MINI Superleggera™ Vision – ajatonta tyylikkyyttä modernilla teknologialla

MINI:n ja Touring Superleggeran uusi luomus on ylellinen kahdenistuttava avoauto. MINI Superleggera™ Vision -konseptissa yhdistyvät sähkömoottorin ekologisuus, brittiläinen MINI-tyyli ja italialainen käsityötaito.

“MINI:llä ja Touring Superleggeralla on paljon yhteistä: perinteiden kunnioitus, ikoninen muotoilu ja erityislaatuiset ratkaisut. Uusi MINI Superleggera™ Vision ilmentää näitä elementtejä ja yhdistää brittiläisen ja italialaisen auto-osaamisen”, BMW Groupin muotoilusta vastaava johtaja Adrian van Hooydonk sanoo.

Perinteet näkyvät selvimmin MINI Superleggera™Visionin korin rakenteessa, joka on osoitus Touring Superleggeran käsityötaidoista. Rungossa käytettävät kevyet alumiinilevyt muotoillaan edelleen käsin, mikä antaa autolle jäljittelemättömän hienon estetiikan.

“Kauneuden salaisuus on mittasuhteissa ja kaiken turhan karsimisessa. Tämän auton suorituskyky perustuu rungon ja sisustuksen keveyteen ja tehokkuuteen”, vuonna 1926 perustetun Touring Superleggeran muotoilusta vastaava johtaja Louis de Fabribeckers kuvailee.

Pitkä akseliväli ja keula sekä lyhyet ylitykset muodostavat tasapainoisen ulkomuodon, jota voi kuvailla urheilulliseksi, elegantiksi ja dynaamiseksi. MINI Superleggera™ Visionin etuosassa MINI:lle tunnusomaiset yksityiskohdat, kuten pyöreät ajovalot, yhdistyvät saumattomasti urheilullisen leveisiin uriin ja huomattavan kaareviin pyörien koteloihin. Suljettu jäähdyttimen säleikkö viittaa auton sähkömoottoriin.

Matalaa, leveää takaosaa koristavat persoonalliset, Union Jack -kuvion muodostavat valot. Samalla kun valot symboloivat MINI:n brittiläisiä juuria, ne edustavat myös modernia LED-teknologiaa.

Sisätilat korostavat MINI Superleggera™ Visionin klassista korimallia tyylin ja materiaalivalintojen puolesta. Laajat maalaamattomat pinnat ja kojelaudassa näkyvä käsityö edustavat samaa vähäeleistä linjaa kuin auton ulkopintakin. Niin ovet kuin ohjauspyörä kertovat traditionaalisesta valmistustavasta. Materiaaleina on käytetty huippulaadukasta alumiinia, ruskeaa nahkaa ja mustaa kromia, jolla on viimeistelty ohjausyksikkö ja ovet. Ohjausyksikköön on mallia varten myös lisätty kosketuksella toimiva säätötoiminto.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Lisätietoja ja kuvia osoitteesta: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/startpage.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2013 oli 76,06 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,91 miljardia euroa. Vuoden 2013 lopussa yhtiöllä oli noin 110 351 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup