Muotoilutoimisto Nordkapp vahvistaa asemiaan uuden toimitusjohtajan voimin – ”Myös tekoäly vaatii muotoilua”

Muotoilu on ensisijaista, kun tehdään hyviä yrityksiä, palveluita ja tuotteita, ja design on nostanut viime vuosina päätään kaikissa suurissa yrityksissä. Tämä takaa kasvumahdollisuudet my ö s Nordkappille, uskoo toimitusjohtajana aloittava Vesa Härk ö nen.

Vesa Härkönen aloittaa Nordkappin toimitusjohtajana 12.9.2017. Kuva: Lauri Hannus

Muotoilutoimisto Nordkapp tähtää yhä voimallisemmin kasvuun sekä Suomessa että kansainvälisesti. Nordkapp on tullut tutuksi etenkin Applen alkukesästä ostamasta Beddit-unisensorista, jonka muotoilusta yhtiö vastasi. Beddit on kuitenkin vain yksi, joskin merkittävä askel Nordkappin taipaleella, sanoo uutena toimitusjohtajana 12.9. aloittava Vesa Härk ö nen .

”On hieno askel yritykselle kuin yritykselle, kun Applen kaltainen jätti ottaa ensimmäisen joukossa muotoilemamme tuotteen tai palvelun valikoimiinsa, mutta Nordkapp on paljon muutakin. Teemme jo nyt yhteisty ö tä esimerkiksi maailman suurimman rahoituslaitoksen ING:in kanssa ja syksyn aikana tulemme kertomaan lisää kiinnostavia uutisia my ö s Yhdysvaltain markkinoilta,” Härkönen lupaa.

Härkösellä on itsellään taustaa sekä Koneen että Elisan kaltaisten suuryritysten muotoilupuolelta. Nordkapp on tulevalle toimitusjohtajalle kuitenkin tuttu jo entuudestaan ja vakuuttanut omaleimaisella tekemisellään ja osaamisellaan.

”Suomessa ei ole toista Nordkappin kaltaista itsenäistä muotoilutoimistoa, ja on suuri haaste ja mahdollisuus päästä tekemään yhti ö stä entistä vahvempi. Esimerkiksi tekoäly tulee muuttamaan meidän kaikkien elämää. Tekniikan lisäksi on oltava herkkyyttä ymmärtää mitä ihmiset tarvitsevat ja terävää näkemystä kirkastaa ideat , Härkönen maalailee.

Tänä vuonna 10 vuotta täyttävä Nordkapp on pääasiassa työntekijöidensä omistama. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2016 2,6 miljoonaa euroa ja tulos 235 000 euroa. Nykyinen toimitusjohtaja Panu Korhonen jatkaa yhtiössä suunnittelijana.

Lisätiedot:

Vesa Härkönen, toimitusjohtaja, p. +358 50 350 2540, vesa.harkonen@nordkapp.fi

Ilkka Haavisto, hallituksen pj., p +358 40 511 9038, ilkka.haavisto@nordkapp.fi

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.