Nenäpäivä-show'n päätteeksi keräystulos yli 2,5 miljoonaa euroa

Suomen yhdeksäs Nenäpäivä-kampanja huipentui vuoden 2015 virallisena Nenäpäivänä 6.11. Yle TV2:lla Nenäpäivä-show’hun. Nenäpäivä-säätiön järjestämä Nenäpäivä-kampanja ja Ylen Nenäpäivä-show keräsivät yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa kehitysmaiden lasten hyväksi yhteensä upeat 2,55 miljoonaa euroa Nenäpäivän iltaan mennessä. Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden loppuun saakka.

Nenäpäivään osallistui vuonna 2015 upea määrä yhteisöjä, yrityksiä, kaveriporukoita ja yksittäisiä henkilöitä ympäri Suomen! Nenäpäivä-keräyksen tuotto käytetään yhdeksän järjestön pitkäkestoisissa kehitysyhteistyöhankkeissa, joiden tavoitteena on edistää lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista kehitysmaissa.

Nenäpäivä huipentui Nenäpäivä-show’n merkeissä

15.10. alkanut Nenäpäivä-kampanja huipentui 6.11. illalla suoraan Nenäpäivä-show’hun Yle TV2 -kanavalla. Illan aikana varoja kerättiin viihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimalla. Nenäpäivä-show oli yhtä tunteiden vuoristorataa, kun Suomen valovoimaisimmat juontajat, näyttelijät, artistit ja julkisuudesta tutut hahmot laittoivat itsensä likoon ja antoivat aikaansa Nenäpäivän ja kehitysmaiden lasten hyväksi. Nenäpäivä-kampanja jatkuu 15.11. saakka ja Nenäpäivä-keräys vuoden loppuun saakka.

Muista myös:

• Mini Nenäshow: Yle Uutisluokan nuorten koostamana Nenäpäivä-show’n parhaat palat
    la 7.11. klo 20.20 Yle TV2

• Nenäpäivän elokuvavalinta: Autolla Nepaliin
    la 7.11. klo 22.05 Yle TV2

• Nenäpäivä-show 2015 (uusinta)
    ma 9.11. klo 9.00 Yle TV2

• Nenä-Tori
    nenäpäivä.fi/nenä-tori avoinna 15.11. saakka

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta
Tea Saloranta | markkinointi- ja viestintäpäällikkö | Nenäpäivä-säätiö
puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, joka hankkii varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Suomen Lähetysseura tekee pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli-
ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.