MTV JULKISTI WORLDWIDE ACT -KATEGORIAN KYMMENEN FINALISTIA

ONE DIRECTION VOITTI ALUEELLISESSA ÄÄNESTYKSESSÄ SUOMEN ISAC ELLIOTIN

Viikkoja kestäneen kisan ja miljoonien jätettyjen äänien jälkeen MTV julkisti vihdoin 10 finalistia, jotka suuntaavat vuoden 2013 MTV EMA -gaalaan kilpailemaan Worldwide Act -kategorian voitosta. Kymmenen parhaan joukkoon selviytyivät Ahmed Soultan, Bednarek, Chris Lee, Cody Simpson, Exo, Fresno, Justin Bieber, Lena, Marco Mengoni ja One Direction.

Finalisteja voi äänestää tästä päivästä lähtien aina marraskuun 8. päivään asti osoitteessa http://fi.mtvema.com. Worldwide Act -kategorian voittaja ilmoitetaan vuoden 2013 MTV EMA -palkintogaalassa sunnuntaina 10. marraskuuta. Suomessa tapahtumaa sponsoroi Music Angel Friendz, MTV Mobile, Monster DNA Headphones sekä Tallink.

Tänä vuonna 186 maailman kuuminta musiikkiesitystä loisti valokeilassa kuusi viikkoa kestäneen äänestyskilpailun ajan. Lokakuun 25. päivä jatkoon pääsi 37 maiden edustajaa. He siirtyivät kilpailun seuraavaan vaiheeseen, jossa valittiin 10 alueellista finalistia. Tänään ensimmäistä kertaa gaalan historiassa yhdeksän fania ympäri maailman ilmoitti Worldwide Act -kategorian finalistit Twitter-tilillään ennen uutisen virallista julkistusta.

VUODEN ”2013 MTV EMA” SUORA LÄHETYS SUNNUNTAINA 10. MARRASKUUTA KLO 22.00 SUOMEN AIKAA AMSTERDAMIN ZIGGO DOME -AREENALTA

Pauliina Solanne

Miltton

pauliina.solanne@miltton.fi

Vuoden 2013 “MTV EMA”-gaala näkyy MTV:llä maailmanlaajuisesti yli 60 kanavalla saavuttaen lähes 700 miljoonaa kotitaloutta. Lisäksi ohjelmaa seuraa interaktiivinen yleisö MTV:n globaalin digitaaliverkoston kautta. Toimintaa johtavat vuonna 2013 Bruce Gilmer ja Richard Godfrey. Pysyäksesi ajan tasalla ”MTV EMA”-gaalaan liittyvistä uutisista ja ilmoituksista, vieraile Facebook-sivulla tai seuraa @mtvema.