Jo yli 300 000 kotitaloutta valmistaa virvoitusjuomansa ekologisesti SodaStream-hiilihapotuslaitteella

SodaStream ja puhdas suomalainen hanavesi ovat valistuneen kuluttajan valinta. Jo yli 300 000 suomalaista kotitaloutta onkin tehnyt ekologisen päätöksen ja valmistaa hiilihapolliset virvoitusjuomansa SodaStream-hiilihapotuslaitteella.

Hiilihapollisten juomien ja limonadien tärkein raaka-aine on vesi, ja sitä jokainen suomalainen saa suoraan kotihanasta. Juomien raaka-ainekaan ei hevin lopu, sillä raikasta pohjavettä muodostuu joka vuorokausi 5,4 miljardia litraa. (SodaStream laitteilla valmistettiin Suomessa viime vuonna noin 25 miljoonaa litraa juomia.)

SodaStream on vahvasti sitoutunut vähentämään ympäristöhaittoja ja panostaa tuotteidensa ekologisuuteen. Yritys näyttää näin hyvää esimerkkiä ympäristövastuusta. Ympäri maailmaa kulutetaan yli miljardi kertakäyttötölkkiä ja -pulloa päivässä. Suomen maajohtaja David Solomon korostaa, että jokainen kuluttaja voi omilla valinnoillaan vaikuttaa muovin kulutukseen ja samalla elinympäristömme tilaan.

Olemme ylpeitä, että pitkäjänteinen työmme ympäristövastuun parissa on tuottanut tulosta. Selvitimme juuri kansainvälisellä tasolla yrityksemme tuotteiden hiilijalanjäljen ja se on noin 65–80 % pienempi kuin vastaavien pullotettujen virvoitusjuomien. SodaStream-tuotteet osoittavat, että kuluttajilla on nyt ekologinen vaihtoehto nauttia raikkaita juomia ja samalla huolehtia elinympäristöstä, Solomon sanoo.

Mahtava Manu-pullomammutti Suomen kiertueelle
SodaStream ja Ice Age 4 - Mannerten mullistus -elokuva tekevät yhteistyötä kesäkuussa 2012. Yhteistyön kunniaksi SodaStream on rakentanut tuhansista kierrätetyistä muovipulloista kootun Manu-mammutin, joka matkaa kesäkuussa 2 500 kilometriä ympäri Suomea.

Manu vierailee noin 20 paikkakunnalla ja muistuttaa kuluttajia siitä, millaisia muovivuoria kertakäyttöpulloista syntyy. Kiertuepaikkakunnilla on SodaStream-maistatuspiste ja monenlaista ohjelmaa koko perheelle. Kiertue päättyy 29. kesäkuuta Helsingin Narinkkatorille, jolloin Ice Age 4 -elokuva saa Suomen ensi-iltansa.

Manu-mammutilla SodaStream viestii sekä Ice Age -yhteistyöstä että yrityksen ekologisuudesta.

Lisätiedot:
Maajohtaja David Solomon, SodaStream Suomi, p. 040 501 3363, s-posti: david.solomon@sodastream.fi
Markkinointipäällikkö Ari Jussi Aura, SodaStream Suomi, p. 040-767 4336, s-posti: aj.aura@sodastream.fi

Painokelpoiset kuvat ja kiertueaikataulu:
Viestintäkonsultti Henni Heiskanen, Viestintätoimisto Miltton, p. 044-5763191, s-posti: henni.heiskanen@miltton.fi

SodaStream on 42 maassa toimiva virvoitusjuoma-alan yritys, joka valmistaa ja markkinoi kotikäyttöön tarkoitettuja hiilihapotuslaitteita ja virvoitusjuomien valmistamiseen tarkoitettuja juomauutteita. SodaStream on alan globaali markkinajohtaja ja yhtiön osake on noteerattu New Yorkin pörssissä. Yrityksen tuotteissa panostetaan ekologisuuteen ja monipuolisuuteen.  Suomessa SodaStreamilla on noin 700 jälleenmyyjää, ja juomavalikoimaan kuuluu yli 60 erilaista virvoitusjuomaa ja makuvettä. SodaStreamilla valmistetun virvoitusjuoman hiilijalanjälki on kansainvälisen mittauksen mukaan 65–80 % pienempi kuin kaupasta ostetun pullotetun virvoitusjuoman. www.sodastream.fi