MINI juhlii marraskuussa uudella automallilla

Uusi MINI-malli paljastetaan yleisölle päivänä, jolloin ensimmäisen MINIn suunnittelijan, Sir Alec Issigonisin, syntymästä tulee kuluneeksi 107 vuotta. Edeltäjiensä tapaan myös uusin MINI valmistetaan perinteikkäällä Oxfordin tehtaalla.

Pienten autojen markkinoille saadaan aimo annos ajamisen iloa, autoviihdettä ja teknologiaa sekä huippulaatua, kun uusi MINI lanseerataan 18. marraskuuta. Oxfordin tehtaalla maailmanensi-iltansa saava MINI esitellään myöhemmin samalla viikolla Los Angeles Motor Show’ssa ja Tokyo Motor Show’ssa. Uuden MINIn myynti alkaa vuoden 2014 ensimmäisellä neljänneksellä myös Suomessa.

Iso-Britanniassa syntynsä saaneen MINIn uusin malli valmistetaan edelleen Oxfordin tehtaalla, joka on juhlinut kuluvana vuonna autonvalmistuksen satavuotista taivaltaan. Uuden MINIn lanseeraus ja tuotannon aloittaminen antavat tehtaalle vielä uuden syyn juhlaan.

MINIn maailmanensi-ilta on kunnianosoitus myös automerkin historialle ja alkuperäisen MINIn suunnittelijalle Alec Issigonisille. MINIn lanseeraus vuonna 1959 mullisti autoteollisuuden. Poikittainen moottori, etuvetoisuus, renkaiden sijainti ja edistyksellinen alusta mahdollistivat pienirunkoisessa autossa verrattomat tilat matkustajille ja matkatavaroille. Samalla ne toivat autolle poikkeuksellisen ketterät ajo-ominaisuudet.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup