Lindemans hakee suomalaista harjoittelijaa Australian viinitilalle

-       Kesäharjoittelupaikka Australiassa keskellä Suomen talvea

Talvipakkasten paukkuessa pahimmillaan, pääsee joku onnellinen kesäharjoitteluun toiselle puolelle maailmaa. Viinitalo Lindemans etsii suomalaista harjoittelijaa työskentelemään Australian suurimmalle ja vanhimmalle viinitilalle. Hakuaika käynnistyy nyt ja jatkuu aina 16.11. saakka. Virallinen Winemaker-valintatilaisuus järjestetään Helsingissä 1.12.2010.

Lindemans tarjoaa jollekin onnekkaalle mahdollisuuden päästä nauttimaan kesästä ja aidosta viinitilan tunnelmasta Winemaker-harjoittelun merkeissä keskellä Suomen sydäntalvea. Tilaisuus on ainutlaatuinen, sillä aikaisemmin Suomessa ei vastaavaa ole järjestetty. Hakijoilta edellytetään seikkailumieltä ja intohimoa viinejä kohtaan. Winemaker-harjoittelijaa odottaa kiireinen ja tapahtumarikas harjoittelupaikka Australian auringon alla.

Winemaker-harjoittelija pääsee osallistumaan kahdella eri viinitilalla viinin valmistuksen eri prosesseihin aina rypäleiden poiminnasta pullotukseen. Hakijoilta ei vaadita viiniasiantuntemusta, vaikka arvostettu viinijury koostuukin raudankovista viiniammattilaisista. Helsingissä joulukuun alussa järjestettävässä Winemaker-valintatilaisuudessa hakijoita testaa muun muassa Master of Wine Essi Avellan.

Hakuaika käynnistyy 12.10. ja päättyy 16.11. Vapaamuotoiset hakemukset tulee lähettää osoitteeseen tiina.auniola-larsson@treasurywineestates.com. Hakemuksesta tulee ilmetä hakijan nimi, syntymäaika, sukupuoli, asuinpaikka sekä tämänhetkinen työnantaja ja yhteystiedot. Ennen kaikkea hakijan tulee perustella, miksi juuri hänet tulisi valita harjoittelijaksi Lindemansin viinitilalle. Lindemans maksaa valituksi tulleen harjoittelijan lentomatkat ja kuljetukset sekä järjestää asianmukaisen majoituksen.

Lindemansin perustaja Henry John Lindemansin motto elämässä ja työssä oli: ”viinin yksi tarkoitus on tuoda onnea”, ja tämän filosofian pohjalta vuonna 1843 perustettu Lindemans yhä toimii. Viininvalmistajat työskentelevät samalla periaatteella ja yhtiö tunnetaan maailmalla korkeatasoisten viinien valmistajana. Suomeen Lindemans-viinit tulivat  vuonna 1993 ja ovat siitä lähtien olleet johtavassa asemassa Australian viinikategoriassa.

Ilmoitus Wine Maker -harjoittelupaikasta löytyy myös monster.fi ja oikotie.fi -sivustoilta.

Tiina Auniola-Larsson

Treasury Wine Estates, Marketing Manager Finland

S-posti: tiina.auniola-larsson@treasurywineestates.com

Puh. +46 (0)766 399 710

Lisää tietoa Lindemansista löydät osoitteesta www.lindemansviinit.fi

TÄRKEÄÄ

• Hakijan tulee olla vähintään 18-vuotias Suomen kansalainen, ja hänen tulee voida matkustaa tammi-helmikuun 2011 välisenä aikana.

• Hakijalla tulee olla ammattitutkinto. Myös terveysselostus on esitettävä vaadittaessa.

• Hakija itse on vastuussa viisumista, Treasury Wine Estates ei ole vastuussa mikäli viisumihakemus hylätään