Leivo helpot ja mehevät kakut loppuvuoden herkkuhetkiin

Porkkana- ja mutakakku ovat leivonnaisten klassikkoja, jotka tuovat herkullisen säväyksen niin arjen keskelle kuin juhlahetkiin. Kakkujen leipominen ei kuitenkaan käy aivan kädenkäänteessä, ja monissa keittiöissä pakastin on kesän jäljiltä täynnä niin, ettei vierasvarojen valmistaminen etukäteenkään kannata. Kungsörnenin leivontatuotteet on kätevä säilyttää keittiön kaapeissa yllätysvieraiden varalle. Niiden avulla loihdit uunituoreita leivonnaisia nopeasti ja vaivattomasti.

Kungsörnenin leivontatuotteiden valikoima laajenee tänä syksynä kahdella klassikolla: uutuudet ovat mausteinen Porkkanakakku ja syntisen suklainen Mudcake. Makoisat kakut ovat oiva apu kiireisen leipurin keittiöön, sillä aineksiin tarvitsee lisätä ainoastaan vesi ja voi. Kaikki muu on mukana paketissa. Helpot leivonnaiset sopivat valmistettavaksi vaikka yhdessä perheen pienimpien kanssa silloin, kun haluat nauttia vastaleivotuista herkuista vähemmällä sotkulla keittiössä.

Valmis porkkanakakku kannattaa jäähdyttää kunnolla ennen kuorrutteen levittämistä. Mehevä kakku maistuu myös ilman kuorrutetta, jolloin se on parhaimmillaan uunituoreena ja vielä lämpimänä. Halutessasi voit paistaa taikinan myös annosvuoissa, jolloin tuloksena on suussasulavia porkkanamuffineja. Kuorrutteesta saa täyteläisemmän lisäämällä siihen 50 grammaa tuorejuustoa.

Alkuperältään amerikkalainen mudcake eli mutakakku on tahmea herkku, joka on löytänyt tiensä myös suomalaisten makeanystävien kahvipöytiin. Suklainen mutakakku on yksi verkon haetuimpia reseptejä, ja kaikkein herkullisimmalta se maistuu lämpimänä ja sisältä kosteana. Perinteiseen tapaan mutakakku tarjotaan kermavaahdon tai vaniljajäätelön kanssa. Raikkautta saa lisäämällä annokseen esimerkiksi kirpeää vadelmakastiketta, tuoreita marjoja tai sitruunamelissan lehtiä. Vaihtelua saa myös sekoittamalla taikinaan 100 grammaa karpaloita tai saksanpähkinöitä.

Kungsörnenin uutuudet Porkkanakakku ja Mudcake (ovh 2,99–3,49 euroa) ovat myynnissä marraskuusta alkaen Stockmannilla, K-ryhmän kaupoissa ja S-ryhmän kaupoissa. Mudcake on myynnissä Valintataloissa.

Kungsörnenin leivonta-ainestuotteisiin kuuluvat myös Cupcakes Strawberry Surprise, Cupcakes Chocolate Dream, Suklaakakku, Toscakakku ja Pizzamix.

Tuotekuvia on ladattavissa Kungsörnenin kuvapankista: www.mediabanken.se
Käyttäjänimi: Lantmannen
Salasana: Cerealia1

Maria Laatio, Miltton, maria.laatio@miltton.fi, 040 770 5954

Lantmännen Cerealia
Kungsörnen on osa Lantmännen Cerealia -konsernia, joka on Ruotsin suurimpia elintarvikeyhtiöitä. Yhtiön omistaa 35 000 ruotsalaista maanviljelijää. Lantmännen Cerealia kehittää, valmistaa ja markkinoi elintarvikkeita. Yhtiön muita tuotemerkkejä ovat mm. GoGreen, AXA ja START. Lue lisää osoitteesta www.lantmannen.fi

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.