Kaukokohteet tekivät paluun suomalaisten haetuimpien kohteiden listalle

Vuodenvaihteen tienoille suunnitellaan usein irtiottoa pimeästä ja kylmästä, ja tänä vuonna joulun pyhät osuvat työntekijöiden kannalta suotuisasti: vain muutamalla vapaapäivällä saa lähes kahden viikon pituisen loman. Pitkä joululoma houkuttelee suomalaisia matkustamaan lämpimiin kaukokohteisiin. Lento- ja hotellihakukone momondo.fi selvitti kohteet, joista suomalaiset haaveilevat pimeimpänä vuodenaikana.

Bangkok on säilyttänyt suosionsa suomalaisten keskuudessa. *

Tänä vuonna joulun ja uuden vuoden pyhien ympärillä matkailu on monille erityisen otollista arkipäiville osuvien pyhien ansiosta. Monilla on mahdollisuus pitää pidempi lomapätkä, jonka aikana ehtii myös matkustamaan kauemmas. Talven pimeimmän ajan lomapäivät halutaan viettää lämpimissä kaukokohteissa, minkä paljastavat momondon kautta tehdyt haut.

Suomalaisia eniten kiinnostavassa kolmikossa ovat suosionsa vakiinnuttaneet lomakohteet, jotka löytyivät listan kärjestä myös viime vuonna. Ensimmäisellä sijalla on Bangkok, kakkossijalla toinen Thaimaan-kohde Phuket ja kolmantena Arabiemiraateissa sijaitseva Dubai. Lämpimien paikkojen ohella myös kaupunkikohteisiin matkaaminen kiinnostaa suomalaisia. Kymmenen haetuimman joukkoon nousivat paitsi klassikkokohteet New York ja Lontoo ja lisäksi myös Miami. Mukana komeilevat myös suomalaisten ikisuosikit Málaga ja Las Palmas.

”Ihmisten kiinnostus näyttää jakautuvan monipuolisesti eri tyyppisten matkakohteiden välillä. Hakujen perusteella suosituimpina kohteina näyttäytyvät edelleen tutut Thaimaa-kohteet ja Dubai, mutta niiden lisäksi haetuimpien joukossa on laajasti erilaisia kohteita, kuten muita rantalomapaikkoja ja suurkaupunkeja. Kaukokohteet näyttävät olevan suosittuja, mikä johtuu varmasti pitkistä joulunajan vapaista”, kertoo momondo.fin edustaja Mikala Riis Bagger.

JOULUN JA VUODENVAIHTEEN 10 HAETUINTA KOHDETTA:

1. Bangkok
  2. Phuket
  3. Dubai
  4. Miami
  5. Denpasar
  6. Ho Chi Minh City
  7. Málaga
  8. Las Palmas
  9. Lontoo
  10. New York

TENERIFFAN SAN ISIDRON HAUT KASVANEET ENITEN

Viime vuoden samaan ajankohtaan verrattuna eniten hakumääriään on kasvattanut Teneriffan San Isidro, jonka hakumäärät ovat nousseet noin 21 prosenttia. Suosiotaan eniten nostaneiden joukosta löytyvät myös Etelä-Amerikan kohteet San José ja Buenos Aires, Sansibarin saariryhmä Tansaniassa sekä pohjoisista kohteista kanadalainen suurkaupunki Vancouver. Aiemmin nousussa ovat olleet etenkin Aasian kohteet, mutta nyt trendikkäät lomakohteet sijaitsevat Amerikoissa ja Afrikassa.

ENITEN KASVUA JOULUN JA VUODENVAIHTEEN HAUISSA VERRATTUNA SAMAAN AJANJAKSOON VUONNA 2017:

1. San Isidro, Espanja +21,3%
  2. San José, Costa Rica +13,5%
  3. Sansibar, Tansania +12,2%
  4. Buenos Aires, Argentiina +10,7%
  5. Vancouver, Kanada +10,5%

Tilastot perustuvat momondo.fi kautta 1.1.2018–31.10.2018 tehtyihin matkahakuihin, joiden matkustusajankohta sijoittuu joulun ja vuodenvaihteen aikaan 21.12.2018–6.1.2019.

* Kuva on mukana havainnollistamassa tiedotetta. Sitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi, jaettavaksi tai ladattavaksi.

Lisätiedot:

Ulla Helander
Miltton
ulla.helander@miltton.fi

momondosta
momondo.fi on ilmainen ja inspiroiva kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten CNN, Frommer’s, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia yli 30 kansainvälisellä markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone- ja Android-laitteille. momondoa hallinnoi KAYAK, joka on Booking Holdings Inc:in itsenäinen tytäryhtiö.