Minna Keränen aloittaa Specsaversin uutena markkinointijohtajana

Specsavers Finland Oy on nimittänyt Minna Keräsen markkinointijohtajakseen 19. maaliskuuta alkaen. Keräsellä on vahva kokemus kansainvälisten yritysten markkinoinnista ja franchisingketjuista. Specsaversiin Keränen siirtyy Sodexon markkinoinnista, jota ennen hän toimi McDonald’s-ketjun markkinoinnin johtotehtävissä lähes kymmenen vuoden ajan.

Specsavers on kasvanut neljässä ja puolessa vuodessa Suomen toiseksi suurimmaksi optikkoliikeketjuksi volyymeissä mitattuna. Jo joka viidennellä suomalaisella on Specsaversilta hankitut lasit ja helmikuussa 2012 ketju saavutti Suomessa miljoonan myydyn silmälasiparin merkkipaalun.

Minna Keränen aloittaa nyt Specsavers Finlandin markkinointijohtajan tehtävissä, kun Riku Kuusisto siirtyi ketjun maajohtajaksi. 44-vuotiaan Keräsen tavoitteena on kehittää ketjun asiakaslähtöisyyttä entistä vahvemmaksi.

- Silmälasimainonnan selkeyttäminen entistä kuluttajaläheisemmäksi sekä kokonaisvaltaisen mainonnan luominen eri kanaviin on erityisen houkutteleva haaste tässä tehtävässä, Keränen kertoo.

Silmälasien hintavallankumouksen Suomeen tuonut Specsavers haluaa tarjota suomalaisille myös tulevaisuudessa alan parasta vastinetta rahalle. Samalla tuodaan esiin vahvistettua brändivalikoimaa, joka sisältää muun muassa Tiger of Swedenin, SANDin ja Karen Millenin kehysmallistot.

- On mielenkiintoista soveltaa kansainvälisistä yrityksistä saatuja oppeja nyt optisiin tuotteisiin, sillä optisen alan markkinointi ja hinnoittelu ovat yhä voimakkaassa murroksessa. Specsaversin nimekkäät kehysbrändit, optinen huippuosaaminen ja valtakunnan parhaat hinnat ovat kombinaatio, joka tuo mainontaan kiinnostavia uusia mahdollisuuksia, Keränen toteaa.

Kirkkonummelta kotoisin oleva Minna Keränen on myös Specsavers Finlandin johtoryhmän jäsen. Kansainvälisesti kymmenessä maassa toimiva ja perheomisteinen Specsavers myy vuosittain 12 miljoonaa silmälasiparia. Optikkoketjulla on Suomessa 92 liikettä ja lähes sata paikallisyrittäjää.

Markkinointijohtaja Minna Keränen, Specsavers Finland, 040 563 1270, minna.keranen@specsavers.com
Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Ahonen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.ahonen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 myymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2010 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa heinäkuussa 2007 aloittaneella Specsaversilla on 92 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.