilan

Pohjoismaiden suurin kahvilaketju Espresso House avaa kahvilan kauppakeskus Forumiin Helsinkiin tammikuussa 2016. Espresso Houselle vuokrattu tila sijaitsee kauppakeskuksen katutasossa. Kahvilatarjontaan panostaminen on osa uudistuneen kauppakeskuksen strategiaa, joka tähtää erityisesti valikoiman laajuuteen ja asiakkaiden viihtyvyyteen. Onnistunut strategian toteutus näkyy jo kauppakeskuksen huimissa myyntiluvuissa ja kävijämäärissä.

Kauppakeskus Forumiin on avattu monivuotisen uudistuksen myötä useita uusia liikkeitä, kahviloita ja ravintoloita, joiden avulla kauppakeskus on vakiinnuttanut asemaansa Helsingin keskustan monipuolisimpana palveluntarjoajana. Kahvilaketju Espresso House on uudistuneen Forumin uusin vuokralainen.

“Olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta tuoda Espresso House Helsingin ytimeen yhteistyössä Forumin kanssa.”, sanoo Espresso House Finlandin toimitusjohtaja Anssi Thureson. ”Kahvilasta tulee upea kohtaamispaikka isojen tilojen ja viihtyisän sisutuksen ansiosta. Uskomme, että niin sijainnin kuin miljöönkin puolesta Forum tarjoaa meille loistavan liikepaikan”, Thureson jatkaa.

Kahvilan avaaminen on osa Forumin strategiaa, jossa keskitytään kauppakeskuksen valikoiman monipuolistamiseen ja asiakasviihtyvyyden lisäämiseen. Strategia onkin toiminut jo erittäin hyvin: Forumin myynti ja kävijämäärät ovat kasvaneet merkittävästi uudistusten myötä. Kauppakeskuksen myynti on kasvanut vuonna 2015 20 prosenttia edelliseen vuoteen nähden ja kävijämäärät puolestaan ovat nousseet 10 prosenttia syksyn 2015 aikana. Tammikuussa avattava kahvila tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden strategian toteuttamisen jatkamiselle vuonna 2016.

Lars Eklundh, kauppakeskusjohtaja, 050 0458694  lars.eklundh@forum.fi

Anssi Thureson, Espresso House, 0503877474, anssi.thureson@espressohouse.com

Median yhteydenotot:

Oona Kasslin, Miltton, 040 590 7276 oona.kasslin@miltton.fi

Kauppakeskus Forum on vuodesta 1985 alkaen Helsingin Mannerheimintiellä sijainnut yli 130 liikkeen kaupunkikortteli, joka tarjoaa laajalti erilaisia palveluja viidessä kerroksessa. Forumissa on kattava valikoima ravintoloita, vaateliikkeitä, erikoismyymälöitä, urheilun ja vapaa-ajan, kauneudenhoidon ja kodinelektroniikan ja -sisustuksen liikkeitä sekä Amos Andersonin museo, lääkäripalveluita ja toimistotiloja. Lue tuoreita uutisia Forumista, tarjouksista ja sen myymälöistä sivustolla http://www.forum.fi

Espresso House perustettiin Ruotsissa liki 20 vuotta sitten rakkaudesta kahviin ja halusta tarjota viihtyisä ja kiireetön tunnelma kylään saapuville vieraille. Sama ajatus ohjaa yrityksen toimintaa yhä: Espresso House haluaa viedä kahvinautinnon kokonaan uudelle tasolle ja tarjota vieraillensa elämyksiä eri kahvilajikkeiden rikkaasta makumaailmasta. Monipuolisen kahvivalikoiman lisäksi valikoimiin kuuluvat jäiset frapino-juomat, lounaat sekä omassa leipomossa leivotut leivät ja leivonnaiset. Suomen ensimmäinen Espresso House avattiin vuoden 2015 syyskuussa.